The purpose of life
Gepost: 30 september 2007 04:02 PM   [ Negeer ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  877
Geregistreerd  2007-01-31

Naar aanleiding van een eerdere discussie over 10 dimensies in BoemLauwe hier het doel van de wereld in een paar zinnen.
Omwille van de tijd uiteraard te kort door de bocht, maar ja, wat wil je anders...?

1. Adam en Eva lopen met God in het paradijs
2. Snake komt en doet zijn ding
3. God dondert Adam en Eva uit het paradijs
4. God wil toch graag onder de mensen zijn
5. Belooft dat hij een plaatsvervanger voor Adam zal sturen naar deze aarde.
6. Duivel nogal pissed en begint te kutten
7. Kerstmis
8. Jezus wordt volwassen en doet zijn ding
9. Farizeeërs nogal pissed en beginnen te kutten
10. Jezus aan het kruis
11. Jezus dood
12. Jezus in de hel op bezoek bij nogal pissed off duivel
13. Jezus leeft
14. Jezus stijgt op ten hemelen, naar zijn vader
15. Jezus komt even terug op de aarde en voor een kleine anderhalve maand geet hij les
16. De 12 + 60 + 300 discipelen gaan als een vlek de wereld over en spelen de Jehova’s getuige
17. Het Christendom groeit als kool en zorgt voor welvaart en kennis in de westerse wereld. Ook andere gebieden als Zuid-Korea volgen later (vanaf 1950) in deze welvaart.
18. Jezus komt nog een keer terug. Vandaag? Morgen? Deze eeuw? To be continued…

Wil ik nog ergens op terugkomen? JA

Omdat Jezus zonder zonden heeft geleefd maar wel de ultieme straf heeft gedragen voor de zonde (de dood) kan hij mijn zonden afkopen met de door hem gedragen straf. Als ik door rood rij maar de buurman betaalt de boete, dan ben ik verder van mijn straf af. Alles is betaald, ik kan niet weer worden vervolgd voor hetzelfde vergrijp. Jezus heeft voor mij de doodstraf gedragen en daarom kan ik niet nogmaals ter dood worden gebracht voor de door mij gepleegde misdaden. Ik zal dus voor altijd leven. Althans, mijn geest zal voor altijd leven. Die zak met botten blijft achter op aarde.

Tot zover… later wellicht meer.

Ik heb hem ff naar column corner verplaatst, hier verdwijntie tenminste niet meteen vanaf pagina 1 ( ;
Groet,
/W

[ : 30 september 2007 05:14 PM door Game Over ]
 Signature 

Wijsgeer 1: “Alles is relatief!”
Wijsgeer 2: “Absoluut!”

Snake moet terug als admin!!!!!!!!!!!!!!!!

Profiel

Gepost: 30 september 2007 04:04 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  11246
Geregistreerd  2005-04-06

*pleurt zijn Thaise snol op het bed en gaat aan een grote beurt beginnen*

Signature 

thepinquin ™ Yo mama’s so stupid, her idea of safe sex is locking the car doors ...

Profiel

Gepost: 30 september 2007 05:12 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  3490
Geregistreerd  2007-06-02

Het Christendom groeit als kool en zorgt voor welvaart en kennis in de westerse wereld…

En dat alles zonder een druppeltje bloed!!!

Profiel

Gepost: 30 september 2007 05:13 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1990
Geregistreerd  2007-07-30

Fuck jezus....

Profiel

Gepost: 30 september 2007 05:14 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  3490
Geregistreerd  2007-06-02

Kost je 50,- euro.

Profiel

Gepost: 30 september 2007 05:15 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  3646
Geregistreerd  2007-02-10
JKale - 30 september 2007 05:13 PM

Fuck jezus....

ik fuck eva liever…

Signature 

Alles loopt op rolletjes…

Profiel

Gepost: 30 september 2007 05:19 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  12669
Geregistreerd  2005-05-23
Hendrik-Jan de Tuinman - 30 september 2007 04:02 PM

Naar aanleiding van een eerdere discussie over 10 dimensies in BoemLauwe hier het doel van de wereld in een paar zinnen.
Omwille van de tijd uiteraard te kort door de bocht, maar ja, wat wil je anders...?

1. Adam en Eva lopen met God in het paradijs
2. Snake komt en doet zijn ding
3. God dondert Adam en Eva uit het paradijs
4. God wil toch graag onder de mensen zijn
5. Belooft dat hij een plaatsvervanger voor Adam zal sturen naar deze aarde.
6. Duivel nogal pissed en begint te kutten
7. Kerstmis
8. Jezus wordt volwassen en doet zijn ding
9. Farizeeërs nogal pissed en beginnen te kutten
10. Jezus aan het kruis
11. Jezus dood
12. Jezus in de hel op bezoek bij nogal pissed off duivel
13. Jezus leeft
14. Jezus stijgt op ten hemelen, naar zijn vader
15. Jezus komt even terug op de aarde en voor een kleine anderhalve maand geet hij les
16. De 12 + 60 + 300 discipelen gaan als een vlek de wereld over en spelen de Jehova’s getuige
17. Het Christendom groeit als kool en zorgt voor welvaart en kennis in de westerse wereld. Ook andere gebieden als Zuid-Korea volgen later (vanaf 1950) in deze welvaart.
18. Jezus komt nog een keer terug. Vandaag? Morgen? Deze eeuw? To be continued…

