1 van de 2
1
SCHEIDEN IS DE NIEUWE EURO!
Gepost: 08 november 2006 08:57 PM   [ Negeer ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  3927
Geregistreerd  2005-03-07

Scheiden was al een tijdje in opkomst. Steeds meer mensen ruilen het vaste, deprimerende veilige leven om voor een spannende, onzekere toekomst. De voordelen zijn dan ook overweldigend. Voel je je snel oud en dik worden?
Ga scheiden! Geheid dat je binnen een maand vrijgezellen party’s en tupperware partys gaat bezoeken.
Door de stress die zo’n scheiding meebrengt, val je ook nog eens kilos af, en dat zien de andere vers gescheiden milfen en dilfen natuurlijk ook. Eindelijk kun je zonder gezeur die dikke auto, of dat mooie jurkje kopen. Je kind dump je gewoon bij oma, en je huishouden kan morgen ook nog. Dat kind went vanzelf wel aan zo’n scheiding, als het merkt bij zijn eerste verjaardag dat hij zijn verjaardag twee keer mag vieren, ziet hij er ook de voordelen van in.

De reden van scheiden kan vanalles zijn. Soms ben je elkaar gewoon “zat”, maar dat is natuurlijk wat lastig om uit te leggen. Zorg dan dat je vreemdgaat of dat je een andere, fatsoenlijke reden hebt. Direct overstappen naar een nieuwe partner is taboe, dat verpest je hele vrijgezellentijd, dan kun je net zo goed niet scheiden. Britney Spears vond de reden “we zijn te verschillend” genoeg om te scheiden met Kevin Federline. Persoonlijk vond ik dat een beetje saai en niet echt modieus. Had dan gezegd dat je hem nooit meer sexueel aantrekkelijk heb kunnen vinden na zijn rappogingen.

Flits-scheidingen, flits-palen, allemaal hot. Alles moet snel tegenwoordig, en daar hoort het flits-huwelijk natuurlijk ook bij. Ik pleit voor een nationale scheidingsdag. Een dag per jaar waar iedereen gaat scheiden, en daar een dag vrij voor krijgt. We kunnen valentijnsdag dan een impuls geven door iedereen weer met een partner te trouwen, dat is ook nog eens prettig voor de economie. Je zou trouwen kunnen gaan zien als een jaarabonnement. Tergelijkertijd met je nieuwe telefoon, pak je een nieuwe partner.

Scheiden is de nieuwe euro, we pompen weer eens wat juice in de economie.

Signature 
Profiel

Gepost: 08 november 2006 09:37 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  8015
Geregistreerd  2004-11-04

Dat verjaardag twee keer vieren is natuurlijk gelul. Wat betekent een scheiding voor je verjaardag nou eigenlijk?
Als je normaal gesproken van je beide ouders 6 kado’s krijgt, krijg je nu van ieder apart 3. Je gaat er qua kado’s dus niets op vooruit. Een simpel rekensommetje plaatst het stuk in een ander perspectief.

Signature 

291jb87.jpg

Profiel

Gepost: 08 november 2006 09:42 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Dobermann - 08 november 2006 09:37 PM

Dat verjaardag twee keer vieren is natuurlijk gelul. Wat betekent een scheiding voor je verjaardag nou eigenlijk?
Als je normaal gesproken van je beide ouders 6 kado’s krijgt, krijg je nu van ieder apart 3. Je gaat er qua kado’s dus niets op vooruit. Een simpel rekensommetje plaatst het stuk in een ander perspectief.

ga ik niet met je eens zijn: het is weldegelijk zo dat je meer kado’s krijgt, alleen al omdat je meestal ineens 4 ouders hebt ipv 2. Om maar niet te vergeten dat 1 van beide of allebei vaak extra veel gaat geven.

Signature 
Profiel

Gepost: 08 november 2006 09:49 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  8074
Geregistreerd  2004-08-22

/verbaasmodus on

ik ben het eens met de slappe

/snel weer terug naar normaal

Signature 

Don’t give up
For fear of rejection
Stand your ground and voice an objection

Profiel

Gepost: 08 november 2006 10:10 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
de slappe - 08 november 2006 08:57 PM

......Dat kind went vanzelf wel aan zo’n scheiding, als het merkt bij zijn eerste verjaardag dat hij zijn verjaardag twee keer mag vieren, ziet hij er ook de voordelen van in...........

Waar lees ik hier dat beide ouders weer een nieuwe partner hebben?
En je tweede betoog bevat twee veronderstellingen en geen feiten.

Veronderstelling 1:

de slappe - 08 november 2006 09:42 PM

......alleen al omdat je meestal ineens 4 ouders hebt ipv 2.

Veronderstelling 2:

Om maar niet te vergeten dat 1 van beide of allebei vaak extra veel gaat geven.......

