Een kanker-crematie!
Gepost: 02 februari 2007 06:21 PM   [ Negeer ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1865
Geregistreerd  2005-05-08

Een kanker-crematie,

Goeie mensen gaan vaak als eerste, en dat roept iedereen dan tijdens een
Begrafenis of crematie, maar er zijn op dat moment verrotte weinig liefhebbers om de fakkel over te nemen jammer genoeg want vaak kan ik wel een paar aanwijzen die daarvoor in aanmerking komen.
Ook tijdens de voordrachten van de sprekers word niets dan goeds vertelt over degene die is heen gegaan, terwijl er gerust wel een paar dingen zijn op te noemen die wel anders hadden gekund maar goed dat valt meestal niet in goede aarde(leuke woordspeling!) bij de achterblijvers.
Alhoewel een humoristische gebeurtenis met de overledene steeds vaker gebruikt word om het geheel iets op te fleuren.
En toch heerst er tijdens een kanker-crematie of kanker-begravenis een wat andere sfeer, alsof de aanwezigen stiekem denken: Poe hè, ik gelukkig niet dit keer.
En als de dienst voorbij is en je staat aan een koppie en een plak kleverige cake en je hebt het nog even over het ziekte beeld, op het moment dat je dan longkanker(of een andere vorm van kanker) zegt zie je vooral oudere mensen verschrikt naar je kijken, alsof je aan het vloeken bent.
Er zijn zelfs mensen die het niet durven uit te spreken en hebben het over het K-woord???Wat nou godverdomme kanker kanker en nog es kanker!!
Het is een gore kutziekte en het maakt hier in dit land, waar alles kan en mag, waar een aantal duurbetaalde ambtenaren al weken van het ene luxueuze oord naar het ander verhuizen met medeneming van godverdegodver de tafel en de lamp om te ouwehoeren over iets wat allang bepaald is waar meer geld word uitgegeven aan dure onderzoeksbureau`s voor luchtballonnen die nooit in de praktijk gaan werken dan aan de diverse zorginstellingen voor bejaarden, veel te veel slachtoffers.
Kappe met dat schijnheilige gedoe, kanker is een ziekte en geen vloek.

En wens je iemand een ziekte toe, al dan niet uit de gein, dan hoort kanker daar ook bij net zoals typfus, tering, cholera en de rest.
Roep kanker zovaak als je wilt, maar gooi de volgende keer als ze van de kankerbestrijding aan je kankerdeur staan es een euro in die kankerpot, mischien dat er van dat kankergeld een oplossing gevonden kan worden voor dat kankerprobleem!

Wim veel gein aan de andere kant en zet de Grolsch koud want voor je het weet verlaat ik deze kankerplaneet om samen met jou over techniek te ouwehoeren.

Een beetje verdrietige Kurdie met een fles jägermeister in zijn hand.

Ps: heer Snake hierbij nodig ik u uit om uw kankerreaktie te geven,

Signature 

Het gebeurd zeer dikwijls dat we iets niet zien omdat het te groot is.Multatuli(1820-1887)
Ik ben er nog niet, maar mijn leven is nu dankzij de Van Gemert therapie weer leefbaar

Profiel

Gepost: 02 februari 2007 06:53 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  18074
Geregistreerd  2004-10-15

Intercity,
sterkte gewenst aan alle geliefden/nabestaanden…

snake weet wat kanker een mens kan brengen,
tevens wat kanker bij een mens kan halen…
en slopen…

mijn oprechte medeleven......

Signature 

snake slaapt met het licht aan, het donker is bang voor snake...

Profiel

Gepost: 02 februari 2007 10:10 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  8063
Geregistreerd  2004-11-04

Wow, kurdie.
Openhartig. Kippenvel.
Take care.

Signature 

291jb87.jpg

Profiel

Gepost: 02 februari 2007 10:32 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  2049
Geregistreerd  2007-01-07

Eerlijk en open geschreven.
Sterkte man!

Signature 

cool hmm What you give is what you get, so think about what your giving wink

Profiel

Gepost: 03 februari 2007 12:49 AM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  14010
Geregistreerd  2006-04-04

kurdie,
heb er laatst op dezelfde manier 1 verloren .. voel met je mee .. weet wat het is ..
heel het leven zo hard gewerkt, 62 jaar en niet meer kunnen genieten van het geen waar je zo hard voor geknokt hebt..
zonde .. en hoe ziek het ook is… de goeie lijden altijd onder de slechte, waarom weet volgens mij echt niemand.
sterkte gozer .. kankerzooi ! ..

Signature 

Fuck Ya’ll

Profiel

Gepost: 03 februari 2007 11:47 AM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank

Wim mocht 64 worden, heeft een dochter van 14 verloren aan kanker.
Is verteerd door dit verdriet en de frustratie ook lichamelijk ziek geworden.
Daardoor zijn baan kwijt geraakt en in een zeer donkere periode van zijn leven terecht gekomen. Kwam door toeval aan een andere baan waar begrip was voor zijn situatie en dat betaalde zich uit in een herstel van dit persoon in een prachtig, sociaal en warm mens maar vooral in èèn van de tofste collega`s die ik ooit heb gehad.
Wim ging anderhalf jaar geleden met welverdiend pensioen om zich nog drukker te maken om zijn hobby`s en vrijwilligers werk.
Een half jaar na zijn pensioen kreeg Wim kortademigheid en ging daarmee naar de dokter, het aftakelen ging in rad tempo het eind resultaat heb ik al omschreven.
Ik weet dat er honderden situatie`s zoals die van Wim zich voordoen, en soms nog oneerlijker, maar ik wilde jullie even laten meedelen in deze situatie en het verdriet daarvan.Zo kan ik het ook een plekje geven naast die 7 andere kanker plekjes van de afgelopen 8 jaar.
Bedankt voor het lezen, en vooral bedankt voor de toffe reaktie`s.

