Petro-dollar-terrorisme

Er gaat van de Arabische wereld veel en veel minder dreiging uit dan de media en Westerse regeringen ons willen laten geloven. Als die dreiging er al is, dan is het ook veel meer een reactie op Westerse buitenlandpolitiek dan iets anders. Het georganiseerde moslimterrorisme zoals ons dat door de oude media wordt voorgekauwd bestaat eenvoudigweg niet. Al Qaeda bestaat niet. Dit wordt zeer overtuigend aangetoond in de BBC-documentaire ’Power of Nightmares‘. De meeste grote terreuraanslagen zouden wel eens false-flag operaties van Westerse veiligheidsdiensten zoals CIA / Mossad / MI6 kunnen zijn geweest, óók 9/11, Londen, Madrid en Bali. Dit wordt overtuigend aan de kaak gesteld in Alex Jones’ ’Terrorstorm‘.  Zelfs de oliecrises zijn geen Arabische inititatieven geweest, deze zijn zorgvuldig geengineered door Henry Kissinger. Waarom? Hoe ongelovelijk is dit en wat voor mechanisme zou daar dan achter kunnen zitten? Het zou een mechanisme moeten zijn dat zo krachtig en eenvoudig is, dat iedere Westerse regering automatisch begrijpt wat er van hen verwacht wordt. Zodat er geen sprake is van samenzwering maar van vanzelfsprekendheid. Brothers in crime, by-design. Bestaat zo’n mechanisme?

(update 20/7/2006 0:10, onderbouwende links toegevoegd)
(update 21/7/2006 0:10 Dit artikel wordt ook op Sargasso besproken)
(update 5/8/2006 10:00, Link terrorstorm toegevoegd, power-of-nightmares nu via video.google.com)

(geinspireerd op een email van lezer GB aan de redaktie)

Dat mechanisme bestaat, er zijn er meerdere synergetisch actief, maar dit is een begrijpelijk en krachtig mechanisme. Een politiek verschijnsel dat kwaadaardiger is dan alle terroristen bij elkaar, dat zelf verantwoordelijk is voor het meeste terrorisme. Met slechts weinig basiskennis kunnen vrijwel alle belangrijke geopolitieke gebeurtenissen veel beter worden begrepen. De Petro-dollar. Een zwakke Amerikaanse munteenheid heeft de wereld in een ijzeren wurggreep en dat is geen toeval. New World Order optima forma. Eén van de grootste terroristen is de Petro-dollar…

Een korte toelichting is eenvoudig en laat je voortaan het dagelijkse nieuws door andere ogen bekijken. Een hoop dingen worden ineens een stuk logischer. Belangrijk is wel het besef van het enorme belang dat er speelt. Het faillisement van ‘s wereld grootste en enige supermacht staat op het spel. De onwaarschijnlijk grote (olie-) winsten van de ‘s wereld grootste bedrijven. Het wel of niet voor een tribunaal gesleept worden van een hoop neocons en ander tuig. Misschien ook wel Nederlands. De Dollar-investeringen van de OPEC-landen. De Dollar-reserves van de zowat de hele wereld. Als de dollar valt, valt alles. Een spel met de allerhoogste inzet dus, en dan kijk je niet op een aanslagje meer of minder. Ben je nog niet overtuigd dat 9/11 een inside-job was en geloof je nog niet in false-flag operaties? Diskwalificeer dit artikel dan niet maar parkeer deze kennis dan even in je achterhoofd, op een dag zal alles samenvallen en synthetisch (overheids-) terrorisme en de oliedollar zullen het centrum van je bewustwording blijken. Je zal ook meteen begrijpen waarom overheden zo’n enorme angstterreur over je uitgestort hebben. En waarom controle over de olievoorraden zo belangrijk is, niet direct omdat olie misschien opraakt, maar meer omdat de prijzen gecontroleerd moeten kunnen worden.

Nadat in 1971 Nixon noodgedwongen de gouddekking onder de dollar ophief was er dringend behoefte aan een andere dekking. (De reden dat Nixon dit deed is trouwens ook interessant, maar voor een andere keer). Een oplossing was snel bedacht, want wat is er nou nog kostbaarder dan goud? Juist, olie. Zeker toen net het besef van Peak-oil begon te spelen. Op één of andere manier moest de US het zo zien te spelen dat hun munt gedekt ging worden door olie. Dat kan als alleen iedereen zijn olie in dollars zou moeten kopen en verkopen. Ofwel, je grijpt een aantal Saoedische prinsen onder hun jurkDjalebba en stelt ze vriendelijk maar uitermate dwingend voor deel te nemen in één van twee scenario’s:

a - Jullie werken met ons mee en bepalen als zgn. swing-producer de olieprijs in coördinatie met de oliebeurzen in Londen en New York (beide US bezit, net als straks Euronext), je dwingt de andere olielanden, op straffe van overproductie en daardoor extreem lage olieprijzen, zich met dollars te laten betalen voor de olie. Jullie drijven de olieprijs op of omlaag door afhankelijk van de situatie aan de oliekraan te draaien. De gigantische overschotten aan dollars die jullie opbouwen door een hoge olieprijs, investeren jullie in Amerika.

b - Wij bezetten Saoedi-Arabië of regelen een opstand die resulteert in het installeren van een zetbaas die de maatregelen zoals genoemd onder punt ‘a’ neemt.

Het dwingen tot meewerken aan dit soort scenario’s is gebruikelijke US buitenlandpolitiek, ze hebben ‘recentelijk’ nog de Taliban proberen te dwingen mee te werken aan hun olieplannen, hetgeen mislukte en resulteerde in oorlog en uiteindelijke ook de aanwezigheid van Nederlandse militairen in Uruzgan. ‘Either you accept our offer of a carpet of gold or will we burry you under a carpet of bombs‘. Het regelen van een opstand en het omver werpen van buitenlandse regimes is ook standaard buitenlandpolitiek van de US. ‘Recentelijk’ heeft de CIA nog geprobeerd Hugo Chavez van Venezuela preventief te ruimen, dit mislukte. Het is dus niet dat het hier uitzonderlijke scenario’s betreft. De hoofdrolspelers in de genoemde scenario’s zijn ook geen mensen met enige moraal, Kissinger was de opsteller van het wereld-genocide-plan, bedoeld om de wereldpopulatie zwaar te reduceren en heeft volgens historici 600.000 Cambodjaanse doden persoonlijk op zijn geweten. Volgens velen een gelouterd oorlogsmisdadiger. Kortom, business as usual voor de US of A.

Met dit scenario hadden de Amerikanen, c.q. de banksters - de top van de global foodchain - een nieuwe dekking gevonden voor hun waardeloos geworden dollar en tegelijkertijd een vernuftig schema waaraan vrijwel alle Westerse regeringen wel móeten meewerken. Sterker nog, het hoeft hun niets eens te worden uitgelegd, want de (financiële) invloeden die dit schema uitoefent zijn direct merkbaar op hun economieen. Een werkende Pavlov-reflex bij regeringen is voldoende hun mee te trekken in de diepe criminaliteit die ervoor nodig is om alles draaiende te houden. Of ze nu willen of niet. Want wat gebeurt er als de olieprijzen of de dollar-koersen veranderen? Dan is dat meteen te merken aan hun hele economie. De dollar is (nog) zo belangrijk voor de wereldeconomie en hun eigen economieën dat ze eigenlijk niet anders kunnen dan de poppenkast meespelen. Voilá, zonder dat er sprake is van een samenzwering, moet elke regering los van de andere samenzweren tegen hun bevolking. Het mechanisme achter de Petro-dollar is briljant in zijn eenvoud en geeft de US een vrijbrief tot bijna alles. Van oorlogen in Irak en Afghanistan om ook daar de olie (en drugs) te kunnen controleren, tot het laten uitlokken van een oorlog met Iran door Israel. Andere westerse regeringen zullen en kunnen niet ingrijpen zonder grote gevolgen voor henzelf. De echte lafaards onder de collaboraterende regeringen sturen zelfs schijnheilig hun eigen troepen op pad om de schijn op te houden. De slimmere zorgen dat ze van olie en de dollar afkomen.

