Noa Vahle doet onthulling in nieuwe podcast met Hélène Hendriks en Merel Ek: “Dit heeft me oprecht getraumatiseerd”

thumb_vk_Noa_Vahle_doet_onthulling_in_nieuwe_podcast_met_Helene_Hendriks_en_Merel_Ek_Dit_heeft_me_oprecht_getraumatiseerd

Volg ons op Google

Ontvang onze nieuwste verhalen in je Google-feed

Toevoegen als voorkeursbron op Google

Drie bekende gezichten, één microfoon en nul filter. HNM DE PODCAST is de nieuwe podcast van Hélène Hendriks, Noa Vahle en Merel Ek. De belofte: alles kan besproken worden. Van sport en politiek tot persoonlijke verhalen waar je normaal gesproken liever niet aan terugdenkt.

En dat laatste werd meteen waargemaakt, want Noa Vahle gooide er in de podcast een verhaal uit dat nog wel even blijft hangen.

“Ik dacht: we zijn in Londen, laten we eens gek doen”

Vahle vertelt hoe ze vlak voor kerst met haar moeder Linda de Mol en schoonzus Chelsea in Londen was. Niet per se om los te gaan, want uitgaan is normaal niet echt haar ding. “Ik drink nauwelijks, ga bijna nooit stappen. Ik ben meestal de oma van de groep,” aldus Noa.

Toch ging ze overstag toen het voorstel kwam om nog even een club in te duiken. De keuze viel op The Box, een exclusieve en beruchte nachtclub waar je óf een topavond hebt, óf met levenslange mentale bagage weer buiten staat.

“Toen wist ik: dit is geen normale club”

Bij binnenkomst voelde het al snel… anders. “We leverden onze jassen in en de man bij de garderobe zei: ‘Ladies, tonight’s going to be disgusting.’ Toen dacht ik al: oké, waar zijn we beland?”

Aanvankelijk leek het nog mee te vallen. Muziek, zang, wat performance-acts. Totdat een performer het podium betrad en de sfeer in rap tempo omsloeg. Volgens Noa bestond het publiek uit een mix van jonge vrouwen, dragqueens en vermogende zakenmannen, die alles wat er gebeurde luidkeels toejuichten.

Noa en haar gezelschap stonden daarentegen vooral verbijsterd toe te kijken. “Ik stond daar met mijn moeder en dacht alleen maar: wat gebeurt hier?”

Het punt waarop het écht misging

Wat daarna volgde, beschrijft Noa als het moment waarop ze definitief afhaakte. Een expliciete performance, waarbij volgens haar alle grenzen verdwenen en beelden ontstonden die ze liever nooit meer op haar netvlies had gehad. “Ik weet nog dat ik dacht: dit krijg ik nooit meer uit mijn hoofd.”

Co-host Merel Ek reageert hoorbaar geschokt. “Ik ben echt een beelddenker,” zegt ze. “En dit had ik niet nodig.”

Bekend terrein voor meer BN’ers

Opvallend detail: Noa is niet de enige bekende Nederlander die met gemengde gevoelens terugkijkt op een bezoek aan The Box. Ook Monica Geuze liet eerder al weten dat ze haar bezoek aan de Londense club als ronduit traumatisch ervoer. Blijkbaar is The Box zo’n plek waar je óf keihard om kunt lachen, óf waar je jaren later nog steeds met lichte rillingen aan terugdenkt.

“Dit was voor mij de laatste keer”

Voor Noa is het in ieder geval duidelijk. “Dit was mijn laatste stapavond. Ik dacht: ik doe eens wild. Nou, dat heb ik geweten.”

En haar moeder Linda? Die blijkt er een stuk nuchterder in te staan. “Die gaat binnenkort gewoon weer,” besluit Noa droog.

HNM DE PODCAST is nog maar net begonnen, maar als dit het niveau openheid is, dan kunnen we nog wel wat afleveringen met opgetrokken wenkbrauwen verwachten.

Hélène Hendriks betrapt op het Mediapark

Lees meer over:

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties Bekijk alle reacties

Net binnen

Gewapende overvaller denkt makkelijke buit te maken, maar loopt eetzaak binnen vol met mensen die terugschieten

Soms kies je als overvaller gewoon het verkeerde moment uit. Dan denk je even snel een lokaal eettentje leeg te trekken, maar...

PowNews duikt in bizarre bedrijfsruzie: "Ik rij met een tank dwars door je huis heen"

Als verslaggever van PowNews weet je maar nooit of je de dag zonder kleerscheuren doorkomt. Zo was Aryan Parsa op pad gestuur...

Viraal gaan is ook gaan: Jesse hangt aan een boom en flikkert in het water

Soms zijn er van die situaties waarvan je al mijlenver aan kunt zien komen dat het fout gaat. Dat zelfs Stevie Wonder zonder...

Kosso ontdekt bijna waarom polio verdwenen is, maar stopt nét iets te vroeg met nadenken

Het internet heeft weer eens een oud fragment van ondernemer en influencer Kosso opgediept. En zoals dat wel vaker gaat met o...

Automobilist in Roelofarendsveen ziet paaltje over het hoofd en zet carwash in het zonnetje

Merken willen graag in de belangstelling staan, want dat zorgt ervoor dat mensen naar de winkel rennen om hun producten aan t...

Lees meer