Je kent het wel. Je bent iets aan het ophangen, denkt dat alles stevig vastzit en precies op het verkeerde moment laat de boel los. Alleen gaat het in dit geval niet om een schilderijtje of een foto van je schoonmoeder, maar om een 5G-mast van tientallen meters hoog.
Dat gebeurde onlangs in de Poolse stad Poznań. Tijdens de montage van de nieuwe zendmast begaf een bevestigingsband het, waardoor de complete constructie als een gigantische lucifer naar beneden klapte. Op de beelden is te zien hoe de mast eerst nog overeind lijkt te blijven, maar vervolgens onhoudbaar omvalt en met een enorme dreun op de grond terechtkomt.
Wonder boven wonder raakte niemand gewond. Volgens de Poolse politie vond het incident rond 14.20 uur plaats en verliep de montage volledig volgens de geldende vergunningen. De mast is eigendom van telecomprovider Play, maar het bedrijf laat weten dat de werkzaamheden werden uitgevoerd door een externe aannemer, die verantwoordelijk was voor de installatie.
Daar zullen ongetwijfeld nog wel een paar telefoontjes over en weer aan worden gewijd, want goedkoop is zo'n 5G-mast niet. En we durven ook wel te stellen dat dit niet de lekkerste werkdag uit de carrière van deze ploeg Handige Harry's was.
Lees het artikel op de mobiele website