Zolang de Petro-dollar in stand wordt gehouden, hebben de banksters een aantal erg effectieve manieren waarop ze de koers van de dollar en dus de wereldpolitiek kunnen manipuleren. We noemen er een paar:

■ Aanpassen van rentepercentages naar willekeur
Creeeren van recessies (recessies zijn kunstmatig geinduceerde processen in een wereldeconomie)
■ Het naar willekeur bijdrukken van Dollars
■ Verkopen of kopen van dollars (speculeren tegen ander valuta)
■ Het manipuleren van de olieprijs door oorlogen en ‘voorraadaanpassingen’
■ Het regelen van aanslagen (Nigeria) en ophouden terreurdreiging
■ Potentiële olieleveranciers uit de markt proberen te houden (Sudan, Vietnam, Venezuela etc.)
■ Het verspreiden van geruchten over de gevaren van kernenergie waardoor de ontwikkeling van alternatieven voor olie geremd wordt
■ Het tegenhouden van energiebesparende technieken voor auto’s
■ Rusland tegen te werken in haar poging olie en gas tegen Roebels of Euro’s te verkopen naar West-Europa door “regime change” te organiseren in landen waar cruciale oliepijpleidingen doorheen lopen ( Wit-Rusland, Georgië, Oekraïne met zijn Oranje revolutie, georganiseerd door neocon George Soros met zijn NGO’s die de “democratie in Oost-Europa” moeten bevorderen. De activiteiten van prinses Mabel voor de stichting van Soros en de aanwezigheid van Beatrix op de Bilderbergconferentie komt zo in een ander daglicht te staan).

Het komt neer op een globaal balletje-balletje-spel dat met de dollar en de olie gespeeld wordt. Binnen dit kader is het ook Moslimterrorisme uitgevonden of in ieder geval sterk gecultiveerd. Niet door de Moslims, maar door de banksters met hun piramidespel met verplichte deelname. Een crimineel netwerk van mondiale proporties, de Maffia is daarmee vergeleken een meelijwekkende kleuterklas.
Waar de Maffia wel eens beroep doet op een Joegoslaaf om iets te regelen hebben de bankster de beschikking over economic hitmen, de CIA / Mossad / MI6 en……het Amerikaanse, het Britse en…….het Nederlandse leger…

Weten onze Nederlandse politici hiervan? Aan het handelen van staatshoofden als Poetin (Rusland), Chavez (Venezuela), Amahdinejad (Iran), Chirac (Frankrijk), Blair (Engeland) is te duidelijk merken dat ze heel erg goed weten wat er speelt. In het handelen van onze eigen regeerders zie ik persoonlijk niet veel meer dan ongeinformeerde Pavlov-reacties op de gebeurtenissen om hun heen maar in principe zouden onze ministers (denk aan Zalm en Bot) en centrale bankiers op de hoogte moeten zijn van deze mechanismen. Het enige dat ze echter kunnen doen temidden van deze formidabele krachten, is dus meespelen. De krachten die banksters kunnen uitoefenen op de wereldeconomie zijn zo fenomenaal groot, ook al voordat de Petro-dollar in het leven werd geroepen, dat zelfs Lenin in zijn afgesloten communistische staat ervoor moest buigen.  “The state does not function as we desired. The car does not obey. A man is at the wheel and seems to lead it, but the car does not drive in the desired diretion. It moves as another force wishes.” (Zie: The Money Masters)

Tenslotte een leuke uitsmijter over de Saoedis; wanneer straks de dollar niets meer waard is, zijn de Saoedische bezittingen en investeringen in de VS ook niets meer waard. Effectief hebben de banksters dan met behulp van de petrodollar de Saoedis de olie onder hun kont weggejat zonder ook maar een schot te lossen of een cent te betalen. Ja, de kosten van geldpapier en drukinkt…

Achtergrond:

The end of the dollar hegemony (house.gov), dit is een ‘must-read’ het verklaart de belangrijkste mechanismen achter de Petro-dollar!!! Hier daarom een gebrekkige Nederlandse vertaling)
Were is the gold Dinar (Al Jazeera)
The petro-dollar Cycle (peakoil.com)
Petro-dollar (wikipedia.org)
Google-search
http://www.moneyfiles.org/
http://www.themoneymasters.com/ (Deze documentaire is een must-see)

Patman | New World Order | 18/07 | 10:37 PM | Tell a Friend

Ik heb de behoefte zelf even te reageren op mijn eigen artikel. Het is nogal een ambitieus artikel en de materie is complex. Ik kan er best naast zitten.
.
Ik heb dit geschreven omdat ik hiermee volgens mij kan aantonen dat enkele ‘goedgekozen’ kwaadaardige mechanismen een hele wereld kunnen corrumperen zonder dat er sprake is van een conspiracy.
.
Van nature is onze wereldeconomie dermate divers en uitgebalanceerd dat hausses, recessies, inflatie, devlatie onnodig zijn. Denk maar aan grote ecosystemen, die ‘draaien’ ook zelfregulerend zonder plagen. Het feit dat in onze economieen toch recessie e.d. optreden is te wijten aan enkele verkeerd ‘gekozen’ systemen die nu dankbaar misbruikt worden. De bank/geld systemen die nu draaien zijn slecht maar bleken een heel effectief middel voor enkelen om extreem veel macht en geld mee te verdienen. Zo hebben we in onze economische wereld meerdere randvoorwaarden opgesteld die het systeem ‘vanzelf’ in een criminele richting duwen. Zonder dat regeringen daar onderling veel afspraken voor hoeven te maken. De mensen die de systemen in stand houden, duiden we aan met NWO, de neocons zijn daar pionnen van.
.
Met dit artikel heb ik één zo’n mechanisme, het meest aktuele, beschreven. Ik denk dit mechanisme namelijk dagelijks terug te kunnen zien in de wereldpolitieke bewegingen. Ben benieuwd wat jullie ervan denken.
.
Dit is het antwoord op de mensen die denken dat wij beweren dat er een soort grote conspiracy aan de gang is (die is er wel hoor, maar op een andere manier, komen we op terug). Het is meer dat we onze samenleving het verkeerde DNA hebben meegegeven in 200, 300 jaar evolutie en dat het beest nu alleen nog maar evil kan zijn.

Patman  | 19/07  |  12:59 AM

Een systeem dat zichzelf in stand moet blijven houden en iedereen meesleurt is ingenieus en simpel tegelijk.

