1 van de 3
1
Pasen. Of: de bijbel samengevat in minder dan 6000 tekens.
Gepost: 23 maart 2008 04:01 PM   [ Negeer ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  702
Geregistreerd  2007-01-31

Pasen. Een mooi moment om de kern van de bijbel en van het Christendom op te schrijven. In den beginne was er Genesis. God schept de Aarde en alles wat er op zit en eindigt de schepping met Adam en Eva. Hij geeft Adam en Eva de Aarde in bruikleen en vertelt ze dat ze vruchtbaar moeten zijn en de Aarde moeten maken tot een vruchtbare plaats. Hij geeft ze een demomodel mee: het Paradijs.

Terwijl Adam en Eva een beetje aan het Hendrikjandetuinmannen zijn, krijgt de opperengel ruzie met God. God verwijt de opperengel dat hij bezig is met een staatsgreep en de opperengel ontkent dat niet. Ondanks zijn MichaelJackson-achtige sterrenstatus in de hemel kiest de duivel voor een nieuw carrierepad op de Aarde. Hij neemt ongeveer één derde van de groupies in de hemel mee. De duivel en zijn gevallen engelen gaan naar de aarde en stellen een aanvalsplan op.
Ze weten dat de aarde van Adam en Eva is, dus daar wordt de strijd gestart. (1000 tekens) Via het wijf benaderen ze de man. Hij wil eigenlijk niet, maar zijn vrouw blijft maar aan zijn kop zeuren en gelokt door een eigen tournee en roem en macht en een mooi platencontract stemt hij in met de machtsovername. De duivel is vanaf nu de baas op de aarde.

God komt op bezoek vanuit de hemel, vraagt aan Adam wat er is gebeurd en God sluit het paradijs. Ze bekijken het maar verder. Nu iedereen op straat staat blijkt het leven toch opeens iets minder aangenaam dan voorspeld. De Aarde moet nog steeds ontgonnen worden, maar dat gaat minder voorspoedig dan voorheen. Via een tocht door de woestijn van 4.000 jaar komen we uiteindelijk in het plaatsje Bethlehem.

Aldaar moet de door de Heilige Geest bezwangerde maagd Maria bevallen van de Zoon Jezus. Aangezien de Vader, de Zoon en de Heilige Geest met zijn drieën één geheel vormen is Jezus dus feitelijk gezien zijn eigen vader. Maar ook Jozef geloofde het, dus ga nu maar niet al te moeilijk doen. Het klopt gewoon.

De eerste 4.000 jaar van de aarde worden gekenmerkt door geboden, 653 in totaal. (2000 tekens) De top tien is bekend gemaakt door Mozes, maar er is nog een groot aantal geboden dat nooit verder is gekomen dan de tipparade. Dat komt door het danmalige onderwijssysteem (speciaal voor Peet...). Er worden alleen maar regels geleerd, men wordt niet geacht zelf na te denken. Dus als er een regel is dat je niet lelijk moet praten, dan moet er ook een regel komen dat je niet lelijk mag fluisteren en ook niet lelijk mag schreeuwen. Bovendien mag je ook niet achterbaks praten of roddelend praten. Later worden al deze regels samengevat tot twee regels: Hou van je buurman gelijk je van jezelf houdt en regel twee is dat je moet inzien dat de simplificatie van al deze regels alleen maar mogelijk is gemaakt door het eerste kabinet Jezus van Nazareth.  Alle amendementen zijn verschillen in uitleg op de eerste gestelde regel. Ze doen dan ook niet ter zake. Kinderdoop of volwassendoop? Niet interessant, laat je dopen! Gereformeerd of hervormd? Wat maakt het uit! De betekenis van gereformeerd en hervormd is nota bene hetzelfde! (3000 tekens)

Maar goed, Jezus wordt volwassen, doet overal aan LPG (Leren, Preken en Genezen) en de Joodse kerkvaders zien hun inkomsten drastisch teruggaan. Ze hebben geen poot meer om op te staan en al hun oude kennis van de 653 regels doet niet meer terzake. BROODROOF! Dus ze zijn boos en ze besluiten om Jezus dood te maken. Maar dat is moord en dat mag niet. Dus worden de Joegoslaven ingehuurd, in die tijd incognito als Romeinen. Na wat handjeklap over en weer wordt de prijs bepaald en de Romeinen zijn in business. Hun specialiteit? Het kruis! Zo gezegd, zo gedaan en na een schijnproces wordt Jezus ter dood veroordeeld via het kruis.
Omdat Jezus zijn eigen vader is en zijn halfbroer annex stiefvader De Heilige Geest klaar staat om de wereldheerschappij over te nemen weet hij al wat er gaat gebeuren. Jullie vriend de duivel is inmiddels helemaal blij, want hij weet dat hij aan de winnende hand is. Maar: (4000 tekens)

