Een kanker-crematie,
Goeie mensen gaan vaak als eerste, en dat roept iedereen dan tijdens een
Begrafenis of crematie, maar er zijn op dat moment verrotte weinig liefhebbers om de fakkel over te nemen jammer genoeg want vaak kan ik wel een paar aanwijzen die daarvoor in aanmerking komen.
Ook tijdens de voordrachten van de sprekers word niets dan goeds vertelt over degene die is heen gegaan, terwijl er gerust wel een paar dingen zijn op te noemen die wel anders hadden gekund maar goed dat valt meestal niet in goede aarde(leuke woordspeling!) bij de achterblijvers.
Alhoewel een humoristische gebeurtenis met de overledene steeds vaker gebruikt word om het geheel iets op te fleuren.
En toch heerst er tijdens een kanker-crematie of kanker-begravenis een wat andere sfeer, alsof de aanwezigen stiekem denken: Poe hè, ik gelukkig niet dit keer.
En als de dienst voorbij is en je staat aan een koppie en een plak kleverige cake en je hebt het nog even over het ziekte beeld, op het moment dat je dan longkanker(of een andere vorm van kanker) zegt zie je vooral oudere mensen verschrikt naar je kijken, alsof je aan het vloeken bent.
Er zijn zelfs mensen die het niet durven uit te spreken en hebben het over het K-woord???Wat nou godverdomme kanker kanker en nog es kanker!!
Het is een gore kutziekte en het maakt hier in dit land, waar alles kan en mag, waar een aantal duurbetaalde ambtenaren al weken van het ene luxueuze oord naar het ander verhuizen met medeneming van godverdegodver de tafel en de lamp om te ouwehoeren over iets wat allang bepaald is waar meer geld word uitgegeven aan dure onderzoeksbureau`s voor luchtballonnen die nooit in de praktijk gaan werken dan aan de diverse zorginstellingen voor bejaarden, veel te veel slachtoffers.
Kappe met dat schijnheilige gedoe, kanker is een ziekte en geen vloek.
En wens je iemand een ziekte toe, al dan niet uit de gein, dan hoort kanker daar ook bij net zoals typfus, tering, cholera en de rest.
Roep kanker zovaak als je wilt, maar gooi de volgende keer als ze van de kankerbestrijding aan je kankerdeur staan es een euro in die kankerpot, mischien dat er van dat kankergeld een oplossing gevonden kan worden voor dat kankerprobleem!
Wim veel gein aan de andere kant en zet de Grolsch koud want voor je het weet verlaat ik deze kankerplaneet om samen met jou over techniek te ouwehoeren.
Een beetje verdrietige Kurdie met een fles jägermeister in zijn hand.
Ps: heer Snake hierbij nodig ik u uit om uw kankerreaktie te geven,