Balken doet een ezel…

Vorige week was ons aller minister-president en gecertificeerde Bush-schoothond Jan-Peter Balkenende bij komisch duo Pauw en Witteman te gast. Maar een komisch programma is niet geheel compleet zonder extra sidekicks en relnichten, dus waren ook scooterduwer annex polderrapper Ali B. en salonnicht en stiekeme overschrijver Adriaan van Dis uitgenodigd om het Jeroen Bosch-tafereel te complementeren. JPB zat daar vanwege het boek wat hij had geschreven en waar hij zogezegd tout intellectueel Nederland opriep om zich meer in het publieke debat te storten. Niet alleen kreeg hij meteen kritiek te verduren met betrekking tot de persoon aan wie hij zich richtte (beroepsnarcist en schrijver Harry Mulish) maar werd hij tevens de oren gewassen door Petje B. die de minister-president op de man af vroeg hoe het nu zat met al die shit van Israël en waarom Nederland de annexatiepolitiek van de nieuwbakken staat niet veroordeelde. Autsch! Het werd een treurig tafereel maar wel met een interessante kanttekening…

Hoewel JPB de plank wederom missloeg met zijn “brieven aan allerlei mensen” en de oproep voor meer intellectueel engagement, had hij toch een punt. Ergens. Geheel per ongeluk. Ikzelf verbaas me namelijk al vele jaren over de klootloze houding van publieke figuren in de entertainment sector, kunsthoek en de geijkte opinieleiders. Je hoort de grachtengordelintelligentsia alleen nog maar oreren over marginale maatschappelijke verschijnselen, zichzelf onderwijl overgevend aan navelstaarderij, zakkenvullerij en wederzijdse zelfbevlekking. Kijk je naar een groep die van oudsher op de barricades hoort te staan als het gaat om publieke verontwaardiging -de komieken en satirici- dan zie je eveneens die immer doorzettende verdomming richting het publiek. Vroeger had je nog geëngageerde komieken, satirici en pamflettisten die zich vol overgave inzetten voor een bepaalde zaak zoals Neerlands Hoop In Bange Dagen bestaande uit wijlen Bram Vermeulen en Freek de Jonge, die zich destijds kwaad maakten over het Videla-regime in Argentinië en de Dwaze Moeders aldaar. Nu worden we doodgegooid met marginale grappenmakers die ons IQ beledigen en enkel en alleen daar lijken te zijn om plat vermaak te brengen. Neerlands Hoop, Farce Majeur en Koot&Bie versus nu Jiskefet, De Lama’s en Marc Marie Huijbregts. De oprechte angel is eruit en in plaats daarvan zit de kloppende satansroede van het establishment en het conformisme.

Een ander partij die de kritische handschoen zou moeten oppakken is de media, maar niet alleen heeft deze opinieleider allang de kloten op het hakblok verloren, maar tevens is ze de armen, benen, hoofd en strot kwijtgeraakt om vervolgens aan de ketenen van het corporatisme te liggen. De gevestigde media is de vijand van de burger. Een andere stroming die normaliter van zich laat horen is de muziek. Konden we ons vroeger hier nog optrekken aan protestzangers als Bob Dylan en John Lennon, nu worden we doodgegooid met platgeproduceerde zielloze popartiesten die uit de kloonfabrieken van de platenmaatschappijen komen. Of om in de woorden van de grote Bill Hicks (r.i.p.) te spreken: “corporate little bitches, suckers of Satan’s cock each and every one of them!”. Geen vlammende statements meer in de pers, geen oprechte publieke verontwaardiging en geen oproepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid. En als men iets van een signaal wil door laten klinken dan is het meteen een overgeproduceerd, multimediaal überspektakel waar de artiesten elkaar staan te verdringen om (soms tegen betaling!) de eigen nering aan het wereldpubliek te slijten. En datzelfde geldt voor de (klein)kunst-scene: allemaal lijken ze gemuilkorfd en gekneveld, met de voeten onbeweeglijk in het beton van staatssubsidies en corporate mecenaten.

De intellectuelen in Nederland -wie ze ook mogen zijn- lijken te schitteren door afwezigheid en verstoken van strijdlust aangezien ze het niet op durven nemen tegen de hersenloze “helden” van nu: de Paris Hiltons en de Jantje Smits. En politici die de kop echt boven het maaiem uitsteken kunnen rekenen op een overdosis lood, evenals filmmakers en politieke activisten. Nederland is haar zelfgecultiveerde onschuld allang kwijt, dus een moordje meer of minder levert niet meer op dan wat omfloerst geleuter en politieke retoriek tijdens manifestaties en de zwijgzame stille tochten. De wrangheid wordt alleen maar groter wanneer we moeten concluderen dat het in Nederland misschien nog wel slechter gesteld is dan elders in de wereld. We kunnen een land als Amerika wel regelmatig bekritiseren voor haar facistische regering en hypocriete houding, maar het is ook een land waar veel dissidenten hun mond roeren. Naast de inmiddels bekende bonte honden als Alex Jones en Jeff Rense, zien we steeds vaker ook vanuit de mainstream mensen opkomen en protesteren tegen de misstanden in hun land. Filmmakers en acteurs als Michael Moore, George Clooney, Charly Sheen of Tim Robbins, publicisten als Noam Chomsky en Howard Zinn of journalisten als Keith Olbermann.

