De Portugese hoofdstad Lissabon is zo'n stad waar je denkt dat je "even een stukje gaat lopen" en een kwartier later knalrood en zwaar bezweet boven op de zoveelste heuvel staat, terwijl er alweer een geel trammetje vrolijk langs je ratelt. Leuk, een keer of twee, maar daarna heb je het echt wel gezien. Gelukkig maken de pastel de nata's, de zonnige terrassen en het uitzicht over de Taag alles weer goed. En als je benen echt weigeren, kun je altijd doen alsof je heel cultureel bent en gewoon op een terras neerploffen voor een paar knetterkoude flessen Sagres.
Nog een lekkere bijkomstigheid van deze stad: de politie. Ze zien er misschien een beetje streng en nors uit in hun pak en standaard dikke zwarte zonnebril, maar die gasten houden dus echt alles nauwlettend in de gaten, hè. Niets ontgaat deze Polícia de Segurança Pública. Zeker niet als het bepaalde vormen heeft en voorzien is van de nodige prikplaatjes. Leuk ook, die vrouwelijke collega die eveneens niets ontgaat. Vlijmscherp, die lui daar.
Plaats reactie
0 reacties