Nieuwbakken nederlanders,
Gepost: 28 februari 2008 05:04 PM   [ Negeer ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  18375
Geregistreerd  2005-08-16

Daar staan ze dan, vader en moeder en een jongetje van een jaar of vier. Gezellig samen naar de huisarts. Een familie die ver weg is van huis, da’s overduidelijk te zien. Moeders is nauwelijks herkenbaar, een vormeloze hoop doeken met, naar waar ik vermoed, op ooghoogte een kanten spleetje. Vader is gekleed in een witte broek en een soort van bruine nachtjapon.
Het jongetje speelt met een leeftijdsgenootje en bouwt een toren van mooi gekleurde blokken.
De conversatie tussen, naar ik maar aanneem, de beide echtgenoten, is onverstaanbaar, maar wel luid.  Uit de berg doeken komt een hoop gemompel en gekuch. Weer een voordeel van de burka? De man staat op en loopt naar het loket.
In gebrekkig engels probeert de vader van de drie een onderhoud te hebben met de doktersassistente die, van de weeromstuit, geen poging doet de man te verstaan.
Er zit geen enkel schot in de zaak. De man komt gefrustreerd naast mij zitten en probeert mij voor het spreekwoordelijke karretje te spannen. Do you speak english? Vraagt hij hoopvol.
Ofcourse i do, antwoord ik. In rasse woorden, doorspekt met een voor mij onherkenbaar accent, poogt de man mij uit te leggen dat zijn vrouw the flue heeft en dat hij dringend een dokter wil zien en of ik dat even aan de assistente, die inmiddels een beetje argwanend zit op te letten, wil doorgeven. Met een stalen gezicht loop ik naar de assistente en kijk haar lieflijk aan. Ze is wel hartstikke mooi. Blond, met een zwart fluwelen lintje in haar haar.
Haar pronte borsten steken parmantig boven het werkblad van het bureau uit. Haar handen blijven stil boven het tot dusver razend drukke toetsenbord hangen.
Ze kijkt me aan, trekt haar linkerwenkbrauw omhoog en vraagt;”wat kan ik voor u doen.?”
Ik kijk de meneer van Afghaanse origine aan, de man knikt hoopvol en ik zeg tegen de assistente in het engels:’His wife has the flue, she wants to see a physician.”
Al knikkend kijkt de afghaan haar hoopvol aan. De assistente kijkt somber en zegt tegen haar net zo lieflijke collega:’ik versta echt geen engels.”
Ik kijk de afghaan aan, en herhaal in het engels wat de assistente zei. De afghaan kijkt me aan, beteuterd en gezamenlijk druipen ze af.
Ik ga in de wachtkamer zitten en zit van binnen te gniffelen. Tot ik door de assistente wordt geroepen. Ze kijkt me aan, haar prachtige blauwe ogen priemen doordringend in de mijne.
Plotseling begint haar gezicht te stralen, en verschijnt een prachtige lach. Eikel, sist ze me toe.
Haar gelach heeft me weer helemaal vrolijk gemaakt.

Signature 

Maar nu lucht ik slechts mijn gemoed.

Profiel

Gepost: 28 februari 2008 05:45 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  18145
Geregistreerd  2004-10-15

weet niet of ik moet lollen of je een tering-lijer noemen......

Signature 

snake slaapt met het licht aan, het donker is bang voor snake...

Profiel

Gepost: 28 februari 2008 10:13 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
Administrator
RankRankRankRankRank

beide mag....ik geniet er nog van.

Signature 

Profiel

Gepost: 28 februari 2008 10:22 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1870
Geregistreerd  2005-05-08

....een wilderiaans compliment of een fatwa.
Hi hi humor ist wel!

Signature 

Het gebeurd zeer dikwijls dat we iets niet zien omdat het te groot is.Multatuli(1820-1887)
Ik ben er nog niet, maar mijn leven is nu dankzij de Van Gemert therapie weer leefbaar

Profiel

Gepost: 28 februari 2008 10:24 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
Administrator
RankRankRankRankRank

tis ook echt gebeurt, in sweetlake.

Signature 

Profiel

Gepost: 28 februari 2008 10:31 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1870
Geregistreerd  2005-05-08

Stelletje zuigers!

Signature 

Het gebeurd zeer dikwijls dat we iets niet zien omdat het te groot is.Multatuli(1820-1887)
Ik ben er nog niet, maar mijn leven is nu dankzij de Van Gemert therapie weer leefbaar

Profiel

Gepost: 29 februari 2008 09:08 AM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  4160
Geregistreerd  2005-08-01

een kut streek maar wel een hele grappige!

Signature 

[ Ik heb best veel bewondering voor stalkers. Zelf kan ik vrouwen absoluut niet volgen ]

Skamu.com - The only place for Myspace icons, Orkut avatars, and profile codes

Profiel

Gepost: 29 februari 2008 09:43 AM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  2474
Geregistreerd  2006-02-03

Het eerste wat in mij opkomt: Klootzakken! Dat doe je toch geen ander mens aan!

Signature 

Ik hoor, ik hoor, wat jij niet zegt…

Profiel

Gepost: 29 februari 2008 11:25 AM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  4866
Geregistreerd  2006-11-03

hey, alle beetjes helpen toch.

Signature 

snake for admin!

Profiel