Maar zoals Corky al zei: “life goes on” en zo is het!!

Kurdie (met een knallende jägermeister/grolsch tsunami gaande im kopf)

Signature 

Het gebeurd zeer dikwijls dat we iets niet zien omdat het te groot is.Multatuli(1820-1887)
Ik ben er nog niet, maar mijn leven is nu dankzij de Van Gemert therapie weer leefbaar

Profiel

Gepost: 04 februari 2007 02:34 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank

Des te meer het bewijs het leven bij de dag te nemen.

Signature 

291jb87.jpg

Profiel

Gepost: 04 februari 2007 09:30 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  18372
Geregistreerd  2005-08-16

jawel.....da’s het allerergste doob, dát je uitgerekend dat ook uiteindelijk weer vergeet…

Signature 

Maar nu lucht ik slechts mijn gemoed.

Profiel

Gepost: 04 februari 2007 10:34 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  868
Geregistreerd  2006-01-22

Goeie God Kurdie veel sterkte met je naaste. en je verhaal.... You just hit the nail right at the top (ah what ever, je weet wat ik bedoel)

Een kankertje hier een kankertje daar we doen het allemaal wel eens als je echt maar dan ook echt zwaar ofgefokt nijdig bent. maar elk weldenkend mens voelt als
ie het uitspreekt dat het rottig de keel uitkomt omdat we allemaal wel ermee temaken gehad hebben. Zelf heb ik vele sterfgevallen om me heen gehad in mijn jonge leven in combi met kanker.

Het leven is het mooiste geschenk dat bestaat, we bepalen zelf hoe het eruit zal zien. Je maakt soms de juiste keuze soms niet alsof je de verkeerde afslag pakt. maar we leven en genieten.

Maar door ziektes wordt soms ook je leven bepaald, daar hebben we dan geen grip meer op dat wordt voor ons bepaald.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is.... pak iedere kans die je tegen komt. Als je iemand leuk vindt of je houdt van iemand, vertel het haar/hem vandaag nog,
want voor je het weet wordt je ingehaald door iets waar je niet op gerekend had.

Signature 

Is een Smirnoff girl de 18+ versie van een breezer slet ?
Als je jezelf wat minder belangrijk maakt ten opzichte van die ander, dan toon je pas RESPECT.
Tinusch@Wallie: Speculaties mogen wat mij betreft gecensureerd worden, niet meteen gaan denken dat we gaan censureren dat jij een homo bent, want dat is geen speculatie meer

Profiel

Gepost: 05 februari 2007 02:35 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
deco - 04 februari 2007 09:30 PM

jawel.....da’s het allerergste doob, dát je uitgerekend dat ook uiteindelijk weer vergeet…

Klopt, deco. Maar je kunt nou eenmaal niet altijd leven alsof het je laatste dag is.
Dus het lijkt me niet meer dan menselijk dat het weer vergeten wordt. En daarbij..... helemaal vergeten doe je het niet. De scherpe randjes gaan er vanaf. En dat geeft je weer ruimte om je druk te maken om bijv. je haar.

Signature 

291jb87.jpg

Profiel

Gepost: 05 februari 2007 07:48 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank

Ik leef al jaren met het “corky-motto”: Life goes on!
En dat bevalt me prima.Mijn gevoel voor humor is vrij groot en tegen grof aan, niet iedereen kan dat waarderen in mijn vrienden/kennissen kring vandaar dat ik me zo thuis voel hier in dit hok.Maar met die humor sta ik een stuk vrolijker in het leven als menig zuurpruim als ik zo es om me heen kijk.
Om heer doob te kwooten: ook in dit geval gaan de scherpe randjes er weer vanaf, en krijgt het een plekje(over kanker gesproken) bij die andere 7.
Over vrolijk gesproken: wees es eerlijk, jij moet er toch ook niet aan denken dat je een mongool in een friettent zou zijn geworden ipv een debiel op vkmag?(geachte syndroom van down stichting voorgaande is satirisch bedoeld)
Kurdie is er weer een beetje!!

[ : 05 februari 2007 11:12 PM door kurdie ]
 Signature 

Profiel

Gepost: 06 februari 2007 09:43 AM   [ Negeer ]   [ # 11 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
kurdie - 05 februari 2007 07:48 PM

Over vrolijk gesproken: wees es eerlijk, jij moet er toch ook niet aan denken dat je een mongool in een friettent zou zijn geworden ipv een debiel op vkmag?

Als je doet wat je leuk vindt, kun je overal debiel zijn. Het leven is hoofdzakelijk datgene wat je er zelf van maakt.

Signature 

291jb87.jpg

Profiel

Gepost: 07 februari 2007 06:59 PM   [ Negeer ]   [ # 12 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  776
Geregistreerd  2006-11-22

sterkte man, heel veel sterkte…

Signature 

Never nocks on heavens door, just ring the bell and run! (he hates that)
Ninja!

Profiel