Wat de reden hier precies voor is, is niet duidelijk. We hebben wel degelijk grote protesten gekend in Nederland zoals de demonstraties tegen de kernwapens op Volkel tot de krakersrellen in Amsterdam, maar nu het ons landje aardig voor de wind gaat, lijkt dat de bodem onder het idealisme en de vechtlust bij de meeste mensen te hebben weggeslagen. Misschien gaat het ons te goed en kunnen we ons daarom niet meer druk maken om ellende elders. We sluiten liever de ogen voor het feit dat we officieel in oorlog zijn met een land dat ons nooit een strobreed in de weg heeft gelegd en dat schreeuwt om ontwikkelingshulp in plaats van militairen met een onduidelijk mandaat. We maken ons niet druk om het feit dat we een supermacht faciliteren die ontvoering en marteling bij wet ratificeert en persvrijheid tot staatsondermijnende handeling bombardeert. In dat licht is het bijna van een Shakespeariaanse ironie dat een hyprocriete moraalridder als Balkenende de vinger per ongeluk op de zere plek legt. Ik ben er zeker van dat Balkenende en ik niet dezelfde uitwerking nastreven, maar in letterlijke zin ben ik het met hem eens: meer engagement, meer verstandige mensen die oproepen tot maatschappelijk debat en meer betrokkenheid. Impliciet geeft hij tevens aan dat we dergelijke maatschappelijke verbeteringen niet uit de politieke hoek hoeven verwachten, dus waarom zouden we ons nog druk moeten maken voor de komende verkiezingen?

Antagonizer | Uitgelicht | 24/10 | 11:35 AM | Tell a Friend

Onder het motto, nooit geschoten is altijd mis, heb ik getracht dit op de site van het CDA te zetten. Vooralsnog heben ze ‘t
niet geaccepteerd.
En dat zullen ze waarschijnlijk oook wel niet doen ook, zo vlak voor de
verkiezingen.

Had Ali B deze vragen maar gesteld tijdens de uitzending van P&W;.

Aan u, de premier
Een open bief aan Balkenende,

Ik heb lang geaarzeld om dit verhaal op de site te zetten maar het is
werkelijk zoals ik vind dat het is.

Ik heb er bijna vier uur over gedaan dit verhaal te schrijven dus ik hoop
dat U ook dezelfde hoeveelheid tijd neemt om me serieus te nemen. Ik zal U
eerst wat over mezelf vertellen zodat U niet meteen het idee krijgt dat U
met een of andere maloot te maken heeft. Heel beknopt, ik ben 41, vader van
drie kinderen, heb een goede baan als systeembeheerder en mijn werk is min
of meer mijn hobbie.

U vind het belangrijk te weten wat er onder de burgers leeft. Nou ik ben een
burger, en ik houd me regelmatig bezig de ontwikkelingen rond de aanslagen
van 11 September. Ik weet niet of het u al eens is opgevallen, maar
miljoenen mensen geloven allang niet meer in het officiele verhaal wat de
Amerikaanse regering naar buiten heeft gebracht. Oh, hoor ik u al denken,
daar heb je weer zo’n complotdenker, zo’n conspiracynut. Maar neemt U nu
eens voor één keer de moeite om mijn verhaal aan te horen en te onderzoeken
of hetgeen ik u probeer te vertellen ‘hoe ongeloofwaardig het ook moge
klinken, misschien ook wél waar zou kunnen zijn. We geloven namelijk
allemaal in een complot. U gelooft in het complot van Osama en de negentien
Arabieren en ik geloof in het complot van betrokkenheid van criminele
elementen binnen de Amerikaanse regering.

Anderhalf jaar geleden vertelde een vriend mij dat WTC1, 2 en 7 met
explosieven waren opgeblazen. Mijn eerste reactie was meteen dat ik daar
echt helemaal niks van geloofde. Dat heeft een paar maanden geduurd, waarna
hij op een gegeven moment met een video van WTC7 op de proppen kwam. Toen
hij deze video afspeelde, zei ik meteen, dat kan niet. Dat is onmogelijk.
Vanaf dát moment is er bij mij een kop om gegaan. Ik ben toen verder gaan
zoeken op het internet naar wat hierover allemaal te vinden is. Het is
overweldigend. Ik geloof al ruim een jaar niet meer in het “officiele
verhaal”. Ik WEET dat deze gebouwen met explosieven zijn neergehaald.

Zoals ik het nu zie, met de informatie die ik tot dusver op het internet heb
kunnen vinden, ben ik er van overtuigd dat dit alles een voorbode is geweest
voor preemptieve oorlogsvoering, om de oorlog in Afghanistan en Irak te
kunnen beginnen. Alles onder het mom van de oorlog tegen terrorisme. Het
heeft te maken met gigantische belangenversterengelingen van de grote
coorporaties, de mensen die aan de macht zijn, de bankiers. Dat zij enorme
sommen geld verdienen aan deze oorlogen. Bent U al afgehaakt? De meeste
mensen haken al af als je ze dit verteld. Men wil er simpelweg niet mee
worden geconfroneerd.

