tante hilda
Gepost: 19 november 2006 04:41 PM   [ Negeer ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  8114
Geregistreerd  2004-08-22

Tante Hilda

Tante Hilda zat op het Spui. Vlak naast de braintrain. De Braintrain was het Theehuis (in Den Haag heetten de koffieshops theehuis) waar ik graag kwam.  Enig nadeel van de braintrain, er was alleen maar thee en koffie. Zo kwamen we bij Tante Hilda terecht.

Tante Hilda had reeds lang de pensioengerechtigde leeftijd bereikt maar runde haar cafe met ijzeren hand. Letterlijk indien nodig. Ooit zag ik haar een dronken kerel die half zo oud was als zij met een vuistslag haar kroeg uit bonjouren.

De vaste klanten van Hilda woonden boven het cafe. In ruil voor hun uitkering kregen ze te drinken en smiddags warm eten. Hilda was dus ook een pension, zoals ze na de brand van pension Vogel allemaal verdwenen uit de stad. Hilda hield de gekken van de straat en de daklozen onder dak. Want gek waren haar klanten en dakloos zeker geweest zonder Hilda.

Om 1 uur smiddags was iedereen al in een prettige alcoholroes verzonken en dat duurde de hele dag. Er kwamen 2 dwergen, ze dansten op hun allermooist om 1 vrouw. Ook dwerg met zigeunerrok en witte omslagdoek.  Als ze genoeg jener dronk deden ze de tango met zn drieen. Jaap, een goedmoedige schyzofreen kreeg zo veel pillen voorgeschreven van de dokter dat zn hond ook verslaafd raakte aan de rohypnol en librium. De ene klant kwam nog slechter uit zn woorden dan de andere, totaal onverstaanbaar konden ze minutenlang tegen je oreren. Alleen de toon verried hun verontwaardiging, maar wat die betrof kwamen we nooit te weten. De meeste klanten bedelden, 1 had een handorgeltje. Allemaal waren ze langer of korter zwervers geweest. Tot ze bij Hilda terecht kwamen.

Toen 1 van de klanten eens een dame aan de haak sloeg wist hij niet beter dan met haar af te spreken bij Hilda.
Sommige vaste klanten waren speciaal van hun bedelplekje teruggekomen om maar niets van het spektakel te missen. Hilda had de goede man sochtends zn bed uit geramd voor een extra bezoekje aan het leger des Heils. En inderdaad, een paars jasje uit de jaren zestig met gouden stiksel. Een te korte grijze streepjes broek en zo waar een paar nieuwe spierwitte linnen gymschoenen. Hilda duwde nog een roze chrysant in zn knoopsgat. Iedereen was het er over eens, hij zag er prachtig uit. Een HEER stond daar. De beste man was zo nerveus dat ie in het uur dat ik de voorbereidingen volgde zeker acht borrels naar binnen werkte. Er kwam geen zinnig woord meer uit.

Daar kwam zij, een dame in zwarte legging. Anderhalve kop groter dan hij en drie keer zo zwaar. Een wit tshirt met een tijger er op gedrukt. Een rood leren jasje. Ik kan niet beschrijven hoe ontzettend pijn aan de ogen haar uitmonstering deed. Haar make up moet zeker 200 gram gewogen hebben. Hilda deed niet eens haar best haar ontzetting over de dame te verbergen. Luidkeels werd er commentaar geleverd op “die hoer”

En daar zaten wij, stoned van de afghaanse hasj, een paar vroege biertjes er overheen. Een mooier schouwspel zag ik zelden. Iedereen volgde ademloos het gevlei en versier aan het andere eind van de bar. Toen gingen ze tongen, echt half uit de bek, anders kan ik het niet noemen, er ging gejoel op en goedkeurende aanmoedigingen. Wij konden een lachstuip tenauwernood vermijden maar hadden een strakke grijns die voor mn gevoel dagen aanhield en die ik nog op mn gezicht krijg als ik er aan terug denk.

Het schouwspel dat uren geduurd had kwam ten einde toen ze opstonden en naar boven wilden gaan. De vaste klanten joelden. Maar tante hilda gooide roet in het eten. Ze waren niet getrouwd en ze dreef tenslotte geen hoerenkast. Geen discussie. De vrouw droop af, de man bleef achter en kreeg nog een extra borreltje van Hilda. Zn vrienden beurden hem op:Het is beter zo, die vrouw was alleen op je geld uit.