Ik ben al op de hoogte van de petro-dollar en toch blijft het interessant om te lezen.
Blijf vooral schrijven, ik blijf lezen!

 | 19/07  |  01:24 AM

Ik denk simpelweg dat het “Vrije Westen” in de Middeleeuwen is blijven steken. Vorsten moesten symbolisch hun macht aan ‘volksregeringen’ overdragen maar als je kijkt wie er het grote geld (macht) heeft, dan zijn dat nog altijd de oude koningshuizen. De Windsors(voorheen Saksen-Coburg), zelfs de Oranje-Nassau’s.

Hoewel we zogenaamd dus in een democratie leven, bepalen de vorstenhuizen nog altijd wat er op de agenda staat. Daarom bericht de Europese pers nooit over Bilderberg. En topfiguren uit de politiek staan ook allemaal ten eerste in dienst van de vorst, zeker niet van het volk.

Lenin is trouwens door het westen Rusland ingesmokkeld, na WO I, om daar de Revolutie te ontketenen.

Wat betreft Nederland: Balkenende ging overstag voor Bush’s fijne oorlog. In ruil daarvoor werd Jaap de Hoop-Scheffer Secretaris van de NAVO.

 | 19/07  |  01:28 AM

@ Patman
Een buitengewoon goed, compleet en samenhangend verhaal, Patman. Petje af.
Mijn beurt smile
Er zijn nl. twee theorieën die verklaren wat er op dit moment in de wereld, en met name in het Midden-Oosten aan de hand is. Jouw theorie, de Petrodollar-theorie, is daar één van.
De andere is de “Israël trekt aan de touwtjes”-theorie. Het is opvallend hoe alles wat de VS doen, intern en extern, consequent in het voordeel van Israël is. Het lijkt soms wel alsof ze als één staat functioneren. Nou zijn er hardnekkige geruchten dat Israël, via de lobbyorganisatie AIPAC, de Amerikaanse Senaat volledig in haar zak heeft. (Voor de duidelijkheid: via afpersing van de senatoren, die zich plegen bezig te houden met drughandel, omkoping, druggebruik en kindersex, als of niet geïnitieerd door AIPAC). Daarnaast is er natuurlijk de Mossad-connectie met 9/11.
Waar ik heen wil is het volgende: beide theorieën zijn plausibel, en beiden kunnen ze – elk op zich – de huidige toestand van de wereld verklaren. Wat ik me afvraag: zijn het verklaringsmodellen die elkaar uitsluiten? Of vullen ze elkaar juist aan? En zo ja, hoe dan?
Verder nog wat losse gedachten:
* Als Amerika, via een gechanteerd congres, de slaaf is van Israël, en Nederland is de slaaf van Amerika, dan is Nederland de slaaf van een slaaf… hoe ZIELIG wil je het hebben?
* Een merkwaardige paradox: er bestaat een grote angst dat Bush c.s. “Martial Law” willen invoeren in de VS. Gek genoeg zou dat de meest doeltreffende manier zijn om de invloed van Israël op het Amerikaanse congres te neutraliseren…
Wie volgt? smile

 | 19/07  |  02:04 AM

Het Amerikaanse congres stel sinds de Patriot Act geen fuck meer voor. Het is alleen nog maar een orgaan van ja-knikkers (op enkele onafhankelijke congresleden na).

Dus de staat van beleg instellen verandert wat dat betreft niet veel. Wel voor de burgers natuurlijk.

Het NWO-model is als volgt: de as Amerika, Groot Britannië, Israël voert de boventoon. Ik geloof toch meer in het uiteindelijke machtscentrum in Europa (GB of combinatie van landen). Want hoewel alles in het voordeel van Israël lijkt te zijn: de leiders moeten wel nog steeds in dat verdoemde land blijven wonen.

Israël is volgens mij een frontlinie basis vanwaaruit de NWO de oorlog in het Midden Oosten kan blijven escaleren. Amerika levert de mankracht en vuurkracht plus miljarden in steun aan Israël.

Maar uiteindelijk trekt de machtselite in Europa aan de touwtjes. GB is nog altijd een goed kandidaat want die heeft het minst te lijden onder het terrorisme.

En de beste wijze om de onderdanige regeringen in Europa bij de les te houden is te dreigen met recessie. Geen enkele politicus wil graag verantwoordelijk zijn voor recessie want dat kost ze stemmen. Een kwestie van gewone corruptie (pre-NWO) naar kwaadaardige corruptie (NWO-ingewijde).

 | 19/07  |  04:17 AM

@Patman:
Hoewel ik in lang niet alles met je meega (sommige onderdelen en conclusies vind ik behoorlijk far-fetched ) kan ik je volgen in je benadering van een “financieel eco-systeem” dat door niemand rechtstreeks zo gepland is maar gegroeid is uit onderdelen die elkaar hebben weten te vinden en dat in zijn geheel een eigen leven is gaan leiden.

 | 19/07  |  08:07 AM

Hoe het ook zij, een onmisbaar element dat als cement in de historie en recente ontwikkelingen fungeert.

Petro-dollar kennis is een must voor iemand die de materie, veeeel breder dan 911 alleen, wil beheersen.

Een zeer goed begin, dit artikel. Mijn dank gaat ook uit aan GB daarvoor wink

democraatus  | 19/07  |  09:20 AM

Complimenten voor dit nieuws achter het nieuws Patman!
Wat betekend deze kennis voor je (ons?) eigen handelen? Wachten we tot het ‘systeem’ in elkaar klapt? Gaan we kleine gemeenschappen oprichten die niet aan dit ‘systeem’ hoeven mee te doen?
Een mooi voorbeeld hiervan op daanspeak:
http://www.daanspeak.com/InterviewVanDongen01.html

 | 19/07  |  10:21 AM

Vind dit een heel goed en geloofwaardig verhaal, geloofwaardiger dan de meeste samenzweringstheoriën. Dergelijke complotten kunnen niet zo lang in het verborgene blijven, vroeg of laat klapt er iemand uit de school.
Een wurggreep die iedereen met macht min of meer, bewust of onbewust, dwingt in het gareel te blijven, is ook veel effectiever.
Natuurlijk zijn er allerlei duistere clubjes en genootschappen, maar geloof eerder dat deze slechts een beperkte macht hebben en wellicht ook onderling om heerschappij vechten.
Deze verklaring is niet volledig en roept net zo veel vragen op als dat het antwoorden geeft, maar in de basis klopt het naar mijn gevoel.
Goed werk ! Dank !

hoor-en-dol  | 19/07  |  10:25 AM

@Heer A, welke delen zijn voor jou far-fetched? En hou zie jij dat dan?

Patman  | 19/07  |  10:58 AM

@hoor-en-dol: er zijn dus meer van deze destructieve mechanismen. We zullen ze stuk voor stuk proberen bloot te leggen en dan zal blijken dat New World Order een heel erg concreet verschijnsel is dat we eigenlijk zelf aan het mogelijk maken zijn.

Patman  | 19/07  |  11:04 AM

De Americano’s hebben zelfs een heuse basis in Israel. Hun eigen Midden Oosten filiaal + magazijn, wel zo makkelijk.

