Verkeersvideo’s plaatsen we genoeg, en meestal gaat het over mensen die te hard rijden, ronduit asociaal zijn, brakechecks uitdelen of gewoon hadden moeten stoppen na het gebruik van hun driewielertje. Vandaag is het weer bloedheet, dus even niets van dat alles. Nee, gewoon een keurige passant die zich ook nog eens netjes aan de maximumsnelheid houdt. Je mag hier niet harder dan 20 en deze zwaan heeft dat heel goed begrepen. Schoorl werd vandaag weer een stukje veiliger.
Deze zwaan is vanaf nu ons spirit animal. Onder het motto: ‘Waarom zou je het snel doen als het langzaam kan?’ raakt deze vrouw nogal geïrriteerd. Deze mevrouw blijkt Agnes te heten, maar Gerda was ook goed geweest. De zwaan neemt gewoon lekker zijn tijd. Het is tenslotte ook warm en Agnes (of Gerda) hoeft echt nergens heen. Kijk, als we allemaal zo rustig aan zouden doen, zou er een stuk minder frustratie in de wereld zijn. Dan waren er geen oorlogen, geen scheldpartijen en geen steek- of schietincidenten. Word je een beetje chagrijnig van de hitte? Denk dan even aan deze zwaan.
Lees het artikel op de mobiele website