Ik geloof werkelijk, dat als u nu eens heel even uit buiten de politiek zou
stappen, en zou kijken naar wat er zich momenteel werkelijk in de wereld aan
het afspelen is, en dan met name Amerika, dan zou U misschien zien dat de
Amerkaanse regering, de onze behoorlijk heeft voorgelogen om de oorlog in
afghanistan en Irak te gaan steunen. Kijkt u bijvoorbeeld eens naar dit
videomateriaal van 60 Minutes: CIA Official Reveals Bush, Cheney, Rice Were
Personally Told Iraq Had No WMD in Fall 2002
(http://prisonplanet.com/articles/april2006/240406WMD.htm) of Bush admits no
WMD in Iraq and no 9/11 ties to Saddam
(http://www.youtube.com/watch?v=IDKepme2-2k) of Ray McGovern Confronts
Rumsfeld (http://www.youtube.com/watch?v=v1FTmuhynaw) Zoekt u op YouTube ook
maar eens op wat Keith Olbermann de laatste tijd in het nieuws brengt. Ik
vind ‘dat als achteraf blijkt, dat als U een verkeerde beslissing heeft
genomen, U dan ook de mentaliteit moet hebben om dit toe te geven. U had
immers niet kunnen weten dat er gelogen is over die
massavernietigingswapens. Toch? Maar onder het mom van de staatsveiligheid
wordt nu gezegd dat deze informatie niet kan/mag worden verstrekt.  We
“weten” nu dat deze wapens er niet waren en dat er over gelogen is. Dus dit
alles is dus gebaseerd op één van de vele leugens die door de Amerkaanse
regering keer op keer worden verspreid! Er wordt tot op de dag van vandaag
nog steeds over dit punt heengestapt alsof dat nu niet meer belangrijk is.
De Nederlandse regering heeft op basis hiervan wel militaitren naar dit
gebied gestuurd! Wat hebben we nu werkelijk in Afghanistan te zoeken? Van zo
veel andere landen met problemen in de wereld. Waarom uitgerekend
Afghanisten?

Het enige wat ik U vraag is om het volgende videomateriaal te bekijken, en
wat het CDA daar aan denkt te gaan doen?
Het is slechts het topje van de ijsberg. Of de deksel van de beerput. Hoe u
’t maar wilt noemen.

Wat 9/11 betreft. Kijkt u naar 911 Mysteries (dit is het meest duidelijke en
indrukwekkende bewijs dat WTC1, 2 en 7 met explosieven zijn opgeblazen)

m.vr.gr. een burger

Wat u ook moet hebben gezien;
16-02-2006 Zembla: Een levensgevaarlijke missie
01-06-2006 Zembla: Vervolg op “Een levensgevaarlijke missie”
01-09-2006 Tweevandaag: Interview met Daan(Speak) de Wit en Pieter Broertjes
(Hoofdredakteur, De Volkskrant)
Twee Vandaag September 1st 2006
10-09-2006 Zembla: “Het complot van 11 september”
Volledige versie van het interview met Danny Jowenko

 | 24/10  |  10:40 AM

Mooi briefinitiatief. Maar het is trekken aan een halfdood, houten kermispaard. wink

 | 24/10  |  11:35 AM

Leuk zo’n brief, goede poging. Maar een kansloze missie hoor. Bak Ellende zal zelfs als hij persoonlijk de officiele lezing van Bush over 9/11 niet gelooft, dit ooit publiekelijk toegeven.
Maar sowieso, wat maakt het allemaal uit? In 2012 gaat de wereld toch over? Dan slepen we die amerikaanse mongolen ook wel mee hoor.

 | 24/10  |  11:39 AM

Ik vind het erg zwak om ergens commentaar op te hebben en vervolgens niet eens op z’n mist een poging te ondernemen daar dan iets aan te doen. Dan kan je beter naar een voetbalwedstrijd gaan.

Dat is net zoiets als gewoon lekker doorrijden als dat rode lampje met dat oliekannetje en dat druppeltje op het dashboard van je auto begint te knipperen.

Ik heb overigens niet de illusie dat ik er wat aan kan veranderen. Dingen gebeuren zoals ze gebeuren. In de geschiedenis hebben dit soort gebeurtenissen plaats gevonden, dan is het nogal naief om te denken dat iets dergelijks zich in de toekomst niet meer zal voordoen. Dat neemt alleen niet weg dat het niet goed is en dat je daar dan vervolgens niks tegen doet of onverschillig wordt.

 | 24/10  |  12:13 PM

Zwak? Nou nee, heeft m.i. meer te maken met realistisch inschatten van kansen. Met spandoeken gaan lopen gillen op het Binnenhof vind ik in dezelfde categorie vallen. Balkenende is een schertsfiguur met een missie (whatever that may be) en die overtuig je niet met argumenten.

 | 24/10  |  12:33 PM

Bevlogenheid of betrokkenheid zoals vertolkt onlangs nog door Manuel Valenzuela [www.informationclearinghouse.info/article15356.htm]
Bestaat helemaal niet in Nederland.
-
Misschien dat het ook iets te maken heeft met de kille omgangsvorm die gebruikelijk is.
-
Mensen kijken elkaar aan alsof ze naar een bak stront kijken.
-
En maar afzeiken, da’s leuk…
-
Een hoop mensen hebben zich dit gedrag eigen gemaakt omdat ze op tv bekende types dit voor zien doen. Met een zuur smoelwerk alles de grond intrappen wat maar de grond ingetrapt kon worden.
H.J.H. Hofland, Isha Meijer, Marcel van Dam, Jan Mulder, en nog vele anderen hebben allemaal gescoord met hun zuurrealistische gedrag.
Dat is niet helemaal zonder gevaar.
Zo is de dichter Cees Buddingh ooit eens vakkundig literair gefileerd door W.F.H.Hermans, waarna de beste man geen letter meer op papier heeft kunnen zetten en bovendien zwaar aan de medicijnen is geraakt.
-
Mensen hebben ook een emotionele behoefte aan warmte.
Die is in Nederland niet aanwezig.
-
Het resultaat is vervreemding zoals beschreven in het artikel van Antagonizer.