Info + foto’s:
http://www.rense.com/general66/excl.htm

 | 19/07  |  11:23 AM

Ik kan me grotendeels vinden dit behoorlijk briljante verhaal. Mijn twijfels bij links die Patman hier en daar legt met ‘peak oil’ want het is overduidelijk dat het geheel is gecreëerd door de banksters, big oils en Kissingers van deze wereld.. En guess what..., Brussels wil meer belastingen op energie. En hoe krijg je landen zo gek dat ze gaan betalen door een door Big Oil gecreëerde schaarste en vervuiling.?. Maar goed, genoeg erover. http://www.nu.nl/news/779602/34/Brussel_wil_meer_belastingen_op_energie.html

Niet verbazend dat oorlogscrimineel Kissinger achter het eugenetische agenda zit. Ik heb geleerd dat we met het eugenetica hadden afgerekend na de 2de wereldoorlog.. Nee dus. Zo nu en dan steekt het zijn lelijke kop weer op, kijken of iemand erin tuint. Al lange tijd zeer geliefd bij bepaalde elites en (gestoorde) wetenschappers.

“National Security Study Memorandum 200: Implications of Worldwide Population Growth for U.S. Security and Overseas Interests.” The study falsely claimed that population growth in the so-called Lesser Developed Countries (LDCs) was a grave threat to U.S. national security. Adopted as official policy in November 1975 by President Gerald Ford, NSSM 200 outlined a covert plan to reduce population growth in those countries through birth control, and also, implicitly, war and famine.

Het artikel, waaruit bovenstaand citaat, geeft een idee over hoe en waarom de armoede en hongersnood in Afrika gecreëerd wordt. Je voelt je altijd zo verdomde schuldig bij die trieste beelden en da’s natuurlijk de bedoeling zodat ze óns ook nog eens kunnen uitkleden. Twee vliegen in één klap.. maar komt het geld terecht waar het is bedoeld? Niet genoeg ervan. Houdt die ellende ooit op? Welnee, niet zolang de machthebbers er iets over te zeggen hebben want ze doen het niet voor niets. Vorig jaar heeft de VN de voedselrantsoenen voor Darfour nog verlaagd ... waarom? ... omdat wíj niet genoeg hebben gegeven! Had het uitgemaakt als we meer hadden betaald? Welnee, want bewust beleid.. Afrika is een RIJK continent. Alleen de burgers die de twijfelachtige eer hebben op de oliebellen, goud- en diamandmijnen te zitten zien daar bijzonder weinig van terug. Voor hen is het meer een vloek.

 | 19/07  |  11:44 AM

Net zoals de bodemrijkdommen een vloek kunnen worden voor Canada. Want waarom ver halen wat ook bij de buurman in het dunbevolkte noorden volop voor het graaien ligt?

 | 19/07  |  11:48 AM

Van de salon filosoof:
Laten we deze negatieve energieen waarnemen zonder erdoor opgeslokt te worden. Zoek (vind) het positieve, de vernieuwing door in je eigen kracht te blijven (te gaan) staan. Na het escaleren van deze ellende zal er weer ruimte komen voor een betere wereld. eerst moet de ‘shit’ eruit! Het is inderdaad goed om het grotere plaatje te blijven zien om er enige afstand van te kunnen nemen.

 | 19/07  |  12:01 PM

@Patman:
Hier Heer A.
.
Ik hou het bewust algemeen omdat ik zelf weinig voel voor nietes-welles per detail.
.
Dus in zijn algemeenheid: Far-fetched vind ik elk onderdeel waarin het TOCH weer neer komt op een overzichtelijk gezelschap van poppetjes-die-dit-zo-willen.
.
Met alle respect voor de vele energie die je in je verhaal hebt gestoken en ( eerlijk ) de maatschappelijke betrokkenheid die eruit spreekt, ben ik niettemin zo vrij te constateren dat je jezelf plaatselijk tegenspreekt.
Je schreef :
“Ik heb dit geschreven omdat ik hiermee volgens mij kan aantonen dat enkele ‘goedgekozen’ kwaadaardige mechanismen een hele wereld kunnen corrumperen zonder dat er sprake is van een conspiracy.”
Maar net zo goed gaat het toch ook weer over een clubje “banksters” waar het bewuste kwaad zich (eveneens bewust) concentreert.
.
Het positieve van je verhaal vind ik dat je in ieder geval het denkwerk op weg helpt naar een mondiaal “financieel eco-systeem” dat in zijn totaliteit niet goed is afgestemd, dus inherent instabiel is, en daarmee afstevent op een crisis.
Maar waar, net als in de periode vóór oktober 1929, niemand bereid is afstand van te nemen omdat we er allemáál van vreten.
“Het gaat goed zolang het goed gaat”.
.
Ik ben zelf van mening dat het huidige mondiale “financieel eco-systeem” ontstaan is ALS EEN AUTONOOM PROCES vanuit losse brokstukken (lokale economietjes, lokale bedrijfjes, lokale overheidjes) die per brokstuk relaties naar buiten onderhouden waaruit een groot netwerk is gegroeid dat een eigen dynamiek is gaan krijgen en dat nu op ramkoers ligt naar een monetaire crisis.
Juist vanwege dat autonoom proces vind ik de term “eco-systeem” goed op z’n plaats.
.
Ik heb geen trek in de telkens maar weer gesuggereerde “centrale cel” die het kwaad bewust als kwaad aanstuurt en vanwaaruit het maar een heel klein stapje is naar de onzin á la Robin de Ruiter met z’n 13 satanische bloedlijnen.
Mensheid in, mensheid uit zijn er heksenprocessen gevoerd als zich misoogsten en veeziektes voordeden.
Blijkbaar voorzien die heksenprocessen in een behoefte. Temidden van van hedendaagse crisisvormen hebben ze nu een hedendaagse verschijningsvorm gekregen.
.
Ik ben Zapruder gaan volgen vanaf de 9-11-maand omdat ik eerder met grote belangstelling had gekeken naar een documentaire over een gezaghebbende Duitser en idem Brit die in zuivere detective-style ernstige twijfels hadden opgebouwd over de officiële lezingen over 11 september. Ik hoopte op Zapruder daarover aanvullend materiaal aan te treffen en het ging in het begin ook die kant uit (veel technische informatie).
Maar al gauw kwamen de Illuminati om de hoek kijken en zaten we helemaal in de sfeer van de heksenprocessen.
Geen onderzoek zo slecht als “zie-je-wel"-onderzoek.
Ik had op dat moment al moeten afhaken.
Bij deze dan alsnog. Van mij verder geen last meer.
Niet omdat het me “te moeilijk wordt”, maar omdat de boodschap me nu wel bekend is.
.
In de hoop toch nog wat bijgedragen te hebben aan wat denkwerk,

Met vriendelijke groet,
Heer A.

 | 19/07  |  12:45 PM

Van de salon filosoof:
@ Heer A:’Mensheid in, mensheid uit zijn er heksenprocessen gevoerd als zich misoogsten en veeziektes voordeden.
Blijkbaar voorzien die heksenprocessen in een behoefte. Temidden van van hedendaagse crisisvormen hebben ze nu een hedendaagse verschijningsvorm gekregen.’
.
Altijd wordt in een dualistische samenleving de ‘schuld’ of ‘verantwoording’ bij de ‘ander’ gezocht. Wijs mij eens iemand aan die zich daar niet aan ‘schuldig’ maakt....!
Dat verklaart inderdaad de ‘tegenkracht’ of noem het actie-reactie op de angstige zaken die zich in de wereld afspelen. Angst is namelijk het middel om de menigte te controleren. Laten we eens wat meer naar onsZELF kijken ipv de ‘ander’ te be- of ver-oordelen.
.
I’k heb geen trek in de telkens maar weer gesuggereerde “centrale cel” die het kwaad bewust als kwaad aanstuurt en vanwaaruit het maar een heel klein stapje is naar de onzin á la Robin de Ruiter met z’n 13 satanische bloedlijnen.’
.
Inderdaad, de oorzaak van veel dualistische ellende is dat we niet alleen de ‘God’ buiten ons zelf zoeken, maar ook de ‘Satan’ of welke andere bron vankwaad dan ook.
Alles, goed en kwaad, ligt binnen onsZELF. pas als we dit accepteren en zonder oordeel hier naar kunnen kijken en dit dualisme willen ontstijgen komen we een stapje verder.
.
Ik word niet ‘gechanneld’ door een galactische federatie of een aartsengel maar blijf met respect en zonder oordeel de salon filosoof.