Dan blijkt Jezus de enige echte Uri Geller! Hij gaat dood en neemt en passant ook nog even alle schulden, pijnen, verdrietjes, lasterpraatjes, ziekten en alle andere lastige dingen mee naar het dodenrijk. Maar dan gebeurt het: onder het toeziend oog van een schare vrouwelijke groupies staat Hij weer op uit de dood! De bewaking schrikt zich een ongeluk en wil meteen ontslag nemen, maar de voormalig overledene maant ze tot rust: Hij is geen spookverschijning, maar slechts een wederomopgestane uit de dood. En hij leeft dus! Hij laat voor de zekerheid ook maar even de LIPS sleutel zien van datzelfde dodenrijk en gaat even bij zijn pa op visite in de hemel. Als Thomas het allemaal niet gelooft komt Jezus terug en blijft even logeren.

Met hemelvaart gaat Hij weer terug naar de hemel en met Pinksteren komt zijn gedoodverfde opvolger naar de aarde: de Heilige Geest.

En wat kunnen we nu allemaal leren van dit indrukwekkende verhaal? (5000 tekens)

1. Jezus is de Zoon van God en is voor jou gestorven, zodat jij kunt blijven leven, ook na de dood.
2. Hij heeft armoede, ongezondheid en alle andere slechte dingen meegenomen het graf in en daardoor hoef jij dus niet meer bang, arm of ongezond te zijn.
3. Hij heeft zijn magical power weggegeven aan de discipelen die op hun beurt weer via via alle krachten en machten hebben geleerd en overgedragen aan de huidige generatie christenen.
4. De Heilige Geest is de Jezus van deze tijd: Hij zweeft over de aarde en woont in de harten van Christenen en doet dezelfde wonderen via Christenen als die Jezus deed.
5. Het is aan jou om te kiezen voor een leven met God of een leven met de duivel. Wil je er zeker van zijn dat je naar de hemel gaat, dan is dit de toverspreuk die je hardop moet voorlezen: “God, dank u wel voor wat u heeft gedaan. Ik geloof dat Jezus ook voor mij dood is gegaan. Ik neem zijn offer graag aan en zie u gelukkig pas over lange tijd in de hemel. In de naam van Jezus, AMEN!”
AMEN. (5994 tekens)

Signature 

Wijsgeer 1: “Alles is relatief!”
Wijsgeer 2: “Absoluut!”

Profiel

Gepost: 23 maart 2008 04:15 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  17834
Geregistreerd  2005-08-16

1. Jezus is de Zoon van God en is voor jou gestorven, zodat jij kunt blijven leven, ook na de dood.

gelul, god was een sadist die zijn eigen zoontje opofferde, wat voor vader ben je dan? Psies een lul.

2. Hij heeft armoede, ongezondheid en alle andere slechte dingen meegenomen het graf in en daardoor hoef jij dus niet meer bang, arm of ongezond te zijn.
Er is heel veel armoede, nog meer ongezondheid en er zijn heel veel slechte dingen. Mensen die dat overkomt zijn er terecht bang voor.

3. Hij heeft zijn magical power weggegeven aan de discipelen die op hun beurt weer via via alle krachten en machten hebben geleerd en overgedragen aan de huidige generatie christenen.

Jezus is dus een soort Hans Klok?

4. De Heilige Geest is de Jezus van deze tijd: Hij zweeft over de aarde en woont in de harten van Christenen en doet dezelfde wonderen via Christenen als die Jezus deed.

Ik merk geen ruk van de heilige geest.

5. Het is aan jou om te kiezen voor een leven met God of een leven met de duivel. Wil je er zeker van zijn dat je naar de hemel gaat, dan is dit de toverspreuk die je hardop moet voorlezen: “God, dank u wel voor wat u heeft gedaan. Ik geloof dat Jezus ook voor mij dood is gegaan. Ik neem zijn offer graag aan en zie u gelukkig pas over lange tijd in de hemel.

Daarmee zeg je eigenlijk dat je leeft zoals een ander wil, dat is geen keuze. Onder het mom van; straks een beter leven, jezus schijnt ooit gezegd te hebben:
de hemel is hier op aarde, maar de mensen zien het niet. Dusch, nu genieten HJ.

