Gisteravond had een ik een avondje uit met mn vriendinnen. Ik beloofde Hem om het niet te laat te maken. Vandaag wilden we immers nog allerlei zaken regelen voor ons nieuwe huis.
Ik ben om 12 uur thuis, echt.
Toen ik thuis kwam, ik geef toe ik had een beetje veel gedronken en t was leuk in de Pijpela, hoorde ik de koekoeksklok 3 uur slaan.
Snel denkend, zo dronken was ik dus ook weer niet, koekoekte ik er 9 keer achteraan… Als ie dan al wakker werd zou ie in ieder geval weten dat ik me aan mn afspraken hield. Dat vind Hij erg belangrijk namelijk.
Hoe dan ook. Vandaag waren we dus aan t winkelen voor een velours-stofje en we liepen voorbij een klokkenwinkel. Ineens vroeg hij: Hoe laat was je eigenlijk thuis gisteravond?
Ik, met mn onschuldigste ogen: 12 uur, hoezo?
Laten we dan even naar binnen gaan voor een nieuwe klok.
Waarom?
Nou gisteravond toen het 12 uur was toen koekoekte de klok eerst 3 keer, toen zei de klok “ow shit” toen koekoekte de klok nog 4 keer, ik hoorde die vogel de keel schrapen, koekoekte nog drie keer, de klok begon te giegelen, koekoekte nog 2 keer en toen struikelde de klok over de opium-tafel en liet een harde wind.
We kochten dus vandaag een nieuwe klok.
Als dat geen echte liefde is....