uch

 | 19/07  |  02:04 PM

Heer A. Je hoeft toch niet echt ver te kijken om zulke mensen aan het werk te zien. Mensen als Cheney, Rumsfeld en co.
.
Wij zitten trouwensook op de lijn dat het grotendeels een zelf-evoluerend systeem is. Maar dat neemt niet weg dat er weg degelijk een beperkt aantal individuen zijn die er heel erg van profiteren en er handig gebruik van maken.
.
Ik weet niet waar je je allergie en bijbehorende overreactie op Illuminati-achtige zaken hebt opgelopen, maar het is zeker niet hier op Zapruder… wink Ik zou zeggen stick-around, volgens mij kunnen we alle puzzelstukjes op een logische manier aan elkaar knopen namelijk, maar we doen dat niet in één artikel of in één maand…

Patman  | 19/07  |  03:04 PM

@ Patman:
Eén van de problemen die ik zie bij het overtuigen van anderen van bijvoorbeeld het 9/11 complot is dat discussies heel snel niet meer gaan over de harde feiten maar over de complot theoriën die eromheen gebouwd worden, deze zijn veel gemakkelijker lek te schieten.
Jouw redenering is dat niet. Zoals je zegt zijn er natuurlijk Bilderberg groepjes, Neocons, Illuminati, Skull and Bones, Zionisten en andere genootschappen die op de achtergrond een rol spelen. Ze dansen echter allemaal om hetzelfde gouden kalf heen zoals je stuk aangeeft en worden door gezamenlijke belangen en de geschetste wurggreep van de petrodollar in dezelfde richting gedreven.

hoor-en-dol  | 19/07  |  03:04 PM

Sterker nog, we hebben het hier op Zapruder nog NOOIT over Illuminati gehad.

Patman  | 19/07  |  03:07 PM

Nee, daarvoor moet je naar http://www.niburu.nl
of naar http://www.daanspeak.com
voor ieder wat wils.

ik ga vanavond maar eens een lekere pasta illuminati eten met een broodje karmaham…

 | 19/07  |  03:27 PM

@Patman
Heer A hier nog even.
.
Het lukte me niet zo snel om alle oude Zapruder-berichten door te kijken, maar deze kwam ik in ieder geval tegen. Ik vrees dat je die over het hoofd gezien hebt.
http://www.vkmag.com/zapruder/comments/9_11_het_nwo_illuminatispel/

 | 19/07  |  03:39 PM

shaumbra62 | 19/07 | 02:04 PM

Shambraum, ik ben blij om horen dat je niet wordt gechanneld door de galactische federatie want daar was ik een tijdje bang voor.  wink Als je het niet-dualistisch bekijkt is wat er om je heen gebeurt ook een onderdeel van jezelf en dus ook je zaak.

 | 19/07  |  04:04 PM

(nog een reactie van GB, zijn inlog werkt dus niet)
.
@ Opschudding | 19/07 | 02:04 AM
.
In grote lijnen ben ik het met je eens, Israël is de andere kant van dezelfde medaille.
Dan één van je “losse gedachten”
.
Quote Opschudding: “Een merkwaardige paradox: er bestaat een grote angst dat Bush c.s. “Martial Law” willen invoeren in de VS. Gek genoeg zou dat de meest doeltreffende manier zijn om de invloed van Israël op het Amerikaanse congres te neutraliseren…”
.
Dit zie ik juist omgekeerd: De neocons willen juist “Martial Law” als het kaartenhuis c.q. de petro-dollar instort. De Goelag is al in gereedheid gebracht. USSR revisited!

Patman  | 19/07  |  08:46 PM

oh ja. moslimterrorisme is nep. allemaal in scene gezet. Hoop amerikanen ook in Darfur. Suicide bombers worden natuurlijk ook door de amerikanen ingehuurd. Er wordt me een boel duidelijk nu…

 | 19/07  |  09:30 PM

Bovenstaande analyse verklaart een hoop. Je slaat de spijker op z’n kop, Patman.

Zoals de Rothschilds terecht opmerkten zijn wij allen zonder enige uitzondering corrumpeerbaar. Voor bakken met geld gaat iemand nog sneller voor de bijl dan voor een geile meid. Het hele financiele systeem is ook zo georganiseerd dat mensen hun door corruptie verkregen geld moeiteloos kunnen veiligstellen. Als een grote bank van deze regels gebruik maakt is dat slim en bewonderenswaardig [ er zit ook een Rothschild in de raad van commissarissen van ABN-AMRO trouwens ], en als een sukkel als Endstra van dezelfde regels profiteert, slaat de hypocrisie plotsklaps in alle hevigheid toe. Het is triest en lachwekkend tegelijkertijd.

Of iemand hier de hand van de duivel in wil herkennen of niet, doet er eigenlijk niet zo heel erg toe. Dat is een kwestie van labelen, maar massahypnose speelt een onmiskenbare rol, en dan met name a n g s t aanjagen. Hulde dan ook aan Zapruder, dat ze er in slaagt problemen aan de kaak te stellen, en juist ook wel verschijnselen als bijvoorbeeld de “Illuminati” onder de aandacht te brengen, zonder in huilerige hysterie of drammerigheid te vervallen. Ga zo door.

Rest ons de vraag wat we met al deze vaststellingen doen ?  In het verlengde van hetgeen de “salon filosoof” al eerder zei, pleit ook ik voor positief, magisch denken :

“Be realistic and believe in a miracle”.

Dat kan echt geen kwaad.

 | 20/07  |  08:55 AM

GB, je kan niet inloggen, hopelijk binnenkort. Ik kan je helemaal volgen in je analyse over het monetaire systeem en het management ervan ten behoeve van het instandhouden van de status quo. Dat “management” is natuurlijk zo corrupt en illegaal als maar zijn kan, vandaar ook de voortdurende reality control en angstterreur richting de gewone burger. Om je te realiseren dat het op deze manier fout afloopt hoef je allen maar terug te kijken in de geschiedenis. Ook ben ik het met Beeldschoon eens dat je in een uitweg moet blijven geloven als daar nog enigzins ruimte voor is. Daarbij reëel blijven is wat ik steeds probeer; voor zover ik zicht heb op de werkelijkheid tenminste… Da’s makkelijker gezegd dan gedaan, want het is juist niet de bedoeling dat je er zicht op heb.

We zitten eigenlijk al in de 3de wereld oorlog maar ik heb het idee dat het ‘total war’ scenario nog een poos op zich zou kunnen laten wachten. Lang genoeg om het een halt toe te roepen misschien .?.

