We hoeven jou natuurlijk niet te vertellen dat het warm is. Sterker nog, waarschijnlijk ben jij ook zo'n persoon die aan Jan en allemaal zit te verkondigen dat je het warm hebt. Niet doen! Andere mensen hebben het ook warm en zijn helemaal niet geïnteresseerd dat jij ook last van de hitte hebt. Maak jezelf nuttig en ga wat koud drinken halen of zo.
Anyways, weet je waar het pas echt warm is? Bij Terneuzen in Zeeland. Het kwik is daar inmiddels opgelopen tot bijna 35 graden en dat is niet goed voor het asfalt. Op deze beelden zien we hoe het zachte wegdek aan de banden blijft kleven van een vrachtwagen. Andere experts houden het weer op teer uit de scheuren, maar er blijft in ieder geval iets aan de banden plakken wat je met een graadje of 15 niet hebt.
Morgen wordt het trouwens nog warmer, want het KNMI heeft voor groot deel van Nederland code rood afgegeven vanwege de verwachte extreme hitte. Er zijn zelfs scholen die morgen de deur gesloten houden, dus zit je als het echt tegenzit thuis ook nog met een paar schreeuwende koters. Thanx 2 Rob via WhatsApp (06 590 590 72).
Lees het artikel op de mobiele website