F1 Preview Frankrijk
Gepost: 18 juni 2008 11:21 AM   [ Negeer ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  11006
Geregistreerd  2005-05-23

Zoals je al gezien hebt hebben Rosberg en Hamilton een foutje gemaakt in Canada en dat foutje zal hun duur komen te staan in Frankrijk want ze moeten 10 plaatsen achteruit op de startgrid. Circuit: Circuit de Nevers Magny-Cours

Plaats: Nevers, Frankrijk
Lengte: 4,411 km
Ronden: 70
Totaal: 308,586 km
Ronderecord: Michael Schumacher - Ferrari - 1’15.377

Temidden de uitgestrekte akkers in de streek rond Nevers ligt het moderne circuit Magny-Cours. Vanaf 1991 koos men om hier de Grand Prix van Frankrijk te houden ten nadele van het toen verouderde Paul Ricard. Veel wordt op Magny-Cours niet getest, ondanks dat het een door de FIA erkend testcircuit is.

Het circuit biedt geen grote uitdagingen voor de piloten en tevens zijn er maar een tweetal inhaalmogelijkheden. Het asfalt is zo vlak als een biljartlaken. Hoewel de atmosfeer tijdens de F1 vaak ver te zoeken is, biedt het circuit een goed overzicht en zie je de wagens lang rijden. Hierdoor is het zeker een bezoek waard.

Sinds 2003 zijn de chicane en rechtse bocht vlak voor de start/finish omgetoverd tot een langere rechte lijn richting pits, gevolgd door een haakse rechtse bocht en een snelle chicane.
1995-2007

2003

2004

2006

Signature 

Give a man a match, and he’llbe warm for a minute, but set him on fire, and he’ll be warm for the rest of his life.

DO CLICK I’m BLONDvideoclips30.gif border=0 very beautiful blond

Profiel

Gepost: 20 juni 2008 10:04 AM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank

Heeft iemand een idee wat die banden kosten voor F1?

Plaatjes
zazfiohakmflexrxzjc.jpg
 Signature 

Give a man a match, and he’llbe warm for a minute, but set him on fire, and he’ll be warm for the rest of his life.

Profiel

Gepost: 20 juni 2008 11:22 AM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  2853
Geregistreerd  2004-06-16

De kosten voor een setje Formule 1-banden komt neer op zo’n 3450 euro.

Artikel stamt uit 2003 dus tegenwoordig zal de prijs wel hoger liggen.

Signature 
Profiel

Gepost: 20 juni 2008 11:37 AM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank

{@Gongon dank je}

Räikkönen heeft enorme lust tot winnen
Regerend wereldkampioen Kimi Räikkönen is gebrand op een goed resultaat tijdens de Grand Prix van Frankrijk die komende zondag verreden zal worden. De Fin scoorde de afgelopen twee wedstrijden nul punten, maar wil nu maar één ding: winnen.

“Ik kan me niet herinneren wanneer ik zo’n sterk gevoel had dat ik wou winnen. Het team heeft een auto gemaakt waarmee we in staat moeten zijn om op alle circuits sterk te zijn, maar het gaat de laatste races niet zoals we willen.”

“Terugkijken doe ik niet wat er gebeurd is. Ik draag geen slechte herinneringen met me mee, omdat het zonde van de tijd is. Je kan het namelijk toch niet veranderen. Het is juist veel beter om je te concentreren op de volgende race en het best mogelijke resultaat daar te behalen.”

Vorig seizoen won Räikkönen op het circuit van Magny-Cours. Ook dit jaar verwacht de Fin sterk te zullen zijn. “Ik denk dat verschillende dingen op Magny-Cours anders zullen gaan dan de laatste races. Hier veranderde mijn seizoen vorig jaar en toen begon het echt te lopen. Dat is wat ik nu ook nodig heb na twee nul-finishes. Ik vind de baan leuk en het past bij onze auto. We zullen denk ik competitief zijn en we kunnen denk ik voor het maximale resultaat gaan.”

Ik hoop dat hij het waar maakt.

Signature 

Profiel

Gepost: 20 juni 2008 08:28 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  4343
Geregistreerd  2006-11-03

ik heb bourdais ingeruild voor nakajima, hoop dat ie er wat van gaat bakken.

Signature 

unisex was even helemaal de bom in 2008

Profiel

Gepost: 20 juni 2008 08:57 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  16394
Geregistreerd  2004-10-15

zo....

maak jij ff een fout Pm....

Signature 

snake slaapt met het licht aan, het donker is bang voor snake....

klachten/tips ?????

Profiel

Gepost: 20 juni 2008 08:59 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  2853
Geregistreerd  2004-06-16

Veel slechter dan Bourdais kan Nakajima het niet doen, maar of ie punten gaat pakken…

Signature 
Profiel

Gepost: 20 juni 2008 09:00 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  4343
Geregistreerd  2006-11-03

het stomme is dat bourdais net zijn thuisrace krijgt....

ik heb nakajime gekozen voor zijn auto, daar kunnen tenminste wel punten mee gepakt worden.

Signature 

unisex was even helemaal de bom in 2008

Profiel