Wil ik nog ergens op terugkomen? JA

Omdat Jezus zonder zonden heeft geleefd maar wel de ultieme straf heeft gedragen voor de zonde (de dood) kan hij mijn zonden afkopen met de door hem gedragen straf. Als ik door rood rij maar de buurman betaalt de boete, dan ben ik verder van mijn straf af. Alles is betaald, ik kan niet weer worden vervolgd voor hetzelfde vergrijp. Jezus heeft voor mij de doodstraf gedragen en daarom kan ik niet nogmaals ter dood worden gebracht voor de door mij gepleegde misdaden. Ik zal dus voor altijd leven. Althans, mijn geest zal voor altijd leven. Die zak met botten blijft achter op aarde.

Tot zover… later wellicht meer.

Ik heb hem ff naar column corner verplaatst, hier verdwijntie tenminste niet meteen vanaf pagina 1 ( ;
Groet,
/W

No comment

Plaatjes
89.jpg46311c0b63.gif
 Signature 

============================================>****<===================================================

====================>It may look like I’m doing nothing, but I’m actively waiting for my problems to go away. <====================

Profiel

Gepost: 30 september 2007 06:49 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  877
Mr. Els - 30 september 2007 05:12 PM

Het Christendom groeit als kool en zorgt voor welvaart en kennis in de westerse wereld…

En dat alles zonder een druppeltje bloed!!!

Dat heb ik nooit gezegd.

Signature 

Profiel

Gepost: 30 september 2007 06:49 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  18345
Geregistreerd  2005-08-16

Hey HJ, ik gisteren je zus nog op bezoek gehad, geil dingetje hoor.

Signature 

Maar nu lucht ik slechts mijn gemoed.

Profiel

Gepost: 30 september 2007 09:20 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]
Fietsenhok Expert
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  240
Geregistreerd  2007-07-06

WE LEVEN ALLEN

OM SCHOONHEID TE ONTDEKKEN

AL HET ANDERE

IS EEN VORM VAN WACHTEN.

kahlil gibran

Profiel

Gepost: 30 september 2007 09:23 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  877
deco - 30 september 2007 06:49 PM

Hey HJ, ik gisteren je zus nog op bezoek gehad, geil dingetje hoor.

wink

Signature 

Profiel

Gepost: 01 oktober 2007 08:52 AM   [ Negeer ]   [ # 11 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  8074
Geregistreerd  2004-08-22
Pathoss - 30 september 2007 09:20 PM

WE LEVEN ALLEN

OM SCHOONHEID TE ONTDEKKEN

AL HET ANDERE

IS EEN VORM VAN WACHTEN.

kahlil gibran

en weer ....

nu nog die naam met Hoofdletters. Dat verdient hij wel.

Signature 

Don’t give up
For fear of rejection
Stand your ground and voice an objection

Profiel

Gepost: 01 oktober 2007 09:02 AM   [ Negeer ]   [ # 12 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  4865
Geregistreerd  2006-11-03

Hendrik-Jan de Tuinman Gepost: 30 september 2007 04:33 PM [ Melding ] [ Negeer ] [ # 75 ]

Fietsenhok Rookie

Totaal Aantal Posts 112
Geregistreerd 2007-01-31 pmees - 28 september 2007 01:34 AM
HJ de T, leg mij nou eens effe begrijpelijk uit wat GOD precies doet. wat het is dat jou wel in Hem doet geloven.
een simpel “ god maakt alleen maar heel” volstaat echt niet hoor. onderbouw je eens.
ik probeer je niet af te zijken en wil best wel een discussie met je aangaan hierover. kunnen we allebij iets van leren toch?
en een discussie wil niet zeggen dat je allebij een ander standpunt inneemt.

Pmees,

Allereerst wil ik je graag duidelijk maken dat dit stukje geen poging zal zijn om jou er van te doen overtuigen dat God wel bestaat. Dat is iets wat je zelf zult moeten ondervinden en daar heb je je hele leven voor. En zo niet, dan is dat lekker je eigen zaak en daar ga ik me niet tegenaan bemoeien. Maar… ik maak wel gebruik van mijn recht om je een ander geluid te laten horen dan het geluid dat je blijkbaar tot nu toe hebt gehoord en geloofd. Ik wil graag beginnen met een aantal opmerkingen.

1. Iedereen gelooft. Niet geloven in God is OOK een geloof. Net zomin als er een honderd procent sluitend wetenschappelijk bewijs is gevonden voor het bestaan van God is er al helemaal nog nooit bewijs gevonden voor het niet bestaan van God. Sterker nog: ik ken diverse verhalen van wetenschappers die vanuit hun atheïstische achtergrond wilden bewijzen dat God niet bestond maar na bestudering van de bijbel tot de conclusie kwamen dat als je gelooft dat Julius Caesar heeft bestaan of dat Plato historische werken heeft geschreven, dat je niet anders kunt dan concluderen dat God bestaat.