 | 24/10  |  12:38 PM

Ik vind het een misvatting trouwens om te stellen dat je ergens alleen maar commentaar op mag hebben als je er iets aan kan / wil doen. Commentaar heeft ook tot doel de becommentarieerde partij aan het denken te zetten en anderen aan het denken te zetten.

/Patman  | 24/10  |  12:54 PM

De afgenomen maatschappelijke betrokkenheid is, denk ik, een onvermijdelijk bijverschijnsel van “consumentisme” en het feit dat in het westen nu drie generaties rondlopen die nooit oorlog of een economische crisis hebben meegemaakt. De welvaart in het westen is de afgelopen vier decennia tot enorme hoogte gestegen door de overvloedig goedkope energie met als gevolg de vorming van een enorme middenklasse.
Maatschappelijke “onrust” onstaat (meestal) in de onderklasse. Zie stakingen, rassenrellen of het feit dat in economisch minder onderwikkelde gebieden vaker met extreme politieke denkbeelden als fascisme en communisme wordt geflirt. (Limburg, Oost Duitsland). Waarom? Omdat zij nog geen deel uitmaken van degenen die in de welvaart delen: de middenklasse.
De middenklasse is op haar beurt alleen geïntresseerd in het consolideren van haar welvaart. Pas als de middenklasse gaat morren ontstaat het gevaar van revolutie (Amerikaanse/Franse/Pruisisch-Duitse, zelfs de Russische). Door een constante economisch groei en weinig inflatie zal de welvaart nooit bedreigd worden en zal het aantal “deelnemers” in de middenklasse alleen groeien. Negatieve effecten als globalisatie worden opgevangen door de mythe van de service-economie en expansie van crediet (lenen)(zie de US en de laaste jaren hier).
Cruciaal is dus de economische groei. Geld moet rollen dus consumeren (naast investeren)is van levensbelang. De westerse maatschappij is daar dan ook volledig op gericht. Van geboorte tot het graf worden we aangespoord om meer, beter, mooier te kopen. Zonder dat we ook een seconde nadenken hoe dat pak sinasappelsap in de supermarkt is gekomen. Die onwetendheid is ook van belang. Het besef dat een einde kan komen aan de economische groei en welvaart zal leiden tot onrust waarmee een catch-22 ontstaat (mensen gaan bijvoorbeeld meer sparen in tijden van recessie waarmee de economie niet bepaald geholpen wordt). Deze onwetendheid wordt daarom ook gecultiveerd. Als mensen zouden weten dat er wel eens een economische crisis kan komen, neemt niemand meer een pensioen of hypotheek nietwaar?
Wij hebben de eer om te leven in het staartje van het olie tijdperk. De afname van de beschikbaarheid van goedkope energie zal het einde van het kapitalistische systeem betekenen en de manier waarop we nu leven. Dit is niet iets wat de politiek of de media van de daken zal schreeuwen. Een dergelijke boodschap zal door de onrust waarschijnlijk een voortijdig einde van het systeem betekenen. Daarom houdt iedereen zn bek en wordt de consument moedwillig dom gehouden. Welkom in het tijdperk van de Lemmingen.
.
Mocht je nog in de zogenaamde war-on-terror of clash of civilisations geloven: think again. Op dit moment is een wereldoorlog tot de dood bezig om energiebronnen. Van Irak tot Sudan tot Appelscha. De term war-on-terror is echter de bliksemafleider om dit feit te versluieren en nodig om het systeem aan de gang te houden. 
.
en nu mag u me afbranden wink

 | 24/10  |  02:36 PM

*pakt wat piekolie en aanmaakblokjes*

 | 24/10  |  03:41 PM

* duwt een dikke MOAB uit het laadruim van een C-130 Hercules *

 | 24/10  |  03:50 PM

@Donkerdoorn: Eens!

Middelmatigheid kan comfortabel zijn, tot op een dag de ramp onafwendbaar is, en de mensen zich vervolgens afvragen: iedereen zag aankomen dat dit te gebeuren stond, hoe komt het dat niemand iets heeft gezegd? Heel eenvoudig: niemand zei iets omdat de anderen ook niets zeiden.

Dus wachten op de ramp? of toch geloven in je eigen kracht en zelf laten zien dat het anders kan en op kleine schaal beginnen met bijvoorbeeld maatschappelijk verantwoord consumeren (lastig hoor).

 | 24/10  |  04:58 PM
Johnito  | 24/10  |  05:06 PM

Noëlle Nuemann heeft na WOII een interessante theorie over massacommunicatie en publieke opinie geschreven: Schweigspirale (Spiral of Silence).