Signature 

Don’t give up
For fear of rejection
Stand your ground and voice an objection

Profiel

Gepost: 19 november 2006 05:07 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  6185
Geregistreerd  2004-06-15

OK, nu weet ik wie tante Hilda is, een ouwe zuurpruim die een josti cafe runt… Thnx!

Signature 

It’s my prerogative to reply as I see fit.
Sarcastic, Ironic or Cynical Humor are three of the least understood ways to express yourself.

Profiel

Gepost: 19 november 2006 07:13 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank

zoiets ja.

echt Hilda was een zeer geinspireerde dirigent.

maar die kutmuziek was er inderdaad ook, uit die tijd stamt mn liefde voor het Hazes.

Signature 

Don’t give up
For fear of rejection

Profiel

Gepost: 19 november 2006 08:15 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  18382
Geregistreerd  2005-08-16

“ ... aan de afghaanse hash...” daarom ben jij tegen het leger in uruzgan?

Signature 

Maar nu lucht ik slechts mijn gemoed.

Profiel

Gepost: 19 november 2006 08:27 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  3927
Geregistreerd  2005-03-07

Mooi verhaaltje.
Z’on kroeg heb ik ook jaren gekend..cafe verhalen zijn geweldig!

Signature 
Profiel

Gepost: 20 november 2006 12:39 AM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  8081
Geregistreerd  2004-11-04

“Het is beter zo, die vrouw was alleen op je geld uit.”
LOL

Signature 

291jb87.jpg

Profiel

Gepost: 20 november 2006 09:22 AM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  18382
Geregistreerd  2005-08-16

lijkt me iets voor de op te richten lieve petra rubriek.....

Signature 

Maar nu lucht ik slechts mijn gemoed.

Profiel

Gepost: 19 april 2007 11:16 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1873
Geregistreerd  2005-05-08

Vorig weekend was ik op “le tour de nostalchique”, en ging vol verwachting naar mijn oude stamkroeg.Een echt oude bruine kroeg met een planken vloer waar in de spleten het zand, stukjes pindadop, glas en een incidentele tand of kies ondertussen overgegaan waren naar een substansie wat het meest leek op oud voegcement. Ook de prachtige oude toog stond er nog met 2 messing tapkranen die bijna nooit gebruikt werden want idereen dronk uit flesjes.
Al de ge-emaillïeerde reclame borden hingen nog aan de muur(de muur is de oude stadsmuur waar heel vroeger de kroeg/herberg tegenaan gebouwd was) zelfs die foute van Coppertone, een bruiningsmiddel, waar een hondje het bikinibroekje van een klein meisje naar beneden trekt zodat het contrast goed te zien is. Dezelfde stamtafel stond er nog met dik houten blad waar de krassen instonden van bierflesje die er ruw overheen werden geschoven, van asbakken die erover heen gegooit werden, zelfs de diepe kras veroorzaakt door de gesp van die keer dat een bruine vloot stuurman eroverheen geslagen werd, omdat hij probeerde na de nodige jägermeister een veel te jong meisje te versieren van de duitse groep die zijn boot hadden gehuurd voor dat weekend.  Opeens werd ik aangesproken door de barman, met een zwaar marokaans/turks accent werd gevraagd wat ik wilde drinken.
De anticlimax was verschrikkelijk, ik heb nix tegen de betreffende man, maar ik had gehoopt Hillie of Willem te horen.
Na 2 hertog-jan ben ik weer gegaan, achteruit kijken is leuk maar het sluit nooit aan bij het heden!En als je dat door hebt word je nooit een oude zure zeikerd!

