9/11: Pieter Broertjes in 2Vandaag

1 September zond 2Vandaag een uitstekende reportage uit over 9/11. Gebalanceerd, informatief en kernachtig. Aan het woord waren Daan de Wit van Daanspeak, Pieter Broertjes, hoofdredakteur van de Volkskrant en psycholoog Jaap van Ginneken. Het verhaal van Daan wordt ondersteund door fragmenten van drie verdachte gebeurtenissen uit de hele 9/11 aanval:  het Pentagon, Flight 93 en de WTC-torens.

Het meest opzienbarende aan de reportage was dat de wat onnozel overkomende Pieter Broertjes eigenlijk op alle punten bevestigde wat Daan hem ‘ten laste legte’. Of het nou genetische ongeschiktheid voor het vak is, of affiniteit met zijn Bilderberg-vriendjes, Broertjes vond in ieder geval de alternatieve 9/11 theorieën niet de moeite waard om de onderzoeken. De mensen die dat wel doen vond hij al bij voorbaat verdacht en de hele gebeurtenis was eigenlijk ook gewoon te groot voor de Volkskrant. Niet bepaald wat je wilt horen als je een abonnement hebt op de Volkskrant en geinteresseerd bent in hoogwaardig nieuws. Ook niet de onbevooroordeelde, nieuwsgierige en onderzoekende houding die je van een journalist zou mogen verwachten. Impliciet gaf hij gewoon toe dat ze nooit onderzoek hebben gedaan naar het officiele 9/11 verhaal en dus eigenlijk gewoon maar blind napraten wat er van de fax komt rollen. Fair en balanced? Nee, niet zolang Broertjes daar wat te zeggen heeft. Gemakzuchtig en met een eigen agenda. Hoofdredakteur van het clubblad van de New World Order zou hem op het lijf geschreven zijn.

/Patman | 9/11 | 06/09 | 12:32 AM | Tell a Friend

Eindelijk een objectieve docu en wat word hier de oude media
ontmaskert. 
Maar voor de man op straat blijft het toch het verhaal van waar rook is is vuur.
Zij blijven geloven in de schuld van een man met een theedoek op zijn bol
ergens ver weg in een grot.
Het is bijna ondoenlijk om ze te overtuigen.
Ik merk het om me heen,het zicht is te veel vertroebelt voor velen.
Om een voorbeeldje te geven,herinner je de brand in het hemeltje in Volendam.
Vreselijke beelden groot leed.,Nederland in rouw
Herinner je de Schiphol brand,wederom vreselijke beelden maar weinig rouw voor de man op de straat.
Als je in de gevangenis zit en je moet toch het land uit dan is dit voor veel mensen de beste oplossing…..het zullen wel terroristen zijn.
Zo hoor ik mensen praten,ze worden vergiftigd door de politiek en de media.
De docu van één vandaag kan nu de wereld rond en dat is wel weer positief in deze barre tijden.

 | 06/09  |  01:31 AM

Pieter Broertjes heeft ons een uitstekende dienst bewezen.

Een betere illustratie van het failliet van de Nederlandse dagbladjournalistiek krijg je niet.

Respect voor de redactie van 2Vandaag voor de moedige poging weer een tip van de sluier op te lichten.

Quote Patman:"Hoofdredakteur van het clubblad van de New World Order zou hem op het lijf geschreven zijn.”

Je zou dit wel denken, onder zijn leiding zijn meer dan 100.000 abonnees vertrokken en hij zit er nog steeds. Niemand vraagt om een koerswijziging zoals dat bij een normaal functionerend bedrijf het geval zou zijn.
Ra ra hoe kan dat?

 | 06/09  |  08:40 AM

Laten we hopen dat sommige media zichzelf spoedig opheffen wegens gebrek aan publieke belangstelling. Dus ga zo door Broertjes !

 | 06/09  |  09:09 AM

Onderschat Pieter Broertjes niet heh, misschien heeft ie wel gelijk grin
De beste man is namelijk een gewaardeerd collega en voorzitter van “Nederlands Genootschap voor Hoofdredacteuren”.
Kijk maar

 | 06/09  |  09:20 AM

Iemand nog verbaasd dat Giebels redakteur van het NRC hoofd communicatie wordt van de aivd? Ik niet namelijk.