Uitgangspunten:
1. mensen zijn irrationeel
2. macht van de media is groot
3. macht van de media is groter naarmate het medium selectief gebruik bemoeilijkt
4. invloed media is slecht
5. mensen leven voortdurende met de angst voor sociale isolatie
6. mensen hebben de neiging zich te conformeren aan de heersende opvattingen (!)

essentie:
1. mensen zijn bang voor sociale isolatie
2. om dit te voorkomen houden ze het opinieklimaat in hun omgeving nauwlettend in de gaten
3. informatie over het opinieklimaat krijgen zij uit 2 bronnen:
- persoonlijke observatie/interpersoonlijke communicatie
- massamedia, vooral tv
4. wie denkt dat zijn mening aansluit bij de heersende opvattingen en of trend in de publieke opinie, zal eerder geneigd zijn zijn of haar mening in de openbaarheid te brengen dan zij die daar niet van overtuigd zijn. Wie denkt dat hij met zijn mening tot een minderheid behoort zal eerder geneigd zijn te zwijgen.
5. na verloop van tijd zullen nog maar enkele mensen een mening blijven verkondigen die tegen de heersende publieke opinie ingaat. Deze mensen vormen de ‘harde kern’(bv. Fortuyn).
ZIJ (lees: wij) KUNNEN EEN NIEUW SPIRAALPROCES OP GANG BRENGEN.

--

Ik denk dat alle beetjes helpen en ook een brief van WTFaboutWTC7 aan Balkenende niet voor niets is.

Maar om echt een nieuw spiraalproces op gang te brengen denk ik dat er gewoon een communicatieplan ontwikkeld zou moeten worden met/door een aantal partijen. Eenduidige boodschap. Kernpunten. En onderwerpen rangschikken naar bv. betrouwbaarheid / geloofwaardigheid.

Neem nou de industrial design-wereld. Stel iemand beschikt over een grandioze innovatie. Als de innovatie te ver afstaat van huidige concepten zal deze waarschijnlijk minder snel geaccepteerd worden omdat het een te radicale verandering is. Werkt ‘t niet hetzelfde met paradigma’s over maatschappelijke issues?

Het beste lijkt mij om de diverse theoriën te rangschikken naar geloofwaardigheid, en dan beginnen met het uitdragen van een boodschap die de meeste kans maakt om geaccepteerd te worden.

Als ik vrienden vertel over kampen in Amerika luisteren ze aandachtig. Hetzelfde geldt voor Project for a New American Century, het afschaffen van habeas corpus. WTC als false flag operation en New World Order zijn al verder van hun bed. Bij Illuminati krijg je mogelijk al scheve gezichten en van ‘reptilian bloodlines’ en UFO’s wil ik zelf niet eens iets weten.

Wat sneller geaccepteerd wordt door het publiek zou als eerste gecommuniceerd moeten worden. Daarna ‘t volgende enzovoorts. En hoe dat gecommuniceerd wordt? De straat op! Openbaar vervoer.. flyeren.. acties waar de media niet omheen kan. Maar wel met feiten komen.

 | 24/10  |  05:53 PM

anders krijg je zoiets al dit:

http://www.youtube.com/watch?v=dk1XJRfkpEE

Francisco die Jan van Aken probeert belachelijk te maken met issues die niet direct relevant zijn. “uitkijken voor magnetrons en tefalpannetjes”

 | 24/10  |  06:00 PM

Excuses.. Jan van Aken = Rick Devente. smile

 | 24/10  |  06:04 PM

Spontane braakneigingen met die van Jole…

 | 24/10  |  08:10 PM

Ik vind de genoemde Amerikaanse bekken nu niet echt fantastisch. Chomksy is duidelijk een gatekeeper, Moore is ook duidelijk ontmaskerd en Clooney mag ipv een film maken over Darfur weleens zorgen maken om zijn eigen thuisland.
Ali B wilt af en toe weleens iets interssants zeggen, ik kan me nog herinneren dat hij bij BVD wees op Karzai zijn olie carriere. Toen was het ook muisstil bij de 2 journalisten/presentatoren *kuch* Gore Vidal is ook een goeie, leuk interview 23 oktober bij Alex jones waar hij even wat zaken vertelde waarvoor op normale tv zijn microfoon wordt dichtgedraaid.

 | 24/10  |  08:26 PM

Keith Olbermann niet te vergeten. Ook nog steeds goed bezig.. ondanks z’n poederbrief.

Olbermann’s Special Comment on GOP Fearmongering
http://www.youtube.com/watch?v=6WG7pcIpV10

hier de GOP tv spot:
http://www.youtube.com/watch?v=q1m8AUjqTGU

 | 24/10  |  10:29 PM

Keith Olbermann niet te vergeten. Steekt ook z’n nek weer uit (ondanks poederbreef).

http://www.youtube.com/watch?v=6WG7pcIpV10

 | 24/10  |  10:31 PM

Chomksy is duidelijk een gatekeeper -> Niet mee eens, totale onzin.
.
Moore is ook duidelijk ontmaskerd. Niet mee eens -> Fahrenheit 9/11 werkt veel en veel beter en overtuigender dan bv. Loose Change ook al vinden hardoce 9/11 mensen het een softe film. In ‘The Corporation’ is Moore ver-schrik-ke-lijk sterk. En ‘Bowling for Columbine’ was briljant.
.

