Afval door winterse weer niet opgehaald en Rotterdam is één grote vuilnisbelt

thumb_vk_Afval_door_winterse_weer_niet_opgehaald_en_Rotterdam_is_een_grote_vuilnisbelt

Volg ons op Google

Ontvang onze nieuwste verhalen in je Google-feed

Toevoegen als voorkeursbron op Google

Kaboem vriendjes! Deze beelden doen ook pijn aan de ogen van de Rotterdamse Glimlach aka Mitchel aan de Maas, de Rotterdamse stadsbeheerder die altijd laat zien hoe trots je kunt zijn op Rotterdam. Nou op dit moment even niet, want Rotterdam is letterlijk één grote vuilnisbelt.

Het zat de ophaaldiensten de afgelopen tijd niet mee. Zo heeft de jaarwisseling gezorgd voor extreem veel afval en daar kwam dan ook nog het winterse weer bij. Chauffeurs van de ophaaldienst moesten rondjes gaan rijden op de sneeuwschuivers en strooiwagens om de stad een beetje begaanbaar te maken. Een week geleden was al op verschillende plekken te zien dat containers uitpuilden en dat bewoners afval naast de containers pleurden.

Tsja, de gemeente wil dat je een stukje loopt om je vuilniszak in een container te pleuren en de meeste mensen nemen die niet mee terug als ze zien dat de ondergrondse container vol zit. Dus plaats je die bij de andere vuilniszakken die naast de container staan. Het gevolg is dat de stad nu oogt als één grote vuilnisbelt.

Wel is er goed nieuws te melden van Stadsbeheer, want vanaf woensdag rijden ze weer op volle kracht. Veel chauffeurs zitten nu aan hun verplichte arbeidsrust, omdat ze tijdens het winterse weer lange diensten moesten draaien. Ook laten ze weten dat op sommige plekken Rotterdammers vermoedelijk nog tot in de loop van volgende week te maken kunnen hebben met volle containers of afval naast de containers. Ondertussen gaan de term Ratterdam weer rond op social media. Via.

Door winters weer vuilnis dagenlang niet opgehaald

picture_vk_Afval_door_winterse_weer_niet_opgehaald_en_Rotterdam_is_een_grote_vuilnisbelt_01
Foto genomen op 28 december 2025.
picture_vk_Afval_door_winterse_weer_niet_opgehaald_en_Rotterdam_is_een_grote_vuilnisbelt_02
Foto genomen op 6 januari
picture_vk_Afval_door_winterse_weer_niet_opgehaald_en_Rotterdam_is_een_grote_vuilnisbelt_03
Foto genomen op 12 januari
picture_vk_Afval_door_winterse_weer_niet_opgehaald_en_Rotterdam_is_een_grote_vuilnisbelt_04
Veel straten hebben te maken met deze grote afvalbergen. 
Lees meer over:

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties Bekijk alle reacties

Net binnen

Gewoon een verzameling hilarische foto's #2237

Gefeliciteerd, je hebt woensdag overleefd. Dat betekent dat het zwaarste deel van de werkweek er zo'n beetje op zit en je lan...

Terwijl Gordon vertrok, ging het feestje gewoon door op Kamping Kitsch Club Holland

Afgelopen zaterdag streek Kamping Kitsch Club Holland weer neer in Helmond. Het festival omschrijft zichzelf al jaren als het...

Mexicaanse amateurstuntman heeft zichzelf even op stand-by gezet tijdens WK 2026-viering

Mexicanen mogen graag een feestje vieren. Daar is hun muziek naar, hun voorliefde voor cervezas en het feit dat ze van alles...

Japanse keizer Naruhito op bezoek in Nederland: enorme colonne auto's trekt aandacht

De Japanse keizer Naruhito is deze week samen met zijn vrouw, keizerin Masako, op staatsbezoek in Nederland. Het bezoek duurt...

Nederlandse urbex-koning Bob Thissen stuit op ondergrondse militaire tijdcapsule vol raketten en legervoertuigen

Bob Thissen heeft weer een locatie gevonden waar de gemiddelde avonturier nog niet eens aan zou denken. De Nederlandse urbex-...

Lees meer