De dollar is toast naar mijn idee, afgelopen, kapoet (als enige reserve currency) of de neckslag nu wordt geleverd door de petro-euro of wanhopige pogingen van de VS om iedereen die de dollar will dumpen uit te schakelen; dat zijn er namelijk heel wat. Dat dollar zal hoe dan ook moeten zakken. De VS is weliswaar machtig maar nog geen militaire duizendpoot die ongestraft alle landen kan aanvallen alleen om dollar hegemonie in stand te houden. De zwakke dollar en ons wankele systeem zouden een dergelijk gedrag van de VS ook niet aankunnen. De meer de Amerikanen (en partners) als een stel gekken doorgaan met hun bogus “preemptive attacks” des te meer landen geneigd de dollar massaal te dumpen om hen uit te schakelen. Ten zij men erop uit is de dollar te imploderen of wellicht het hele systeem kunnen de Amerikanen onmogelijk doorgaan op de ingeslagen weg. Niet zolang er nog andere, minder riskante opties zijn. Voel je vrij om me te corrigeren als ik ernaast zit. Ik probeer hoopvol te blijven maar heb geen behoefte aan illusies.

 | 20/07  |  10:14 AM

@athenae
‘Als je het niet-dualistisch bekijkt is wat er om je heen gebeurt ook een onderdeel van jezelf en dus ook je zaak’.
.
Inderdaad, zie jezelf in de ander. dat vergroot ook het begrijpen van elkaar.
.
@beedschoon
positief, magisch denken :
“Be realistic and believe in a miracle”.
.
We creeren onze eigen wereld, en dus ook, als we willen onze eigen ‘miracles’!

 | 20/07  |  02:20 PM

Dat is steeds je boodschap Shambrau en die waardeer ik. Toch pleit ik voor een middenweg van alles op z’n tijd.

 | 20/07  |  03:03 PM

Alles heeft zijn tijd nodig en ieder zijn eigen weg.
zo, nu even genoeg ge’soofd’
ciao athenae!

 | 20/07  |  03:35 PM

Iemand laatste nieuws al gelezen?
In Washington hebben ze zojuist de avondklok ingevoerd. Jongeren onder de 18 jaar mogen zich ‘s avonds niet meer nar 22.00uur op straat bevinden,...tenzij zij begeleidt worden door één van hun ouders. Wederom inperking van de burgerrechten onder het mom van veiligheid.

 | 20/07  |  04:08 PM

Ja, het is namelijk algemeen bekend dat jongeren onder de 18 jaar vooral na 22.00 erg terroristisch worden. Ofzoiets…

Patman  | 20/07  |  04:21 PM

Hezbollah website hosted by a US defense subcontractor?

http://cnw.com/~jasonst/hejailanprojects.html

 | 20/07  |  07:51 PM

Misschien iets voor Zapruder om de krachten samen te bundelen met ditkannietwaarzijn?

http://ditkannietwaarzijn.nl/

Omdat de politiek zwijgt over 11 september, overweegt DKNWZ om aan de 2de kamerverkiezingen van 22 november a.s. deel te nemen. Op die manier hebben we de mogelijkheid om een aantal belangrijke kwesties naar voren te brengen.

Om deel te nemen hebben we 30 handtekeningen per kiesdistrict nodig.
Nederland telt 19 kiesdistricten; de lijst vind je hier.

Woon je in 1 van de districten en wil je graag je handtekening zetten of zelfs een aantal mensen enthousiasmeren om hun handtekening te zetten? Mail dan naar

Alleen een comment posten dat je mee wilt helpen, is niet voldoende.
Je zult echt een Email moeten sturen, we zullen je Email z.s.m. beantwoorden.

Na een gesprek met de kiesraad is het volgende gebleken; de handtekeningen kunnen niet op een zelfgemaakte lijst worden geplaatst, dit moet op het gemeentehuis van je eigen woonplaats gebeuren. Dit kan alleen tussen 3 en 10 oktober 2006.

Op alle gemeentes in Nederland kun je in die bewuste week naar een ondersteuningsverklaring van ditkannietwaarzijn.nl vragen en ondertekenen.

Als dit zeker van plan bent; mail ons dan! Op die manier kunnen we inventariseren hoeveel ondersteuningsverklaringen we per kiesdistrict ongeveer kunnen verwachten.

Er zullen dus tenminste 30 mensen per kiesdistrict naar hun plaatselijke gemeentehuis moeten gaan om een handtekening te zetten!

 | 20/07  |  07:54 PM

“Dit kan niet waar zijn” moet een kandidatenlijst (kandidaat kamerleden) opstellen.
Die lijst wordt aan iemand die een ondersteuningsverklaring wil ondertekenen toegemaild. Die gaat vervolgens naar het gemeentehuis van de stad waar hij ingeschreven staat.
Hij legitimeert zich met pas of rijbewijs en zet een handtekening op de lijst. De ambtenaar zet een stempel op de lijst en maakt een kopie ter controle.
De ondersteuner levert de verklaring vervolgens in bij de coördinator van zijn district en die levert voor de deadline de 30 lijsten in bij de kieskommssie van het betreffende kiesdistrict.
Wanneer alles in orde is kan in dat district op de kandidaten die op de lijst staan gestemd worden.

Nu is de vraag: wie wil op de lijst en wat heeft hij nog meer te melden dan “inside job” en.. is hij bereid kogels te vangen.

 | 20/07  |  08:16 PM

@ kees12 | 20/07 | 04:08 PM

Het lijkt er op dat ze de Amerikaanse bevolking al willen voorbereiden op Martial Law.
Je leest de laatste tijd veel meer berichten over onzinnig en onnodig bruut politieoptreden.Er zijn ook al privé eenheden actief. Dit was o.a. het geval in New Orleans tijdens het Katrina drama.
Salami-tactiek! Als het te abrupt doet, zouden de Yanks wel eens in opstand kunnen komen met al hun wapens die ze in huis hebben.
Vergis je niet, de ex-Stasi-baas Wolf en de ex-KGB-baas Primakov hebben een hoge functie gekregen in Homeland Security.
USA, home of the free, bye, bye!

 | 20/07  |  08:55 PM

Nog een voorbeeld van politiestaat USSA
Dit doet toch wel erg denken aan vroegere tijden in de USSR waarin journalisten die een interview wilden houden vergezeld werden door een geheim agent van de KGB.

FEMA muzzling La. trailer-park residents

By The Associated Press
07.20.06
MORGAN CITY, La. — Residents of trailer parks set up by the Federal Emergency Management Agency to house hurricane victims in Louisiana aren’t allowed to talk to the press without an official escort, The (Baton Rouge) Advocate reported.

In one instance, a security guard ordered an Advocate reporter out of a trailer during an interview in Morgan City. Similar FEMA rules were enforced in Davant, in Plaquemines Parish.

FEMA spokeswoman Rachel Rodi wouldn’t say whether the security guards’ actions complied with FEMA policy, saying the matter was being reviewed. But she confirmed that FEMA does not allow the news media to speak alone to residents in their trailers.

“If a resident invites the media to the trailer, they have to be escorted by a FEMA representative who sits in on the interview,” Rodi told the newspaper for its July 15 report. “That’s just a policy.”

 | 20/07  |  11:42 PM

@_GB_: Ik vond dit artikel http://www.aljazeerah.info/Opinion editorials/2005 Opinion Editorials/February/20 o/Stealing the Dream By Jim Kirwan.htm
.
Al die ex-KGB-ers en Stasi-mannen lopen nu bij Homeland security rond. Koppel dat aan ons eerder artikel over TIPS en die kampen en je heb een vrij compleet plaatje dacht ik zo.