/Patman  | 25/10  |  12:07 AM

@Red Pill: interessant!!! thanx!

/Patman  | 25/10  |  12:09 AM

Ja, daar gaan we weer met dat Gatekeeper geloel.
Alleen omdat beroepsschreeuwer zegt dat Chomsky een gatekeeper is wil nog niet zeggen dat hij dat is. Als je je verdiept in Chomsky’s literatuur dan zie je dat hij nauwgezet de mechanismen en mechanisaties van de NWO blootlegt. Militairy industrial complex, facisme, neo-cons, oorlogspolitiek, enz, Chonsky beschrijft het allemaal in detail met naam en toenaam. Het op academische wijze beschrijven compenseert zijn stilzwijgen over 9/11 ruimschoots, omdat met zijn werk slimme mensen tot denken worden gezet. Mensen die niet naar Jones kunnen luisteren door zijn irritante stijl.
.
Je hebt je ook duidelijk niet in Clooney verdiept, Monkeyman, want hij heeft zeker 3 films gemaakt waarin hij direct zijn eigen land bekritiseert, waarvan Syriana de sterkste is. Deze man is betrokken en steekt eigen geld in zijn projecten.
.
IUk ben het eens dat Moore meer kan doen m.b.t. awareness, maar Fahrenheit 9/11 is en blijft een indrukwekkende film. Helaas is hij niet gespeend van effectbejag, eigenbelang en een politiek agenda, maar deze dingen zou je ook van Alex Jones kunnen zeggen. Jones is geweldig in het exposen van dirt, maar hij komt niet één keer met een oplossing aanzetten. Je moet zijn DVD’s kopen en maar bang wezen want je kunt toch geen fuck doen tegen de NWO. Misschien is Jones wel een gatekeeper, geplant om ons in een cirkel van angst te houden en er zelf aan te verdienen.
Je ziet, je kunt die beschuldiging tegen iedereen richten.

 | 25/10  |  01:47 AM

een aantal chomsky citaten:

Over de CFR en de Trilaterale Comissie:

“It’s the same with the Trilateral Commission, the Council on Foreign Relations, all these other things the people are racing around searching for conspiracy theories about-they’re “nothing” organizations. Of course they’re there, obviously rich people get together and talk to each other, and play golf with one another, and plan together-that’s not a big surprise. But these conspiracy theories people are putting their energies into have virtually nothing to do with the way the institutions actually function.”

Over de CIA

There’s very little evidence-in fact, I don’t know of any-that the CIA is some kind of rogue elephant, you know, off on its own doing things. What the record shows is that the C.I.A. is just an agency of the White House, which sometimes carries out operations for which the Executive branch wants what’s called “plausible deniability”; in other words, if something goes wrong, we don’t want it to look like we did, those guys in the CIA did it, and we can throw some of them to the wolves if we need to. That’s basically the role of the CIA, along with mostly just a collection of information. “

Over de moord op Kennedy

“The Kennedy assassination cult is probably the most striking case. I mean, you have all these people doing super-scholarly intensive research, and trying to find out just who talked to whom, and what’s the exact contours were of this supposed high-level conspiracy - it’s all complete nonsense. As soon as you look into the various theories, they always collapse, there’s just nothing there. But in many places, the left has just fallen apart on the basis of these sheer cults.”

Over de stemfraude

“I don’t find the evidence compelling. An inaccurate count in itself is a random effect. As for collusion, yes, there are concerns, but concerns are not evidence. The problem that concerns you may or may not be real, but in my view, even if we take the worst case scenario, it is still marginal—just as the Florida chads were marginal in the 2000 elections. I know of no reason to suppose that electronic voting will have more than a random effect.”

 | 25/10  |  09:48 AM

Ok, dus nu is hij JFK-gatekeeper, CFR-gatekeeper, Tri-lateral-gatekeeper, CIA-gatekeeper en Whitehouse-gatekeeper? Naast natuurlijk zijn 9/11 ‘gatekeeper-schap’. Zijn we nog vergeten?

/Patman  | 25/10  |  10:19 AM

hoe leg jij het dan uit patman?

 | 25/10  |  12:39 PM

Sommige van deze uitspraken verbazen me. Die van JFK lijkt me uit z’n context getrokken. Mijn uitleg is dat hij een andere mening heeft. Als je je verdiept in z’n werk, zul je merken dat hij grote kritiek heeft op veel zaken waar de 9/11 nog niets aan toegekomen is. Grondige kritiek op grote zaken. Zoals Antagonizer ook al schreef. Dat valt natuurlijk niet te rijmen met het hem verweten ‘gatekeeper-schap’.

