Emotionele beelden van laatste optreden van 2 Brothers on the 4th Floor in Nederland: “Samen uit, samen thuis”

thumb_vk_Emotionele_beelden_van_laatste_optreden_van_2_Brothers_on_the_4th_Floor_in_Nederland_Samen_uit_samen_thuis

Voor iedereen die is opgegroeid met gabberbroeken, flippo’s, TMF en discotheken waar je vóór middernacht al knetterhard stond te beuken: dit is even slikken. 2 Brothers on the 4th Floor – de Nederlandse eurodancegiganten achter Never Alone, Dreams (Will Come Alive) en Fairytales – stoppen ermee. Na meer dan 33 jaar vol hits, festivals, 90’s-parties en pure jeugdsentiment is het lichaam van rapper D-Rock (René Phillips) simpelweg op.

Tijdens het MAX-programma Carrie op Vrijdag maakte hij samen met zangeres Des'Ray (Désirée Manders) bekend dat het niet langer gaat. D-Rock kreeg zestien jaar geleden al de diagnose ziekte van Parkinson, maar hield dat al die tijd verborgen om de boekingen niet te schaden. “The show must go on”, zei hij. “Maar nu… mijn lichaam is gewoon op.”

In de uitzending was te zien hoe moeilijk het hem viel om uit zijn woorden te komen. De emoties zaten hoog. En eerlijk: als je 30 jaar lang bijna elk weekend op het podium staat, is dit geen makkelijke beslissing.

Des’Ray stopt ook met 2 Brothers. Met de woorden “Samen uit, samen thuis” maakte ze duidelijk dat het hoofdstuk hiermee echt wordt afgesloten. Ze gaat verder met een solocarrière en staat volgend jaar in het theater.

🎶 Wat waren 2 Brothers on the 4th Floor ook alweer voor helden?

Voor wie het even kwijt is (of juist wéét hoe groot dit was, maar dat bevestiging wil):

  • Opgericht begin jaren ’90 door de Utrechtse broers Bobby en Martin Boer
  • Combineerde rap van D-Rock met vocals van Des’Ray
  • Internationaal succesvol in de gloriejaren van eurodance
  • Gingen viraal avant la lettre: clips op TMF, cd-singles, clubhits overal

📀 Grootste hits (aka: jeugdherinneringen in mp3-vorm)

Nineties-feest, schooldisco, tentfeest, festival… hun tracks waren altijd aanwezig. Altijd.

🇳🇱 Laatste optreden in Nederland

Afgelopen weekend stonden ze voor het laatst op Nederlandse bodem: in Maastricht, tijdens een 90's-event. Daarna volgen nog wat shows over de grens, en volgend jaar een officieel afscheidsconcert.

Dit zijn de beelden van het laatste NL-optreden – en ja, dit raakt je harder dan je denkt. Via Music on / world off.

2 Brothers on the 4th Floor stoppen ermee

Hoe het nummer Never Alone is ontstaan

Lees meer over:

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties Bekijk alle reacties

Net binnen

Streetballer krijgt hulp van hobby-fysiotherapeut

In Nederland schijnt 3x3-basketbal steeds populairder te worden. Zestienjarigen, veertigers: ze doen het allemaal. Dat komt v...

Eerste keer een Shewee gebruiken moet natuurlijk online

Ja, eerlijk is eerlijk: dat moesten wij eerst ook even googelen. Want wat is in vredesnaam een Shewee? Nou, beste dames en he...

Oh deer... Hert heeft oplossing voor wielrennersprobleem

Wielrenners zijn makkelijk om te haten. Ze worden vaak neergezet als de paria’s van de samenleving. Daar hebben wij natuurlij...

Linedance-cursussen zijn niet aan te slepen, we snappen waarom

Linedance-cursussen worden ineens een stuk populairder. Vooral mannen hebben het nu over de Cupid Shuffle, de Cha-Cha Slide,...

Geitje heeft een beetje honger, snappen we

Alstublieft: een heel erg leuk spelletje voor op kantoor. Mocht je je al in de eerste helft van de week helemaal de pleuris v...

Lees meer