Al met al, wat ik dus zei..... gelul.

Signature 

291jb87.jpg

Profiel

Gepost: 08 november 2006 10:11 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  11247
Geregistreerd  2005-04-06
Petra - 08 november 2006 09:49 PM

/verbaasmodus on

ik ben het eens met de slappe

/snel weer terug naar normaal

LOL

Signature 

thepinquin ™ Yo mama’s so stupid, her idea of safe sex is locking the car doors ...

Profiel

Gepost: 08 november 2006 10:12 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Dobermann - 08 november 2006 10:10 PM

de slappe - 08 november 2006 08:57 PM
......Dat kind went vanzelf wel aan zo’n scheiding, als het merkt bij zijn eerste verjaardag dat hij zijn verjaardag twee keer mag vieren, ziet hij er ook de voordelen van in...........

Waar lees ik hier dat beide ouders weer een nieuwe partner hebben?
En je tweede betoog bevat twee veronderstellingen en geen feiten.

Veronderstelling 1:

......alleen al omdat je meestal ineens 4 ouders hebt ipv 2.

Veronderstelling 2:

Om maar niet te vergeten dat 1 van beide of allebei vaak extra veel gaat geven.......

Al met al, wat ik dus zei..... gelul.

het hele verhaal is een veronderstelling doob, met je verkeerde poot uit bed gestapt??

Signature 
Profiel

Gepost: 08 november 2006 10:18 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank

Nee hoor.
Ik ben juist uitermate vrolijk, niet ongesteld enzo. Vandaag heb ik afscheid genomen van mijn laatst aanwezige verstandskies. Inderdaad, twee weken terug van de op een na laatste.
Dus mij hoor je niet klagen hoor.
Integendeel.
Alleen je veronderstelling werd wat stellig gebracht. Dus ik dacht… ik stel wat terug.

Signature 

291jb87.jpg

Profiel

Gepost: 08 november 2006 10:20 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Dobermann - 08 november 2006 10:18 PM

Nee hoor.
Ik ben juist uitermate vrolijk, niet ongesteld enzo. Vandaag heb ik afscheid genomen van mijn laatst aanwezige verstandskies. Inderdaad, twee weken terug van de op een na laatste.
Dus mij hoor je niet klagen hoor.
Integendeel.
Alleen je veronderstelling werd wat stellig gebracht. Dus ik dacht… ik stel wat terug.

dan ist cool, ik moet toch wat neerrossen in ons mooie nieuwe rukhok.

Zal het mogelijk zijn deze netjes te houden?

Signature 
Profiel

Gepost: 08 november 2006 10:25 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1860
Geregistreerd  2005-05-08

Ik wil er aan mee doen maar dan dan wil ik wel de garantie dat ik niet te maken krijg met een gefrustreerde ex die m`n konijn in m`n soeppan gooit.
http://www.ouderverstoting.nl/index.html

Signature 

Het gebeurd zeer dikwijls dat we iets niet zien omdat het te groot is.Multatuli(1820-1887)
Ik ben er nog niet, maar mijn leven is nu dankzij de Van Gemert therapie weer leefbaar

Profiel

Gepost: 08 november 2006 10:34 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  6185
Geregistreerd  2004-06-15

Scheiden is een wanhoopspoging omdat 2 mensen niet de moeite hebben om over hun problemen te praten. Waarom je problemen proberen op te lossen als je ze ook uit de weg kan gaan (scheiden)?? Naar mijn mening is het kind ook altijd de dupe van een scheiding en is het per definitie slecht. Je kan zo veel voordelen bedenken als je wil, maar het kind wordt er altijd slechter van, dan als de ouders hun problemen zouden oplossen.
Steeds meer mensen in Nederland zijn eenzaam en ongelukkig. Niet alleen in Nederland, maar over de gehele wereld. We zijn te verwend, altijd maar voor de makkelijke weg in het leven kiezen. Zo werkt het alleen niet en meestal leidt die makkelijkere weg alleen maar tot meer problemen (op de lange termijn).
Tuurlijk er zijn altijd extreme gevallen waarin scheiden onontkoombaar is, maar de uitzondering maakt tenslotte de regel, toch?

Signature 

It’s my prerogative to reply as I see fit.
Sarcastic, Ironic or Cynical Humor are three of the least understood ways to express yourself.

Profiel

Gepost: 08 november 2006 11:04 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Waldorf - 08 november 2006 10:34 PM

Scheiden is een wanhoopspoging omdat 2 mensen niet de moeite hebben om over hun problemen te praten. Waarom je problemen proberen op te lossen als je ze ook uit de weg kan gaan (scheiden)??