Signature 

Maar nu lucht ik slechts mijn gemoed.

Profiel

Gepost: 23 maart 2008 04:17 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Administrator
RankRankRankRankRank

tinusch zei in een ander topic nog veel korter:

god bestaat niet

drie woordjes die ook heel veel hoop verschaffen.

Signature 

Profiel

Gepost: 23 maart 2008 04:37 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  702
deco - 23 maart 2008 04:15 PM

5. Het is aan jou om te kiezen voor een leven met God of een leven met de duivel. Wil je er zeker van zijn dat je naar de hemel gaat, dan is dit de toverspreuk die je hardop moet voorlezen: “God, dank u wel voor wat u heeft gedaan. Ik geloof dat Jezus ook voor mij dood is gegaan. Ik neem zijn offer graag aan en zie u gelukkig pas over lange tijd in de hemel.

Daarmee zeg je eigenlijk dat je leeft zoals een ander wil, dat is geen keuze. Onder het mom van; straks een beter leven, jezus schijnt ooit gezegd te hebben:
de hemel is hier op aarde, maar de mensen zien het niet. Dusch, nu genieten HJ.

Ik reageer vast even snel op je laatste punt, want ik moet zo weg. Maar denk jij, dat iemand die aan de drugs is en helemaal zelf kan bepalen of hij die drugs in zijn aderen laat stromen, dat die blij is met die vrijheid? Ik denk, dat iemand die wordt geholpen om geen drugs meer te hoeven spuiten, dat die heel erg blij is met die inperking van zijn vrijheid (het feit dat hij geen drugs meer mag nemen) in tegenstelling tot dat wat jij beweert. Het is overigens Gods koninkrijk dat hier op aarde is, parallel aan het koninkrijk van de duivel. Het is dus niet de hemel.

Veel vrijheden zijn schijn-vrijheden. En de bijbel bindt mij niet, ik mag zelf bepalen wat ik doe. Ik ga nog steeds naar de hemel, ook al spuit ik me helemaal plat!

God geeft je zelfs vaak meer vrijheid dan je lief is!

Signature 

Profiel

Gepost: 23 maart 2008 05:39 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Administrator
RankRankRankRankRank

iemand die geholpen wil worden maakt die keuze toch al? Iemand tegen zijn wil helpen heeft geem zin, zouden de jehova’s ook eens wat mee moeten doen.

Signature 

Profiel

Gepost: 23 maart 2008 10:32 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  3522
Geregistreerd  2007-11-24

Ik vond het een vermakenlijk stuk HJdT....

Zeker gezien m’n opvoeding herkende ik wel weer e.e.a…

Het komt er op neer dat omdat er heel lang geleden een wijf de vaut in is gegaan wij nu nog met de rotzooi zitten....

Kutwijven ook altijd.

Hier nog iemand die een mooie samenvatting kan geven van de bijbel....

Signature 
Profiel

Gepost: 24 maart 2008 05:48 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  9736
Geregistreerd  2005-04-06

Samengevat in 11 letters ... allemaal kul !

Signature 

thepinquin ™ ... ook in 2008 ijskoud de lekkerste !

Profiel

Gepost: 24 maart 2008 06:05 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  16422
Geregistreerd  2004-10-15

samen ge-vat in één gebaar.....

Plaatjes
fuckthebible....jpg
 Signature 

snake slaapt met het licht aan, het donker is bang voor snake....

klachten/tips ?????

Profiel

Gepost: 24 maart 2008 06:41 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank

Samengevat in 1 foto....

Plaatjes
bullshit.jpg
 Signature 
Profiel

Gepost: 24 maart 2008 08:17 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  2853
Geregistreerd  2004-06-16

Het gebruik van MTV-taal maakt het er niet echt aannemelijker/geloofwaardiger op, integendeel.
Bovenstaand stuk lezen en dan met droge ogen beweren dat je dat gelooft.....ROTFLMAO, maar eigenlijk is het triest.
Zolang er mensen zijn die heel hun zijn, doen en laten laten afhangen van een grotere macht zonder zelf na te denken of verantwoordelijkheid te nemen, zal de wereld nooit een ‘better place’ worden.

Signature 
Profiel

Gepost: 24 maart 2008 10:55 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  702
Gongon - 24 maart 2008 08:17 PM

Zolang er mensen zijn die heel hun zijn, doen en laten laten afhangen van een grotere macht zonder zelf na te denken of verantwoordelijkheid te nemen, zal de wereld nooit een ‘better place’ worden.