 | 06/09  |  09:32 AM

ik ben erg benieuwd naar de volgende uitzending van eenvandaag…
zaterdag 9 september 2006 om 18.20 uur op NED1: 1vandaag: amerika ná 9/11

 | 06/09  |  10:45 AM

@ flight93 | 06/09 | 09:20 AM

Tijdens de vergaderingen van het genootschap worden de hoofdredacteuren door Broertjes natuurlijk gebriefed over de te volgen desinfo-koers.

 | 06/09  |  10:55 AM

@_GB_
Ja ik had het bericht eerder gepost dan ik precies doorhad wat het genootschap doet. Maarrr, het is eigenlijk nog erger dan ik dacht. Gewoon een open genootschap met alle ‘concurrenten’ om samen met bewindslieden wat af te spreken en het beleid te bepalen. Ik wil niet meteen weer de samenzwering hoek opzoeken maar gezien all doofpotaffaires en polarisatie van het nieuws kan je haast niet anders. Wordt tijd dat er een echte krant opstaat, ik denk dat het zeker kan gaan werken. Het echte nieuws presenteren in een oud format van papier. Enig probleem is kosten-baten verhaal. Maar op lange termijn zijn er genoeg mensen/adverteerders die zich met de ‘waarheid’ willen associeren. Echter een strikt beleid is dan nodig. Goed, einde hersenspinsel.

 | 06/09  |  11:08 AM

@Flight93
Ja, het genootschap heeft door de concentratietendensen in de pers een “landelijke dekking”
Ook de cruciale tv-zenders zitten aan tafel.

 | 06/09  |  11:23 AM

De Volkskrant behoort samen met NRC en Trouw tot PCM Dagbladen. Da’s weer een dochtermaatschappij van PCM Uitgevers. En dat is weer via een meerderheids-aandelenbelang van 47,5 procent in handen van Apax Partners. En dát is weer een wereldwijd opererend private equity-fonds. Ofwel: een van de vele investeringsbemiddelaars die je tegenwoordig hebt voor geldgeile bedrijven en privé-personen. Apax heeft zoals al die private equity-fondsen maar één doel: rendement genereren op de investeringen van z’n klanten.

Welnu, een krant genereert in Nederland alleen nog winst als ie mainstream schrijft en zo een hoop lezers aantrekt. Controversiële onderzoeksjournalistiek is niet winstgevend genoeg, want de doelgroep is relatief klein.

Daarnaast zou het best interessant zijn uit te vogelen welke bedrijven en particulieren allemaal via Apax investeren. Niet dat ik een rechtstreeks verband zie met de benoeming van Broertjes als hoofdredacteur hoor, dat is té onwaarschijnlijk. Maar het soort investeerders bepaalt natuurlijk wel de algehele cultuur die een private equity funds nastreeft bij de bedrijven die dat fonds opkoopt, dus er is altijd wel enige invloed.

 | 06/09  |  11:26 AM

Quote brun:
“Welnu, een krant genereert in Nederland alleen nog winst als ie mainstream schrijft en zo een hoop lezers aantrekt. Controversiële onderzoeksjournalistiek is niet winstgevend genoeg, want de doelgroep is relatief klein”

De 9/11 beweging is niet van nature controversieel. Dat is er van gemaakyt door Broertjes & Co. Als de media van meet af aan alternatieve versies van het gebeuren als normaal nieuw hadden behandeld, niet verzwegen hadden en als conspiracy hadden afgedaan, was de zaak al lang opgelost.

Ik blijf het vreemd vinden dat geldbeluste investeerders betrokken blijven bij een zieltogend bedrijf als de Volkskrant. Als dit een gewoon investeringsobject was geweest was er al lang gesaneerd en was Broertjes op straat gezet, onder zijn leiding heeft de Volkskrant meer dan 100.000 abonnees verloren en daarmee advertentie/inkomsten.

 | 06/09  |  12:02 PM

Hetzelfde geldt voor NRC.
Micha Kat schrijft in zijn http://www.nrcombudsman.nl dat NRC Next uitkomt zonder advertenties.
Wie betaalt al die onzin dan?
Veel vet op de ribben heeft de NRC ook niet, in ieder geval niet mijn vet, ik heb die krant twee jaar geleden opgezegd.