Patman  | 20/07  |  11:52 PM

Ja, alle vrijdenkende Amerikanen gaan straks achter het gaas of erger.
Het wordt echt de nieuwe Sovjet Unie. Dat kan ook niet anders want de neocons zijn de neefjes van de bolsjewisten van toen.

 | 21/07  |  12:14 AM

Alleen zwerven er nogal wat wapens rond in de USA. Een tweede Civil War ligt op de loer.

 | 21/07  |  09:03 AM

Tja, Donkerdoorn, mensen maken zelf vrijwillig de keuze voor afhankelijkheid van een hypotheekverstrekker of een creditcardmaatschappij en zouden moeten weten dat ze daarmee hun vrijheid van handelen beperken. Goede voorlichting van kleins af aan zou ik zeggen, zodat iedereen de macht van geld op zijn juiste waarde leert in te schatten en ook zijn eigen hebzucht. Voorkomt een hoop onnodig leed [ hebzucht maakt ongelukkig volgens sommige boedisten ] en leidt tot de broodnodige zelfkennis en daarmee tevens tot inzicht in wat anderen nastreven. Een heel klein beetje v i s i e mag je toch wel veronderstellen? . Dan heb ik het nog niet gehad over: het lot van je eigen leven in handen durven nemen.

 | 21/07  |  09:28 AM

Tja beedschoon, als salon filosof heb ik wel eens het volgende plannetje gemaakt. Hoe kunnen we de banken die dmv rente macht over ons uit oefenen in hun hemd zetten? (ja, ik weet, we hebben zelf die hypotheek afgesloten en zelf geld geleend voor die middenklasser)
Als we nu eens beginnen allemaal te stoppen met het betalen van hypotheekrente. Als een grote meerderheid dat doet (kritische massa) kunnen ze geen kant op. Wie gaat al die mensen het huis uit zetten? Wat doet dat met de markt?
Nog eentje; Allemaal in een dag onze reserves of spaargeld contant opnemen. Dat hebben ze niet in huis!
Genoeg burgelijke ongehoorzaamheid om het ‘systeem’ op een legale manier te ondermijnen. Het werkt echter alleen als de kritische massa groot genoeg is en men de angst inruilt voor liefde.

 | 21/07  |  10:14 AM

Elke onderdrukking van een grote meerderheid door een kleine minderheid is er natuurlijk op gebaseerd dat mensen elkaar toch nooit zullen steunen, voor zichzelf zullen kiezen en bang zijn. Dat zijn behoorlijke zekerheden in onze wereld.

Patman  | 21/07  |  11:22 AM

De tekenen van een dictatuur in wording: Zo werd vorig jaar in Utah op brute wijze een legale raveparty ontruimd…

http://darealjohnito.web-log.nl/darealjohnito/2005/08/raveparty_in_ut.html

Johnito  | 21/07  |  11:26 AM

@patman. Het is toch voor het grootste deel ‘ignorence’ onwetendheid en het liever vast houden aan zekere ellende dan gaan voor een betere onzekere toekomst.
Dit soort sites blijven veelal prediken voor de eigen gemeente (vooral doorgaan!) Op een gegeven moment zal het collectief bewustzijn echter groter worden en voor veranderingen gaan zorgen.
Laten ‘wij’ de energiebewegers zijn.

 | 21/07  |  11:36 AM

@_GB_: ik ben bezig met een vervolg hier op, de andere mechanismen die aan het werk zijn. Ik denk ik de lijn van verkeerd gekozen randvoorwaarden die ervoor zorgen dat ‘het systeem’ geen andere kant dan de verkeerde op kan. De juridische structurering van Corporations (alleen verantwoordelijk voor optimaliseren van share-holder-value) is er zo één. Dus het ontbreken van morele verplichtingen in een corporation. Dit leidt tot kwaadaardig corporatisme. Een verkeerd gekozen banksysteem. Media die afhankelijk zijn van reclameinkomsten. enz. enz. Wat voor mechanismen zie jij nog meer aan het werk?

Patman  | 21/07  |  12:25 PM

@Beedschoon.
Eens dat het op het eerste oog vrijwillig gaat. Maar bedenk wel dat je stevig in je schoenen moet staan om “niet aan het systeem mee te doen.”
Binnen een groep of laten we zeggen maatschappij, bestaat er altijd bepaalde sociale druk. Er wordt min-of-meer van je verwacht dat je je leven inricht volgens bepaalde lijnen/normen. Doe je dat niet, dan ben je in de ogen van de meerderheid “vreemd.” Doe-normaal-dan-doe-je-al-gek-genoeg. Steek-niet-je-hoofd-boven-het-maaiveld. Een mentaliteit die vooral in Nederland erg heerst.
.
Dus met miljoenen tegelijk worden we op een gegeven moment verliefd, trouwen we of gaan samenwonen, kopen dat huis inclusief hypotheek, nemen die creditcard omdat het toch wel makkelijk is etc. En dan ben je van de bankers. En dat is wat ze willen. Is je het ook opgevallen dat de laatste jaren het opeens weemelt van de persoonlijk lenen reclames ? En waarom niet? Kun je net zon mooie auto als je buurman kopen. Begeerte en ijdelheid....de nummer 1 en 2 zwaktes van de mensheid. Pyramide van Maslov.
.
Kan het nu niet zo snel vinden, maar een echtpaar kreeg een bezoekje van de Homeland Security omdat ze hun creditcard hadden afgelost. Hmmmm....you’re a slave to the money than you die....

 | 21/07  |  01:59 PM

Maslov 1 t/m 5.
De meeste mensen zijn erg met 1 en 2 bezig sommigen met 3, veel al wel met 4 maar nog slechts weinigen met 5
Pas als we boven de materieele behoeftes (maslov 1 t/m 4)een behoefte voelen tot zelfverwezelijking (Maslov 5) kunnen we ons losmaken van de door angst geregeerde systemen.
Helaas wordt 2/3 van de wereld ‘gedwongen’ zich met 1 en 2 bezig te houden (overleven). Waar wij de mogelijkheid hebben om ons tot niveau 5 te ontwikkelen schept dat een verantwoordelijkheid naar de rest van onszelf (de mensheid) om aan een stuk bewustwording te werken.

De eerste behoefte is de primaire biologische behoeften (eten, drinken, een huis etc), Dus de overlevingsbehoeften. Deze kunnen wisselen. Als iemand bijna verhongert zal de behoefte om te eten dominant zijn ten opzichte van een dak boven het hoofd hebben.

De tweede behoefte is onze veiligheidsbehoefte. (onze bestaanszekerheid). Een baby moet niet alleen eten maar heeft ook behoefte aan liefde, koestering, rust, ritme etc. Krijgt de baby dit aangeboden dan ontstaat er zelfvertrouwen en veiligheid. Ontvangt hij deze behoefte niet dan ontstaat er een allesomvattend onveiligheidsgevoel.

De derde behoefte is onze sociale behoefte dat wil zeggen behoefte ergens bij te horen, behoefte aan begrip en liefde.