/Patman  | 25/10  |  01:01 PM

Chomsky over 9/11 in een interview op 19 september 2001.
http://www.chomsky.info/interviews/20010919.htm
Daar staan ook nog een hele hoop andere interviews ook van hem over 9/11
http://www.chomsky.info/interviews.htm
Hier staan audio en video fragmenten van interviews van hem.
http://www.chomsky.info/audionvideo.htm

 | 25/10  |  01:27 PM

Jay, Chomsky’s werk is niet beperkt tot slechts 9/11, integendeel. Kijk gewoon eens naar zijn andere werk. Dit is represenstatiever:
.
http://video.google.com/videoplay?docid=-7333556703536657423&q=chomsky
.
Chomsky is echt één van de grote intellectuelen van deze tijd. Eéntje die níet zijn mond houdt. En dan gaat de 9/11 beweging in al zijn bekrompenheid (of is het jeugdig enthousiasme?) hem een gatekeeper noemen…

/Patman  | 25/10  |  01:40 PM

Ik ben het niet eens met alle uitspraken van Chomsky, maar hij kijkt naar deze zaken zoals een wetenschapper of advocaat zou doen. De zaken die aangehaald worden zouden -hoewel ze waar kunnen zijn- het wellicht niet halen in een rechtbank, omdat het bewijs niet juridisch waterdicht is. Ik denk dat het de soort persoon is die zolang er geen sluitend bewijs voorhanden is, geen concrete uitspraken doet. Dat ik en anderen het daar niet altijd mee eens zijn is een ander verhaal. Vanuit zijn optiek als wetenschapper is het wel te begrijpen.
.
De vraag natuurlijk blijft bestaan: wanneer ben je dan geen gatekeeper? Als wel met alle CT-winden meewaait?

 | 25/10  |  01:49 PM

Gatekeeper is even een lekker makkelijke term om te gebruiken natuurlijk wink Ik heb me verdiept in Clooney en ken zijn fantastische films, alleen vind ik Darfur zo’n makkelijk afleidingsmanoevre. Moore werd wel onderuit gehaald in Alex Jones zijn film incl. aparte uitspraak van Michael zelf. Chomsky is hetzelfde als Jolie, noemt ons/jullie gewoon een stel idioten als het over 9-11 gaat. 9-11 is volgens hem gewoon eigen schuld dikke bult door heel fout buitenlands beleid van de laatste 60 tig jaar.Ik ga niet ontkennen dat ze prima werk hebben gemaakt en ik heb het allemaal gezien, alleen gaat het net niet tot de bodem. Dan krijg ik toch het gevoel dat het een beetje nep is om je vooral niet door te laten zoeken naar de echte zaken. Het is leuk voor de beginneling maar geen eindstation, je kunt mij niet wijsmaken dat die lui iets nieuws horen in “freedom to fascism” maar je hoort ze er nooit over. Je kunt ze onkundig noemen, je kunt ze bang noemen, gatekeeper is misschien iets te voorbarig maar ze houden zeker weten dit fantasie plaatje in stand (bewust of onbewust).
Ik weet verder ook niet wat ik ermee moet, Alex Jones kan natuurlijk ook een foute agenda hebben.

Ik zat nog te denken dat als je alle grote bekken in Amerika door 20 deelt er weinig over blijft. Daarna moet je nog even bepalen wat nu precies een intellectueel is, dan is het in Nederland niet eens zo slecht.Zet een persoon 2 keer bij buitenhof en hij/zij is intellectueel. Ik heb genoeg pittige zaken op tv gezien die je in Amerika NOOIT hebt gezien.

 | 25/10  |  02:01 PM

Noem eens wat dan Monkeyman.

 | 25/10  |  02:52 PM

2vandaag uitzendingen, Zembla, hebben gerespecteerde media programma’s in Amerika ooit inside job geschreeuwd? Hooguit hebben ze een onbekende gast uitgenodigd. Die komen nu pas aanzetten dat de Irak oorlog een leugen is, dat was hier al bekend voordat de oorlog begon. Hier nog een leuk interview met Twan huys met zijn mening over de Amerikaanse media etc.en hoe waardevol de publieke omroep is.
http://audio.omroep.nl/radio1/nps/kunststof/20060823.mp3

 | 25/10  |  03:32 PM

Die meneer Olbermann is toch van MSNBC? Dat is gerespecteerde media. Zulke mensen hebben we niet in Nederland.

hope  | 25/10  |  03:45 PM

De CFR, Bilderberg en Trilaterale Commissie hebben geen macht, de CIA is een nette club die alleen maar de schuld krijgt als andere fouten maken, de Federal Reserve is onbespreekbaar, JFK werd gedood door lone gunman Lee Harvey Oswald en 9/11 was blowback.

Ik zie helemaal niet dat Chomsky de mechanismen en mechanisaties van de NWO blootlegt. Wat ik zie is precies wat Chomsky zelf beschrijft:

“The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion, but allow very lively debate within that spectrum - even encourage the more critical and dissident views. That gives people the sense that there’s free thinking going on, while all the time the presuppositions of the system are being reinforced by the limits put on the range of the debate. Noam Chomsky

 | 25/10  |  04:07 PM

Ik zie alweer een welles/nietes spelletje aankomen zoals het altijd gaat in alle 9/11 discussies.

/Patman  | 25/10  |  05:31 PM

Even heel kort door de bocht: Ik stel voor dat iedereen gewoon doet wat ie kan, met de middelen die hij/zij heeft, om de huidige machtsstructuren af te breken. (bij voorkeur geweldloos). Of iemand gelooft in een 911 inside job of niet, is niet zo belangrijk, zolang diegene vindt dat ie goede argumenten heeft om die kaart niet uit te spelen. Die vrijheid moet er zijn, en zou de 911-truthbeweging ook moeten gunnen aan hen. Het is niet nodig om daarom mensen als Chomsky meteen af te branden. Want hij ziet wel degelijk hoe de wereld in elkaar zit, met of zonder inside job. Chomsky een gatekeeper? Bedenk wel dat zo’n term een eigen leven kan gaan leiden, waardoor iemand die afgezien van 9/11 zeer behartenswaardige dingen te melden heeft opeens niet serieus meer wordt genomen door mensen als jullie en ik, die mochten willen dat we over zoveel kennis en inzicht beschikken. Met het risico dat de truthers belangrijke zaken over het hoofd gaan zien.