 | 06/09  |  12:06 PM

Volgens is is de leugen en propagandapers uitsluitend een medium van de Globalistische Elite.
--
Zij bepalen waar wel en niet over geschreven wordt.
--
Journalisten die zich niet aan de regels houden zijn er al lang uitgewerkt of hun schrijven wordt onmogelijk gemaakt.
--
Je ziet het hele scenario dagelijks aan je voorbijtrekken als je er oog voor hebt.
--
Mindcontrol is het doel van de propaganda. Alleen wordt het wel steeds ingewikkelder, want net niet iedere burger is totaal gedebiliseerd.

 | 06/09  |  12:16 PM

Quote JackP
`Volgens is is de leugen en propagandapers uitsluitend een medium van de Globalistische Elite`

Ja, de verliezen van PCM zijn gewoon een propagandabudget.
Gezien de zaken waar ze mee wegkomen zijn deze bedragen echt kleingeld.

 | 06/09  |  12:28 PM

De Globalistische Elite heeft tot doel de globalisatie van armoede. Dus roven ze alles wat ze kunnen d.m.v. oorlogen.
--
Mensen die alles ontnomen is kun je het makkelijkst tot slaaf maken.
--
In dat traject zitten we nu globaal. Wereldwijd wordt tweedracht gezaaid op alle fronten.
--
Het is al zo oud als de eerste Imperiums: VERDEEL EN HEERS

 | 06/09  |  12:32 PM

@ _GB_
--
Ja, en met al dat zelfgecreeerde monopoliegeld koop je makkelijk alles op wat je wilt…

 | 06/09  |  12:34 PM

JackP | 06/09 | 12:34 PM
`Ja, en met al dat zelfgecreeerde monopoliegeld koop je makkelijk alles op wat je wilt`

Ja en door de inflatie die daardoor ontstaat betalen wij die flauwekul ook nog eens een keer.
Voorwaar en duivels systeem.

 | 06/09  |  12:42 PM

Broertjes zegt: “Het (9/11) is te groot voor wereldkranten als de NY Times laat staan voor de Volkskrant.” In eerste instantie zegt Broertjes dat het de moeite van het onderzoeken niet waard is. Tenslotte zoekt iedereen wel wat achter grote gebeurtenissen en zeker die malloten op het internet die aan niemand verantwoording schuldig zijn. Even later zegt Broertjes dat het toch allemaal te groot is voor die kleine Volkskrant. ??? Valt er niets te onderzoeken of is het ‘te groot’? Wat is het nu? Regel 1 van de ‘Code van Bordeaux’ - de gedragscode voor journalisten - is: “Eerbied voor waarheid en voor het recht van het publiek op waarheid is de eerste plicht van de journalist”. Juistem. Het feit dat het officiële rapport van de 9/11 Commission aantoonbaar vol omissies, onwaarheden en tegenstrijdigheden staat, is waarheid die aan de allergrootste klok gehangen dient te worden. Als traditionele media als de Volkskrant verstoppertje blijven spelen omdat de belangen te groot zijn, gaan we hard richting het ‘Corporate media’ systeem dat in de VS is ontstaan. Als we niet uitkijken, durft straks niemand meer op de poort te rammen en gaan we geleidelijk richting een fascistische wereld. Chapeau aan 2Vandaag. Ik hoop dat dit het eerste klopje op de poort was door de ‘oude media’ en dat het zal aanzwellen tot een kracht die niet te stoppen is opdat wij niet hoeven vrezen voor ‘de macht’ maar dat de macht daadwerkelijk bij het volk ligt.

 | 06/09  |  12:45 PM

Is dit stukje wel gefilterd ?

 | 06/09  |  01:10 PM

Censuur in Nederland, wie had dat ooit gedacht?

Ik word lid van de grootste familie van nederland!NU

chrls  | 06/09  |  01:20 PM

@ noneckdude:
“Ik hoop dat dit het eerste klopje op de poort was door de ‘oude media’ en dat het zal aanzwellen tot een kracht die niet te stoppen is opdat wij niet hoeven vrezen voor ‘de macht’ maar dat de macht daadwerkelijk bij het volk ligt.”