De vierde behoefte behelst behoefte aan erkenning en waardering en waardering voor jezelf is de basis voor het kunnen geven van waardering aan anderen.

De vijfde behoefte tot slot is de behoefte aan zelfverwezenlijking. Dat wil zeggen het verlangen te worden wie je in aanleg eigenlijk al bent.

 | 21/07  |  02:16 PM

Bot: geen oproep staak-het-vuren Israël
--
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2006/07_juli/21/binnenland/0721_1400_bot_israel.xml

 | 21/07  |  03:57 PM

http://www.waynemadsenreport.com/
--
July 21, 2006—The current Israeli assault on Lebanon was stage-managed between the government of Israeli Prime Minister Ehud Olmert and neocons in the Bush administration, according to well-connected sources in the nation’s capital. The Bush administration had prior knowledge of and supported Israel’s planned attacks on Gaza and Lebanon, the sources have revealed. In addition, there was no move by the Bush administration to warn Americans in the Occupied Palestinian Territories or Lebanon to leave the areas before the Israeli invasions. No travel warnings were issued to U.S. citizens in an attempt to mask Israeli attack plans, an action that resulted in last-minute Dunkirk-like sea evacuations of foreigners from Lebanon.
--
The first indication that Israel pre-planned its assault on the Palestinians came early this month when the Israelis began denying entry to the West Bank to Palestinians holding U.S. passports. The U.S. Embassy in Tel Aviv and the U.S. Consulate in Jerusalem refused to intervene with Israel, claiming it was the decision of a sovereign nation. The denial of entry to Palestinian-Americans was a violation of the Oslo Accords and the Geneva Conventions. The United States does not officially recognize Israeli sovereignty over the Occupied Palestinian Territories.
--
Washington insiders report that the Bush administration’s coordination with Israel in the attacks on Hamas and Hezbollah involve the official adoption of the white paper, “A Clean Break: New Strategies for Securing the Realm,” as U.S. policy. The “Clean Break” document, authored in 1996 by Israeli Prime Minister Binyamin Netanyahu, Richard Perle, Douglas Feith, and other neocon operatives, was written at the same time the program for the invasion and occupation of Iraq was drawn up by the same neocon players.
--
The current U.S.-Israeli strategy of bombing and invading Lebanon is a follow-up to four years of covert activities by the Pentagon, White House, and Mossad in Lebanon that involved the car bombing assassinations of top Lebanese officials in order to clear out Syrian forces from Lebanon. The assassinations of Elie Hobeika, George Hawi, and Rafik Hariri were all carried out to destabilize Lebanon and force the withdrawal of Syria from Lebanon. Syria was blamed by the Bush administration for all the car bombing assassinations in Lebanon.
--
Israel’s border exercise that saw the capture by Hezbollah of two Israeli soldiers on the Lebanese side of the border and the contingency plans involving the kidnapping of an Israeli soldier by Hamas in Israel, near the Israeli-Gazan border, provided a pre-text for the Israeli attack on Gaza and Lebanon. Similar plans have been drawn up to respond to a Syrian “capture” of Israeli troops in Lebanon near the Syrian border or from the Golan Heights. That will be used to justify a joint Israeli and American attack on Syria, with Israel entering from Lebanon and the U.S. entering from Iraq.
--
The carrying out of the joint Israeli-U.S. attack plan for Lebanon, Syria (and eventually, Iran) is the reason why the United States has stymied UN attempts to seek an immediate cease-fire. The intent of the Bush administration is to see a widening of the conflict. Unconfirmed UN ambassador to the UN John Bolton, appearing on Fox News, laid out the future blueprint for the joint U.S.-Israeli regionalization of the war in the Middle East when he stated, “I think that if you look at the support that Iran and Syria have given groups like Hamas, Hezbollah, Palestinian Islamic Jihad that really the reckoning we need here is a reckoning, not just with the terrorist groups, but with the states that finance them.”
--
WMR has also learned that top Israeli and U.S. military officers are adamantly opposed to the Clean Break policy. Many Israeli generals, remembering Israel’s bloody occupation of Lebanon in the 1980s, favored negotiating a prisoner swap with Hezbollah. The Olmert government is purging the last remnants of the Yitzhak Rabin elements who favored negotiations from the Israeli military and intelligence agencies much in the same way that opponents of the Bush regime have been purged from the U.S. military, CIA, and State Department.

 | 21/07  |  07:26 PM

Nog een voorbeeld van US-invloed in Saoedie Arabië

Saudi fatwa: Don’t support Hizbullah

Leading Wahhabi cleric in Saudi Arabia issues scathing fatwa against Hizbullah, declares it against Muslim Sharia law to support, join, or even pray for terror group; ‘our advice to Sunnis is to denounce them, shun those who join them to show their hostility to Islam, to Muslims,’ he rules. 
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3279310,00.html

 | 21/07  |  11:46 PM

Nog even een toelichting op mijn vorige post.
Het mag bekend zijn dat in het meerendeel van de Arabische staten zetbazen van de Amerikanen zitten. Met name Mubarak van Egypte is hier belangrijk. Egypte krijgt miljarden steun van de VS o.a. in de vorm van graan, dit om voedselrellen te voorkomen en het volk verder rustig te houden.
De angst voor woede-aanvallen van de massa’s in de straat naar aanleiding van het Israëlische optreden in Libanon is kennelijk groot.
Vrijwel iedereen in de Arabische wereld is er van overtuigd dat 9/11 niet door Arabieren of moslims in het algemeen is gepleegd. Het is dan ook vreemd dat een Saoedische geestelijke Hezbolla als terroristische organisatie bestempelt.
Ik denk dus dat hier weer een Saoedi onder de djalebba is gegrepen met het uitdrukkelijke verzoek/bevel/ de zaak rustig te houden.

 | 22/07  |  12:05 AM

Ik heb die waynemadsenreport website eens zitten bekijken, maar vooralsnog zou ik er niet van durven citeren.

Patman  | 22/07  |  01:14 AM
iqnull (Patman)  | 05/08  |  11:10 AM

Nog even wat ondersteuning voor mijn stelling dat de UK en de VS de sheiks onder de jurk wilden pakken. Jullie olie onder onze condities “or else”
-

“Recently declassified British government documents from that time reveal that both the US and Britain were actively planning for a seizure of Middle East oilfields, illustrating how intolerable the combined physical and psychological effects of the embargo were”
-
Hier kwam de volgende “deal” uit: Jullie, als olieproducenten krijgen je Opec en jullie krijgen betaald in ONS geld. Dat daarmee effectief de olie gestolen werd konden de Arabieren destijds niet bevroeden. De verkregen dollar-tegoeden (schulden van de VS aan de Arabieren, via recycling van dollar-overschotten in Amerikaanse beleggingen en aankoop van staatsleningen) zijn inmiddels eigenlijk niets meer waard.

http://www.atimes.com/atimes/Central_Asia/HK22Ag01.html

 | 21/11  |  02:12 PM

dus als ik het goed begrijp komt het er op neer dat onze westerse principes en fundamenten niet halal zijn..

nice…

 | 29/12  |  01:43 AM
Pagina 1 van 1 pagina('s)

W00T & First Post & Flames & Jouw gezeik?

Vergeet niet om de huisregels te lezen voordat je een comment plaatst. Emailadressen, plaatjes en links worden automatisch omgezet naar HTML.

 

vk specials

special #01
special #01
special #01
special #01
special #01
special #01