Signature 

Het gebeurd zeer dikwijls dat we iets niet zien omdat het te groot is.Multatuli(1820-1887)
Ik ben er nog niet, maar mijn leven is nu dankzij de Van Gemert therapie weer leefbaar

Profiel

Gepost: 20 april 2007 12:44 AM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  856
Geregistreerd  2005-05-10
kurdie - 19 april 2007 11:16 PM

Vorig weekend was ik op “le tour de nostalchique”, en ging vol verwachting naar mijn oude stamkroeg.Een echt oude bruine kroeg met een planken vloer waar in de spleten het zand, stukjes pindadop, glas en een incidentele tand of kies ondertussen overgegaan waren naar een substansie wat het meest leek op oud voegcement. Ook de prachtige oude toog stond er nog met 2 messing tapkranen die bijna nooit gebruikt werden want idereen dronk uit flesjes.
Al de ge-emaillïeerde reclame borden hingen nog aan de muur(de muur is de oude stadsmuur waar heel vroeger de kroeg/herberg tegenaan gebouwd was) zelfs die foute van Coppertone, een bruiningsmiddel, waar een hondje het bikinibroekje van een klein meisje naar beneden trekt zodat het contrast goed te zien is. Dezelfde stamtafel stond er nog met dik houten blad waar de krassen instonden van bierflesje die er ruw overheen werden geschoven, van asbakken die erover heen gegooit werden, zelfs de diepe kras veroorzaakt door de gesp van die keer dat een bruine vloot stuurman eroverheen geslagen werd, omdat hij probeerde na de nodige jägermeister een veel te jong meisje te versieren van de duitse groep die zijn boot hadden gehuurd voor dat weekend.  Opeens werd ik aangesproken door de barman, met een zwaar marokaans/turks accent werd gevraagd wat ik wilde drinken.
De anticlimax was verschrikkelijk, ik heb nix tegen de betreffende man, maar ik had gehoopt Hillie of Willem te horen.
Na 2 hertog-jan ben ik weer gegaan, achteruit kijken is leuk maar het sluit nooit aan bij het heden!En als je dat door hebt word je nooit een oude zure zeikerd!

Krijg ik godverdomme nog een vervolg van jou op Johnny’s Vermaak Kurdie? Jij lijkt me wel een geschikte kandidaat! wink

Signature 

Waldorf has left the building. Well, me too.

Profiel

Gepost: 20 april 2007 08:30 AM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  14081
Geregistreerd  2006-04-04

jij snap er egt niets van ehh Tired ..
ongekend .. terwijl ze tog ect mooie teksten schrijven ..

Signature 

Yo Mama like a freezer everybody puts their meat in..

Profiel

Gepost: 20 april 2007 10:35 AM   [ Negeer ]   [ # 10 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  12776
Geregistreerd  2005-05-23

Helemaal mee eens

Signature 

============================================>****<===================================================

====================>It may look like I’m doing nothing, but I’m actively waiting for my problems to go away. <====================

Profiel

Gepost: 22 april 2007 08:58 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  2049
Geregistreerd  2007-01-07
Tired - 20 april 2007 09:38 PM

verhalen die zonder leestekens nog interpunctie of het wel dan aldan nietdan weldan missen van enige compleet nederlands zonder einde tekens ook wel gekend onder de noemer punten en comas kommas ook wel bekend als lees en schrijftekens en dat in een geheel onleesbare meuk aan verzameling van woorden brei achter elkaar geschreven zooi ik heb daar normaliter gewoon als ik en toen en dan en toen en toen zit te lezen nogal moeite mee om als ik het lees en het te kunnen lezen en ook wel met begrijpen van de strekking van het verhaal dus ja

alineas kunnen me ook gewoon dikke worst zijn want lege regels tussen woordenbrei aanbrengen brengt mij of wel niet een andere lezers geen soelaas in het meer en beter leesbaar maken van de totale onzin die of deze wijze ten totale onleesbaarheid wordt aangebracht in een hoekje dat zogenaamd voor epistels uit eigen hand zou dan wel niet moest zijn

Duidelijk?

Jij had het geen 5 minuten uitgehouden bij tante Hilda....ze had je er met ijzerenhand uitgeflikkert...zeikjong!!!

Signature 

cool hmm What you give is what you get, so think about what your giving wink

Profiel

Gepost: 02 juni 2007 02:00 PM   [ Negeer ]   [ # 12 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
kurdie - 19 april 2007 11:16 PM

ik vind m wEl leuk.

ouwe kroegen zijn geweldig.

Signature 

Don’t give up
For fear of rejection

Profiel

‹‹ VK-BBQ part1      vraag het tante Petra ››