Dat vind ik wel heel kort door de bocht, uitzonderingen daargelaten word een relatie niet zomaar beeindigd zonder over de problemen te praten.
En natuurlijk is een scheiding niet bevordelijk voor de eventuele kinderen, maar soms is het voor de kinderen beter als pappa en mamma niet meer bij elkaar blijven.
Mijn stelling: liever alleen, dan alleen in een relatie.

Signature 

Het gebeurd zeer dikwijls dat we iets niet zien omdat het te groot is.Multatuli(1820-1887)
Ik ben er nog niet, maar mijn leven is nu dankzij de Van Gemert therapie weer leefbaar

Profiel

Gepost: 08 november 2006 11:05 PM   [ Negeer ]   [ # 12 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Waldorf - 08 november 2006 10:34 PM

Scheiden is een wanhoopspoging omdat 2 mensen niet de moeite hebben om over hun problemen te praten. Waarom je problemen proberen op te lossen als je ze ook uit de weg kan gaan (scheiden)?? Naar mijn mening is het kind ook altijd de dupe van een scheiding en is het per definitie slecht. Je kan zo veel voordelen bedenken als je wil, maar het kind wordt er altijd slechter van, dan als de ouders hun problemen zouden oplossen.
Steeds meer mensen in Nederland zijn eenzaam en ongelukkig. Niet alleen in Nederland, maar over de gehele wereld. We zijn te verwend, altijd maar voor de makkelijke weg in het leven kiezen. Zo werkt het alleen niet en meestal leidt die makkelijkere weg alleen maar tot meer problemen (op de lange termijn).
Tuurlijk er zijn altijd extreme gevallen waarin scheiden onontkoombaar is, maar de uitzondering maakt tenslotte de regel, toch?

u het gelijk, amen

Signature 
Profiel

Gepost: 08 november 2006 11:11 PM   [ Negeer ]   [ # 13 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  6185
Geregistreerd  2004-06-15

kurdie: helaas, de werkelijkheid is anders wat betreft “een relatie wordt niet zomaar beeindigd zonder over de problemen te praten”. Misschien wordt er wel over problemen gepraat, maar gewoon te weinig. Meestal zijn mensen niet eerlijk tegen over elkaar en zeggen niet over hun werkelijke gevoelens, waardoor het misschien lijkt dat de mensen met elkaar praten, maar in werkelijkheid is dat heel oppervlakkig. Tegenwoordig wordt er bij elk wissewasje al naar het gemeentehuis gegaan om een scheiding aan te vragen. In mijn ogen is dit gewoon ontzettend fout. Mensen konden 500 jaar geleden ook met elkaar samen leven zonder te scheiden, waarom zou dat nu niet kunnen?? Zoveel is de mens niet geëvolueerd in 500 jaar(lees: bijna niks), dat we nu opeens niet meer samen zouden kunnen leven.

Wat betreft of het beter is voor de kinderen ben ik het gedeeltelijk met je eens. Het is inderdaad vaak zo dat in de situatie die er heerst in het gezin, het misschien beter is voor de kinderen als de ouders uit elkaar gaan (alhoewel dat ook te betwijfelen valt), MAAR als ouders hun problemen zouden oplossen en het gezinnetje zou weer een goed werkend gezinnetje zijn dan is het uiteraard NIET beter. Daarom vind ik ook dat ouders er meer aan moeten doen om hun relatie in stand te houden. Elke relatie kent z’n plus en minpunten, maar tegenwoordig wordt er gewoon veels en veels te snel uit elkaar gegaan door de ouders.

Ik heb het nu voor de makkelijk ff niet over gezinnen waarin de vader drankverslaafd en waarin de kinderen worden mishandeld door de vader, want dat zijn natuurlijk de uitzonderingen waar ik het over had.

Signature 

It’s my prerogative to reply as I see fit.
Sarcastic, Ironic or Cynical Humor are three of the least understood ways to express yourself.

Profiel

Gepost: 08 november 2006 11:41 PM   [ Negeer ]   [ # 14 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Waldorf - 08 november 2006 11:11 PM

Misschien wordt er wel over problemen gepraat, maar gewoon te weinig. Meestal zijn mensen niet eerlijk tegen over elkaar en zeggen niet over hun werkelijke gevoelens, waardoor het misschien lijkt dat de mensen met elkaar praten, maar in werkelijkheid is dat heel oppervlakkig.

Begrijp nu wat/hoe je het bedoelt, ik zeg al jaren bezint eer ge begint, of trouw niet voor je 40 bent en alle geheimen van het huwelijk kent.

Signature 

Profiel

Gepost: 09 november 2006 09:08 AM   [ Negeer ]   [ # 15 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  18345
Geregistreerd  2005-08-16

dat gezeik met dat scheiden begint al met het voorgenomen huwelijk.

Signature 

Maar nu lucht ik slechts mijn gemoed.

Profiel

1 van de 2
1