2. De bijbel is Gods Woord, is zijn brief aan de mensen om te vertellen dat hij van ze houdt en hoe hij denkt dat we zouden moeten leven. De bijbel is over een tijdspanne van ruim 3000 jaar geschreven door onder andere koningen, rechters, boeren en belastingambtenaren. Mensen van verschillende sociale statuur en uit totaal verchillende tijden. Toch zijn er geen innerlijke tegenstrijdigheden in de bijbel te vinden. Alle voorspellingen aangaande de komst van Jezus uit het oude testament zijn waar gebleken. Ook in de verschillende manuscripten die zijn gevonden zitten nagenoeg geen verschillen, als die er al zijn, dan zitten die in interpuncties. Als je de honderden manuscripten van de bijbel vergelijkt met de enkele tot tientallen manuscripten van de Griekse wijsgeren die op veel grotere wijze van elkaar verschillen, dan zie je al de “Goddelijke hand” in de totstandkoming van de bijbel.

3. Er is een groot verschil in het oude en het nieuwe testament. Het oude testament is er om ons de zonden te leren kennen en de gevolgen daarvan, het nieuwe testament is een nieuw verbond tussen God en de mensen via Jezus, waardoor we ALTIJD een mogelijkheid hebben om naar God te kunnen komen. In principe zijn de tien geboden ook niet meer van deze tijd, die zijn van het oude testament. Desalniettemin zijn ze nog steeds een goede leidraad voor je leven.

4. Het opgeven van zonden is geen beklemming, het is een bevrijding. Zie het als volgt: stoppen met roken lijkt in eerste instantie nogal beklemmend, maar binnen de kortste keren zie je de voordelen van niet meer gevangen zitten in je nicotine verslaving. Niet elke dag schone kleren aan moeten omdat je oude kleren naar rook ruiken, niet elke dag geld uit moeten geven aan rookwaar, niet bang zijn voor een lange vlucht in een vliegtuig omdat je niet kunt roken, enzovoort. Je bent vrijer zonder sigaretten dan met. Alleen voelt dat niet zo, de eerste tijd dat je daadwerkelijk stopt met roken.

5. Als er een sluitend wetenschappelijk bewijs zou zijn voor God, dan zouden we niet meer kunnen geloven. We zouden dan alleen kunnen weten.

Pmees, ik heb een aantal punten opgeworpen waar je wellicht wat mee kan. Ik kan wel een betoog schrijven van tien A4-tjes waarom ik denk dat God bestaat, maar daar schiet je niet zoveel mee op. Ik wil eventueel wel een keertje in de column corner schrijven hoe het is gekomen dat ik uiteindelijk naar de kerk ben gekomen en geloof in God.

Geef maar aan welke kant je op wilt, ik hoor het wel.

Signature

1. geen discussie over mogelijk. het roepen dat god niet bestaat is een middel om mensen die daar wel in geloven te provoceren. ieder voor zich toch? men doet geen kwaad met het geloven in god.

2. in mijn optiek is de bijbel een opsomming van levenservaringen. uit elk verhaal kun je je eigen conclusies trekken. het feit dat dezelfde actie vaak/meestal dezelfde reactie geeft kun je omschrijven als de “goddelijke hand” maar ook als de “menselijke hand”.

dat het de goddelijke hand is zou je kunnen onderbouwen met: het stond immers al in de bijbel geschreven.
dat het de menselijke hand is zou je kunnen onderbouwen met: de mens heeft de bijbel geschreven.

3. de 10 geboden zijn toch nog steeds de basisprincipes van sociaal leven.

4. mee eens. maar wanneer is iets een zonde?

5. houdt het wel spannend toch?

zoals je ziet kan ik niks anders dan het met je eens zijn.

verder ben ik erg benieuwd naar je verhaal.

Signature 

snake for admin!

Profiel

Gepost: 01 oktober 2007 09:27 AM   [ Negeer ]   [ # 13 ]
Administrator
RankRankRankRankRank

-γνῶθι σεαυτόν Gnothi seauton’, ‘Ken uzelf
besef dat je een mens bent en niets meer, dus weet wat als mens je grenzen zijn.

-μηδὲν ἄγαν

-μέτρον ἄριστον

-Mens ken u zelve en ge zult de wereld en het heelal kennen

enkele spreuken van de tempel van delphi. De basis van leefregels.

Signature 

Profiel

Gepost: 01 oktober 2007 04:02 PM   [ Negeer ]   [ # 14 ]
VK Premium Member
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  17913
Geregistreerd  2004-10-15

brouw en blow.....

de rots-vaste geloofs-overtuiging van snake....

Signature 

snake slaapt met het licht aan, het donker is bang voor snake...

Profiel

Gepost: 01 oktober 2007 05:45 PM   [ Negeer ]   [ # 15 ]
Administrator
RankRankRankRankRank

ken uzelf, alles met mate....
staat ook op delphi.

Signature 

Profiel

‹‹ moordenaar      goedgekomen weekend. ››