Ik moet aan een gezegde denken. Iets met kind en badwater…

Het wordt vooral tijd om na te gaan denken over wat er in de plaats van de Nieuwe Wereld Orde moet komen. Onze kleinkinderen verdienen het.

Johnito  | 26/10  |  12:16 AM

We leven in een vrij land. De realiteit van die vrijheid wordt echter bepaald door een kleine club. Als je er niet bijhoort, doe je niet mee omdat je niemand bereikt. Jan Marijnissen ziet de bui ook hangen voor zijn partij: http://img104.imageshack.us/img104/4428/volkskrant26102006dz5.jpg

Be in the media, or be gone. Mooie vrijheid.

democraatus  | 26/10  |  06:21 PM

En wat zegt Chomsky nu? Wat bedoelt hij hier nou mee? Begint hij uit de kast te komen?

If you go back to the Bible, there’s a category of people who were called prophets, a translation of an obscure word, they were intellectuals, they were what we would call dissident intellectuals; criticising the evil king, giving geopolitical analysis, calling for the moral treatment of orphans, decent behaviour. They were dissident intellectuals. Were they treated well? They were prisoned and driven into the dessert and so on, they were the fringe. The people who were treated well were the ones who centuries later, like in the gospel, were called false prophets. So it goes through history. The actual role of the intellectual has been supportive of power.

Should they do that? Of course not; they should be searching for truth, they should be honest, they should be supporting freedom and justice and there are some who do it. There is a fringe who do it, but they’re not treated well. They are performing the task that intellectuals ought to perform.

http://www.excal.on.ca/index.php?option=com_content&task=view&id=2322&Itemid=2

 | 27/10  |  09:09 AM
 | 27/10  |  05:58 PM

“ One of the major consequences of the 9/11 movement has been to draw enormous amounts of energy and effort away from activism directed to real and ongoing crimes of state, and their institutional background, crimes that are far more serious than blowing up the WTC would be, if there were any credibility to that thesis. That is, I suspect, why the 9/11 movement is treated far more tolerantly by centers of power than is the norm for serious critical and activist work.”
.
Behalve dat de 9/11 activisten deze frase maar eens een paar maal zouden moeten lezen, vind ik persoonlijk dit dus een heel erg sterk verhaal van Chomsky. Hij sluit in principe niets uit, maar is niet bereidt blind te varen op de wilde theorieen van niet-experts. Hij vind terecht dat er veel belangrijkere dingen zijn om aandacht voor te vragen en waar je bovendien ook veel meer kan bereiken.
.
Ik lees hier absoluut niet de woorden van een gatekeeper. Dat woord ‘gatekeeper’ is een absolute smet op de 9/11-beweging.

/Patman  | 27/10  |  07:45 PM

Hij vind terecht dat er veel belangrijkere dingen zijn om aandacht voor te vragen en waar je bovendien ook veel meer kan bereiken.

Maar Chomsky waagt zich zelfs niet aan het PNAC’s ‘rebuilding america’s defenses’, de verkiezingsfraude, MK Ultra of de Federal Reserve.

Al deze zaken zijn gedocumenteerd en bewezen, niks geen complottheorieen. Maar Chomsky houdt zijn linkse lippen stijf op elkaar. Waarom?

“If the left spends its time on this [9/11], that’s the end of the left, in my opinion: the mainstream would be utterly delighted. It is highly likely that nothing significant will be found. And if—which I very greatly doubt—something is found that would quickly send everyone in Washington to the death chamber, the left is unlikely to emerge triumphant.”

Dus we moeten 9/11 maar laten schieten want als het waar blijkt te zijn dat het een inside job was zou links niet als winnaar uit de bus komen.

 | 27/10  |  08:46 PM

Je moet 9/11 niet laten schieten, maar al die moeite die er nu in gestoken wordt, kan veel beter worden besteed. En veel bewijsbaarder. 9/11 moet je veel slimmer aanpakken. Zelfs als 100% van de Nederlanders en Amerikanen er 100% van overtuigd is dat het een inside job was, dan noch gebeurt er niets. NIETS. De truc is om die gasten zoveel ellende aan te smeren dat 9/11 als gevolg daarvan ook weer uit de kast wordt gehaald. Niet dat dat zinnig is, want 9/11 bewijzen is natuurlijk helemaal geen doel. (Hoewel de meesten er inmiddels een levensdoel van maken.) Het is een handvat om iets veel groters te bewerkstelligen, maar er zijn veel betere en veel stevigere handvatten.

/Patman  | 27/10  |  09:34 PM
Pagina 1 van 1 pagina('s)

W00T & First Post & Flames & Jouw gezeik?

Vergeet niet om de huisregels te lezen voordat je een comment plaatst. Emailadressen, plaatjes en links worden automatisch omgezet naar HTML.

 

vk specials

special #01
special #01
special #01
special #01
special #01
special #01