Vrouw weigert bus te verlaten na ruzie over busticket van 14 euro: "Film die politieagent ook!"

thumb_vk_Vrouw_wil_bus_niet_uit_en_agenten_helpen_een_handje_Film_die_politieagent_ook

Volg ons op Google

Ontvang onze nieuwste verhalen in je Google-feed

Toevoegen als voorkeursbron op Google

Soms heb je van die video's waarbij je binnen tien seconden al weet dat het volledige verhaal waarschijnlijk iets langer is dan de persoon achter de camera wil doen geloven. Deze keer draait het om een vrouw die in de bus een flinke discussie krijgt met de chauffeur over de ritprijs.

Volgens de vrouw moest ze voor twee haltes maar liefst 14 euro betalen. Dat vond ze veel te duur en daar wilde ze graag haar mening over geven. Het probleem was alleen dat de chauffeur op een gegeven moment wel klaar was met de discussie. Nadat meerdere gesprekken nergens toe leidden, werd uiteindelijk de politie ingeschakeld.

Op de beelden is te zien hoe agenten de vrouw meerdere keren uitleggen dat ze de bus moet verlaten. Ook geven ze haar verschillende kansen om vrijwillig mee te werken. "Laatste waarschuwing, anders ga ik u helpen", klinkt het op een gegeven moment. De vrouw vindt echter dat ze recht heeft om haar verhaal te doen en weigert weg te gaan.

Wanneer duidelijk wordt dat praten niet meer helpt, grijpen de agenten in. Terwijl ze uit de bus wordt begeleid, roept de vrouw naar haar dochter: "Joy, doe maar filmen! FILMEN! Film die politieagent ook!"

Eenmaal buiten blijft de discussie doorgaan. De vrouw begrijpt niet waarom ze uit de bus is gezet omdat ze naar eigen zeggen gewoon heeft betaald. De agenten leggen meerdere keren uit dat zij optreden naar aanleiding van het verzoek van de chauffeur en dat haar al verschillende keren is gevraagd om mee te werken. Volgens de agenten heeft ze die kans telkens geweigerd.

Wat opvalt is dat de agenten gedurende de hele video relatief rustig blijven, terwijl de vrouw voortdurend door hen heen praat. Ze benadrukt dat ze een goede burger is, niets verkeerd heeft gedaan en beroept zich zelfs op de vrijheid van meningsuiting. Ondertussen wordt haar gevraagd zich te legitimeren, maar ook dat mondt vooral uit in een nieuwe discussie.

De beelden zijn een interessant voorbeeld van iets wat we tegenwoordig steeds vaker zien. Op sociale media verschijnen regelmatig fragmenten van politieoptredens waarbij direct wordt geconcludeerd dat agenten fout zitten. De recente discussie rond de virale Zeist-video liet zien hoe snel dat kan gaan. Daar werden beelden zonder geluid en zonder volledige context verspreid, terwijl later bleek dat agenten reageerden op een situatie waarbij sprake was van vernielingen, een afgepakt broodmes en mogelijke veiligheidsrisico's.

Dat betekent natuurlijk niet dat de politie altijd gelijk heeft. Maar het laat wel zien hoe lastig het is om op basis van een paar minuten video direct een volledig oordeel te vellen. In deze busvideo lijken de agenten in ieder geval vooral veel tijd kwijt te zijn aan het herhalen van dezelfde uitleg, terwijl de vrouw vooral bezig is met duidelijk maken waarom zij vindt dat haar onrecht wordt aangedaan.

Lees meer over:

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties Bekijk alle reacties

Net binnen

Aangehouden vrouw in onderbroek spuugt agent in gezicht en krijgt precies waar ze om vroeg

Kijk, een middagje naar het tankstation gaan voor een colaatje of een zak chips is doorgaans niet iets waar het lokale nieuws...

Onderwijsassistent mag op zoek naar een nieuwe baan

Hommeles in de gekleurde blokkendoos van Hoogezand. Voor degenen die wel een respectabele opleiding hebben genoten ergens in...

Privéjet stort neer vlak voor landing in Texas, heftige beelden laten zien hoe inzettende worden gered

Een vluchtje met een privéjet klinkt als de ultieme luxe. Geen ellenlange rijen bij de beveiliging, geen gevecht om de armleu...

Slachtoffer van Thijs Römer reageert op comeback: "Ik heb nog nooit een sorry gehoord"

Het nieuws dat Thijs Römer weer op het toneel staat, zorgt voor de nodige discussie. De acteur, die werd veroordeeld voor onl...

Hollandse handelsgeest: Nederlandse supporters op de Swapfiets naar WK 2026 en besparen bakken met geld

Kijk, wij Nederlanders zijn wel goed, maar niet gek. En al helemaal niet als het om geld gaat. Kunnen we besparen, dan laten...

Lees meer