Zelf heb ik het vertrouwen in de oude media verloren en ben erg argwanend als ze uberhaubt al aandacht aan de vragen rond 911 besteden.
.
Ik ben van mening dat de toekomst voor de nieuwe media is, zolang deze niet wordt ondermijnd door Echeleon, Internet2 en andere projecten die ook de vrijheid op internet aan banden willen leggen. Daarom moeten we de persvrijheid op Internet met alle middelen beschermen. Vele vrijheden zijn ons al ontnomen zonder dat we er erg in hadden door het stilzwijgen van de oude media. Het volk is door de oude media decennia lang een schijnwereld van democratie en vrijheid voorgehouden.
.
Gelukkig worden meer en meer mensen wakker en zien het bedrog. Deze mensen weten ook dat de werkelijke macht bij de mensen ligt. Kennis is macht.

 | 06/09  |  01:29 PM

Had em op tv gemist, net even op google video zitten kijken. (dank voor de uploaders en vertalers).
Ze zijn objectief over de feiten die ze behandelen, maar ...
Waarom nou toch weer precies die onderwerpen waar je alleen naar kunt gissen? Waarom nou weer niet over:
Bush die de FBI zegt, de terroristen met rust te laten.
Het feit dat het WTC gebouwd is om vliegtuig inslagen te weerstaan. Maar er geen onderzoek werd gestart naar de instorting.
De onmogelijke telefoon gespreken.
De bewezen leugens en omissies in het 9/11 rapport. Alsmede commisie leden die zelf naar buiten komen dat ze denken dat ze zijn voorgelogen.
Het patroon wat na 9/11 doorliep met 7/7, en als hoogte punt de totaal overdreven dreiging in the UK, laatst.
.
Is het nou zo moeilijk of willen ze het daar gewoon niet over hebben? Lekker gissen naar onbewijsbare dingen, en ondertussen de smoking guns niet behandelen. Deze docu krijgt van mij echt niet meer dan 6.

 | 06/09  |  02:48 PM

Mee eens maar het is een begin. Vergeet niet dat we eerst helemaal doodgezwegen werden of geridiculiseerd.

First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win- M.Ghandi

 | 06/09  |  03:17 PM

als ik me goed herinner zegt rick:
blabla the ommission.. eh.. commission report…
heerlijk raspberry

 | 06/09  |  03:32 PM

@Drecul,

Er is een probleem, bij stap 3: “then they fight you”. Wat ga je dan doen vanachter je PC? dan wordt het voor jullie: [s]you win[/s] you lose, game over. - D. Nukem

 | 07/09  |  10:01 AM

Laten we hopen dat het bij een informatie gevecht blijft. Die is deels vanachter de pc te voeren, en misschien belangerijker in je directe omgeving.

 | 07/09  |  11:11 AM

@de profeet (anwb)
>Waarom nou toch weer precies die onderwerpen >waar je alleen naar kunt gissen? Waarom nou weer

Omdat jullie niets anders doen.

>Bush die de FBI zegt, de terroristen met rust te >laten.
Heb jij zeker bijgezeten?

>Het feit dat het WTC gebouwd is om vliegtuig >inslagen te weerstaan. Maar er geen onderzoek

Toen het WTC gebouwd werd WAREN er nog niet zulke grote vliegtuigen.

>De onmogelijke blablablablabla

LAAT ook eigenlijk maar. Ik word zo moe van jullie gezeur.

 | 07/09  |  11:33 PM

http://www.klokkenluideronline.nl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=328
.
“ZOON VAN BERNHARD SPREEKT ZICH UIT: IK GELOOF ALLEEN BUSH!”

iqnull/Patman  | 08/09  |  12:52 AM

http://www.klokkenluideronline.nl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=329
.
“OOK PIETER BROERTJES STAAT OP HET PUNT VAN AFTREDEN”

iqnull/Patman  | 08/09  |  12:56 AM
Pagina 1 van 1 pagina('s)

W00T & First Post & Flames & Jouw gezeik?

Vergeet niet om de huisregels te lezen voordat je een comment plaatst. Emailadressen, plaatjes en links worden automatisch omgezet naar HTML.

 

vk specials

special #01
special #01
special #01
special #01
special #01
special #01