Vandaag is het zondag, de dag dat mn zusje met haar zonen landt. Ze woont in de Dominicans en ik heb haar een jaar niet gezien. Volgens mij is ze verliefd op de broer van een vriendin van haar en ik ben benieuwd of ze wel in Latijns Amerika blijft.
De Parade, en t bijbehorende feestje aan de waterkant, is weliswaar afgelopen maar we vinden vast wel ergens een goede plek om het afgelopen jaar eens fijn te bespreken.
Haar zonen zijn nu 11 jaar. Inderdaad een tweeling. Mooie kinderen met hollands, chinees, en spaans bloed. Blauwe ogen, gouden haren, lichtbruine huid. Wel wat klein zijn ze. Ze werden te vroeg geboren en lagen als baby lang in de couveuse. Met hun hersens is niks mis en de kans is groot dat ze in ieder geval in Nederland komen studeren. Want de Dominicaanse republiek mag leuk wonen zijn, qua vervolgonderwijs is het toch echt een derdewereldland. De meeste jongeren gaan dan ook studeren in de VS. Maar zoals gezgd, met een verliefdheid en wortels in nederland van hun moeder is de kans groot dat ze hier naar toe komen.
Het enige grote obstakel tegen dat plan is hun vader maar die heeft een internationale baan en het zou zo maar kunnen dat hij in London gaat wonen en werken als de mannen hier naar toe komen.
Dan kunnen ze elkaar alsnog iedere maand zien. Op dit moment zien ze elkaar ook weinig omdat pa altijd op reis is.
Ik kijk uit naar de komende maand, misschien neem ik mn neefjes wel een paar dagen mee naar Parijs. Dan kan mn zus lekker een paar dagen alleen zijn.