Dorpskrantje
Gepost: 23 juni 2008 08:25 PM   [ Negeer ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  856
Geregistreerd  2005-05-10

...mijn oog viel vandaag op een oud dorpskrantje horend bij een dorp in Friesland. Erg grappig om clichés bevestigd te zien en aan de andere kant wekt het bij mij nogal wat agressie op. Oordeel zelf. Vooral grappig zijn de grammaticale fouten.

Digitale televisie
Met ingang van 1 oktober (ongeveer) is bij veel bewoners veel veranderd op het gebied van TV kijken. Op deze datum is Nederland overgeschakelde van analoge naar digitale TV, hier is een extra kastje voor nodig naast de TV en daarbij een extra afstandsbediening. Alles moest opnieuw worden geïnstalleerd terwijl veel mensen al problemen hebben met het instellen van een magnetron. De installatie van de TV bracht veel problemen met zich mee en wat zijn we ernou eigenlijk mee opgeschoten. Ik vroeg enkele van onze buurtbewoners wat nou eigenlijk de voor en nadelen van de overschakeling zijn. “Het is een grote ramp, het enige wat verbeterd is, is het beeld wat soms ook nog stoort”, “Ik ben enkele weken bezig geweest met de installatie en er ontbrak steeds weer iets”. U hoort het is meer achteruitgang dan vooruitgang. Nadelen ten opzichte van de vroegere analoge TV zijn dat je een extra kastje moet schaffen ter waarde van minstens €80, sommige mensen hebben zelfs een schotel aangeschaft waar ook nog eens een maandelijks abonnement aan vast zit, wat ook nogal wat kost. Hierbij heb je een extra afstandsbediening nodig, waar je niet zonder kunt. Veel beloofde zenders zijn niet te ontvangen of veranderen zo nu en dan van frequentie waardoor het helemaal niet meer te ontvangen is en alles weer opnieuw geïnstalleerd moet worden. Het grootste voordeel is dat je een beter en mooiere kwaliteit beeld hebt, wat echter bij een beetje wind of enkele verdachte beweging erg stoort of soms zelfs uitvalt en voor de overheid is er dan ook nog het voordeel dat digitale TV veel goedkoper is. Conclusie het is werderom een fijne bezuinigingsmaatregel waar wij als consument niet beter van geworden zijn.

Signature 

Waldorf has left the building. Well, me too.

Profiel

Gepost: 23 juni 2008 09:04 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  17125
Geregistreerd  2004-10-15

weer een be-wijs dat er een hek om friesland heen-moet…

Signature 

snake slaapt met het licht aan, het donker is bang voor snake....

klachten/tips ?????

Profiel

‹‹ Lepels en Vorken      Hij is af ››