Helemaal mee eens. Ik deel alleen niet je conclusie dat daarom God maar niet bestaat.

Hoe dan ook valt het mij op dat veel mensen een beetje kortzichtig overkomen: het enige wat ze kunnen doen is heel hard schreeuwen dat God niet bestaat, maar ik vind de onderbouwing een beetje magertjes…

Signature 

Profiel

Gepost: 24 maart 2008 11:03 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  16422
Geregistreerd  2004-10-15
Hendrik-Jan de Tuinman - 24 maart 2008 10:55 PM

Helemaal mee eens. Ik deel alleen niet je conclusie dat daarom God maar niet bestaat.

Hoe dan ook valt het mij op dat veel mensen een beetje kortzichtig overkomen: het enige wat ze kunnen doen is heel hard schreeuwen dat God niet bestaat, maar ik vind de onderbouwing een beetje magertjes...

wat valt er te onder-bouwen aan de mening dat er niets is ??????

Signature 

snake slaapt met het licht aan, het donker is bang voor snake....

klachten/tips ?????

Profiel

Gepost: 24 maart 2008 11:07 PM   [ Negeer ]   [ # 12 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank

Hoe dan ook valt het mij op dat veel mensen een beetje kortzichtig overkomen: het enige wat ze kunnen doen is heel hard schreeuwen dat God niet bestaat, maar ik vind de onderbouwing een beetje magertjes...

Jij schreeuwt mischien niet hard maar wel vaak dat god wel bestaat…

Een onderbouwing dat god niet bestaat slaat net zo min ergens op dan visa-verca.....
Als je iets kan onderbouwen met feiten is het geen geloof meer maar een vaststaand feit..

‘’ongelovigen’’ kunnen geen onderbouwd betoog houden om jou er van te overtuigen dat god niet bestaat.
Jij kan net zo min met veel letters iemand ervan overtuigen dat god wel bestaat......

De welles nietus discussie is al zo vaak gevoerd en zal ook in dit forum niet tot een definitief uitsluitsel leiden vermoed ik.
Jij heb goede redenen om aan te nemen dat god bestaat omdat je dat gelooft....
een ander heeft even goede redenen om aan te nemen dat god niet bestaat omdat hij dat gelooft…

Kortom een eeuwigdurende vrij zinloze discussie.

amen.

Signature 
Profiel

Gepost: 24 maart 2008 11:23 PM   [ Negeer ]   [ # 13 ]
Fietsenhok Expert
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  240
Geregistreerd  2007-07-06
Blonde negert - 24 maart 2008 11:07 PM

Jij schreeuwt mischien niet hard maar wel vaak dat god wel bestaat…

Een onderbouwing dat god niet bestaat slaat net zo min ergens op dan visa-verca.....
Als je iets kan onderbouwen met feiten is het geen geloof meer maar een vaststaand feit..

‘’ongelovigen’’ kunnen geen onderbouwd betoog houden om jou er van te overtuigen dat god niet bestaat.
Jij kan net zo min met veel letters iemand ervan overtuigen dat god wel bestaat......

De welles nietus discussie is al zo vaak gevoerd en zal ook in dit forum niet tot een definitief uitsluitsel leiden vermoed ik.
Jij heb goede redenen om aan te nemen dat god bestaat omdat je dat gelooft....
een ander heeft even goede redenen om aan te nemen dat god niet bestaat omdat hij dat gelooft…

Kortom een eeuwigdurende vrij zinloze discussie.

amen.

Het willen overtuigen is mij volstrekt onduidelijk, behalve dan één ding, maar dat is een beetje boosaardig vermoeden; dat mensen wel weten dat het niet klopt wat ze zeggen. En dat ze daarom er een ander van moeten overtuigen omdat dat hun basis groter maakt.
Als je ergens daadwerkelijk van overtuigd bent, wat maakt het je dan uit wat een ander er van denkt?

Profiel

Gepost: 25 maart 2008 12:25 PM   [ Negeer ]   [ # 14 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  4160
Geregistreerd  2005-08-01

het is eerder kortzichtig om te zeggen dat er wel een god is…

Signature 

[ Ik heb best veel bewondering voor stalkers. Zelf kan ik vrouwen absoluut niet volgen ]

Skamu.com - The only place for Myspace icons, Orkut avatars, and profile codes

Profiel

Gepost: 25 maart 2008 08:13 PM   [ Negeer ]   [ # 15 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  7854
Geregistreerd  2004-08-22

word is anders tellend

Plaatjes
wordcount.gif
 Signature 

Don’t give up