Afval door winterse weer niet opgehaald en Rotterdam is één grote vuilnisbelt

thumb_vk_Afval_door_winterse_weer_niet_opgehaald_en_Rotterdam_is_een_grote_vuilnisbelt

Volg ons op Google

Ontvang onze nieuwste verhalen in je Google-feed

Toevoegen als voorkeursbron op Google

Kaboem vriendjes! Deze beelden doen ook pijn aan de ogen van de Rotterdamse Glimlach aka Mitchel aan de Maas, de Rotterdamse stadsbeheerder die altijd laat zien hoe trots je kunt zijn op Rotterdam. Nou op dit moment even niet, want Rotterdam is letterlijk één grote vuilnisbelt.

Het zat de ophaaldiensten de afgelopen tijd niet mee. Zo heeft de jaarwisseling gezorgd voor extreem veel afval en daar kwam dan ook nog het winterse weer bij. Chauffeurs van de ophaaldienst moesten rondjes gaan rijden op de sneeuwschuivers en strooiwagens om de stad een beetje begaanbaar te maken. Een week geleden was al op verschillende plekken te zien dat containers uitpuilden en dat bewoners afval naast de containers pleurden.

Tsja, de gemeente wil dat je een stukje loopt om je vuilniszak in een container te pleuren en de meeste mensen nemen die niet mee terug als ze zien dat de ondergrondse container vol zit. Dus plaats je die bij de andere vuilniszakken die naast de container staan. Het gevolg is dat de stad nu oogt als één grote vuilnisbelt.

Wel is er goed nieuws te melden van Stadsbeheer, want vanaf woensdag rijden ze weer op volle kracht. Veel chauffeurs zitten nu aan hun verplichte arbeidsrust, omdat ze tijdens het winterse weer lange diensten moesten draaien. Ook laten ze weten dat op sommige plekken Rotterdammers vermoedelijk nog tot in de loop van volgende week te maken kunnen hebben met volle containers of afval naast de containers. Ondertussen gaan de term Ratterdam weer rond op social media. Via.

Door winters weer vuilnis dagenlang niet opgehaald

picture_vk_Afval_door_winterse_weer_niet_opgehaald_en_Rotterdam_is_een_grote_vuilnisbelt_01
Foto genomen op 28 december 2025.
picture_vk_Afval_door_winterse_weer_niet_opgehaald_en_Rotterdam_is_een_grote_vuilnisbelt_02
Foto genomen op 6 januari
picture_vk_Afval_door_winterse_weer_niet_opgehaald_en_Rotterdam_is_een_grote_vuilnisbelt_03
Foto genomen op 12 januari
picture_vk_Afval_door_winterse_weer_niet_opgehaald_en_Rotterdam_is_een_grote_vuilnisbelt_04
Veel straten hebben te maken met deze grote afvalbergen. 
Lees meer over:

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties Bekijk alle reacties

Net binnen

Defqon.1 loopt uit de hand: festivalgangers rellen en slopen terrein na afgelasting

De volledige afgelasting van Defqon.1 zorgt niet alleen voor teleurstelling, maar lijkt op sommige plekken ook tot onrust te...

Defqon.1 volledig afgelast: tienduizenden festivalgangers moeten camping verlaten na code rood

De nachtmerrie waar geen enkele hardstyleliefhebber rekening mee had gehouden, is werkelijkheid geworden. Defqon.1 is per dir...

Mats Grotenbreg (28), held van Hercules tegen Ajax, overleden na ongeval op het water

Voetballiefhebbers kennen hem vooral als de man die Ajax op sensationele wijze uit de KNVB Beker schoot. Mats Grotenbreg werd...

Onverwachte gast loopt doodleuk rond in New York Pizza in Rotterdam

Rotterdam is de laatste tijd toch wel enorm achteruit aan het gaan. Wie een rondje over straat loopt ziet eigenlijk overal vu...

Code Rood? Geraldine Kemper zorgt zelf ook voor extra hitte met nieuwe Pavo Couture-shoot

Dat Nederland morgen bloedheet wordt, hoeven we je waarschijnlijk niet meer te vertellen. Het KNMI heeft voor grote delen van...

Lees meer